[WN] Shane en Pepsi @work met Ultra Lite

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissPK

Re: Shane en Pepsi @work met Ultra Lite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:03

Mac ik weet niet meer welke maat het was...het was die van Aafke met zebraprint! Haha! Er zijn toen ook geen foto's van gemaakt Nagelbijten / Gniffelen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:04

Leuk Mac ! Had nog nooit rijfotos van jou gezien Knipoog Ziet er fijn uit zo met de UL, Met Shane en Pepsi! Lekker relaxed!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:40

Die van Aafke is dacht ik een 16", de mijne idd 17".
Dat je hier toch nog wat in stoelzit zit, heeft denk ik ook te maken met 't feit dat de seat voor jou gewoon te groot is.. je zit voor zover ik 't op de foto's kan zien te ver naar achter.
Daarnaast kun je zó veel verschillende standen proberen met de beugels, dat 'een gaatje langer' wel heel veel verschillende kanten op kan.
Maak bijv. alleen de voorste riem es een gaatje (of twee misschien, want één gaatje is zowat niks bij de UL) langer en laat de achterste waar'ie zat, of maak die zelfs nog wat korter. Op die manier haal je de beugel nog wat verder naar achter zodat je langer kunt zitten zonder dat je je beugel snel kwijt raakt..
Om beugels te stellen op de UL heb je eigenlijk even een tweede persoon naast je nodig zodat je zelf goed kunt zitten en die tweede persoon de beugel door te stellen naar jouw been breng a.h.w.

Anya, Willem is wel met een dealership bezig voor de UL voor zover ik weet... dan zouden ze dus via Willem te bestellen moeten zijn. Ik begreep van Aafke dat ze ook willen proberen een wat meer 'pleasure/equitation' model geproduceerd te krijgen. Daar zou mijn voorkeur ook naar uit gaan dan, ik overweeg nu ook om de knop te laten vervangen. Met rijden heb ik geen last van de hoge knop, maar met afstijgen wel... ben al meerdere keren blijven hangen aan m'n jas of heb kledingstukken van hun plek gerukt die je liever niet van hun plek gerukt wil hebben zeg maar Knipoog Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Francis op 18-04-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:43

Mooi Mac!
Fijn dat Shane er zo goed onder loopt.
En Peps is zoals altijd Lovers

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:23

Toffe foto's! OK dan! Fijn dat ze het allebei je paardjes het goed doen onder dit zadel Ja
Pepsi kan binnenkort de showring in en Shane.... Shane is just adorable! Lovers

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:11

Mac: goed topic hoor1 En hele mooie foto's! wat een bijzondere paint!

miss PK: ik had wel foto
's gemaakt! Niet zo goed natuurlijk alsjij natuurlijk gewend bent, maar ik ga ze opzoeken! ik hoop dat ik ze nog heb: Ik heb net goed opgeruimt!

Mijn UL is 15,5 inch!
Het zijn eigenlijk barrelracers, die moeten eigenlijk nogal strak zitten, en daar rijden dan ook nog hele petite-amerikaanse vrouwtjes in!dus het valt niet me om daar grotere maten in te vinden tweedehands! DD en Francis hebben dat goed gedaan!

ja, wij hebben het master ditributorship voor de UL's voor europa, ze zijn wel aan de hogere kant wat prijs betreft.

Ik vind alle knoppen vervelend! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 06:16

Thanks weer allemaal Bloos . Echt heel fijn dat ik het zadel zo uitgebreid kan testen!

Gut Francis, zo had ik het systeem nog niet bekeken. BlonT Blond he Knipoog . Ik ga je tip eens opvolgen, kijken wat voor verschil dat maakt.

Indiscrete vraag voor MissPK: welke seatmaat heb jij normaal Haha! ?

Ik had al op wat barrelfora gelezen over kledingstukken die achter de knop bleven hangen ja Haha! ook tijdens de race dus Nagelbijten / Gniffelen

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:07

Mac volgens mij rijd ik nu met een 16 inch... Haha!

Aafke ik kan me nu idd herinneren dat jouw UL vrij krap zat! Ja Oh! ja! Jij hebt foto's voor JEZELF gemaakt ja! Ik weet niet of je ze moet plaatsen...paard was niet van mij en is inmiddels ook van eigenaar veranderd... Nors opkijken

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:10

mooie foto's, geef jij stemcommando's aan je paarden ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:49

Kijk daar is weer een 'oud' zadel van me Haha!
Mooi dat het zo goed bevalt Mac.

Ik heb de indruk dat de maten bij UL wat groter uitvallen. Dit zadel zou een 16" moeten zijn, maar ik vond hem eerder zitten als een 17".
Waarschijnlijk idd omdat de pommel/knop veel meer naar voren staan als bij de BM.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:15

Go jij! Go jij! Pepsi en Shane, en nog wel onder het zadel! Haha! Ik vind het er erg netjes uitzien, in ieder geval erg ontspannen Ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:06

garny95 schreef:
mooie foto's, geef jij stemcommando's aan je paarden ?

Ehhh (denk, denk), ja, soms een ondersteunend kusje voor de galop of een "eaeaeaeasy" bij het verlangzamen. Hoezo?

Dus dit is officieel een 16 inch, DD? Dan issie idd wel erg ruim Nagelbijten / Gniffelen . Ook volgens mijn rolmaat een stuk ruimer dan mijn huidige zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:19

Hij is iig als een 16" aan mij verkocht. Het viel mij ook tegen dat hij zo ruim was.
Als je hem op de BM-manier opmeet, heb je dan ook nog veel verschil ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:23

Ja!

Vital Signs compared Haha! :
Ruimte pommel/horn-cantle: UL 41 cm en BM 38 (groot verschil vanwege de schuine pommel vd UL)
Ruimte base vd pommel (dus waar je bovenbeen ligt) - base vd cantle: UL 27 cm en BM 25
Totale lengte van het zadel: UL 65 cm en BM 67

Meetfoutjes meegenomen dus grofweg idd een inch verschil.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:25

En jouw BM zou dan dus een 16" zijn ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:26

DubbelDun schreef:
En jouw BM zou dan dus een 16" zijn ??

Ja.
*twijfelt*
Of heb ik die nu als 16,5 gekocht Nagelbijten / Gniffelen ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:27

Wegens het 'invouwen' van de BM moet je dus uitgaan van de BM-methode. Als ik 25 cm omreken kom ik op 9,8 dus 10 = 16" BM Haha!

Mijn BM nu is 10,5" en zou dus een 16,5 moeten zijn, maar 'door de lucht' gemeten kom ik op een 16" uit vanwege het invouweffekt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:31

Ok, nou dan klopt dan toch. Da's die Ebay-BM ... is idd kleiner dan die met de zwarte zitting (maar ook ander model, hogere cantle) -> die heb ik laten maken: 16,5 inch.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:35

Daarom is het grootte-verschil in de BM Trail versus Barrel zo duidelijk; hogere cantle + pommel (Barrel) is kleinere maat en lagere cantle+pommel (Trail) is ruimere maat.
Door het verder naar voren staan van de pommel van de UL valt deze dus nog ruimer uit.
Mijn Barrel-BM is momenteel iets te ruim voor me, maar ik kan nu lichtrijden zonder de knop te raken. In mijn oude 15" zat ik snugg, maar die was niet te klein alleen pijnlijk met lichtrijden Haha!
15"= 9" BM-meting
Als deze UL dus echt een 16" zou zijn, dan moet ik dus idd een 14,5 hebben Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:49

Denk dat je niet moet vergeten dat bij de BM de seat ook kleiner wordt op 't moment dat je 'm op je paard legt (naar elkaar toe komen) en dat de UL dat véél minder doet. 16" bij BM wordt dus al snel 15,5" of zelfs 15" naar gelang de rug van't paard, 16" bij UL blijft - hele holle ruggen uitgezonderd misschien - 16"
Hoe dan ook, mijn BM was een 16,5" en daarvan kreeg ik een blauwe plek op m'n buik van de knop, UL is - denk ik - eerder 17" en zit ik comfortabel in.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:25

Ziet er goed uit Mac! Fijn dat de UL zo goed bevalt OK dan!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 19:33

Vanmiddag meteen maar even de ultieme test gedaan: de Ultra Lite op Lee! Lee is de reden waarom ik ben overgegaan op boomloos; onder boomzadels loopt ze helemaal niet (meer). Ik moet zeggen: de UL vond ze ook niet je-van-het. Nou kan ze gewoon haar dag niet hebben gehad (met haar inmiddels 22 jaar is ze de ene dag nu eenmaal beter dan de andere), maar voor Lee houden we het maar fijn bij de BM Knipoog .

Ik had de beugels nu verder naar achter gehangen EN langer gemaakt. Wat niet het gewenste resultaat had Haha! . Ik krijg mijn benen niet vanuit mijn heup naar achteren (=auw), dus "rollen" ze naar achteren en daardoor gaan mijn tenen naar buiten staan Nagelbijten / Gniffelen . Daardoor een onstabielere zit.

Maar goed, Lee dus ook nog even. Stap:
Afbeelding
Drafje:
Afbeelding
Iets van een jog Haha!
Afbeelding
Galopje:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:56

Misschien moet je op Lee de Swayback eronder doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:57

Heerlijke plaatjes Mac! En old lady Lee blijft een prachtige dame! Ja Gaaf dat de UL zo goed bevalt! Zag er ook comfi uit vanmorgen!

Nu nog ff de UL Abby proberen...die is nu toch ook wel oud genoeg! Nagelbijten / Gniffelen Clown

joycekuif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:01

ziet er leuk uit hoor