Optomingsloos at Work met Kim

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 18:01

Heeft iemand misschien nog op of aanmerkingen?

Tips zijn altijd welkom! Lachen

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:42

Tip? Vooral doorgaan zo! Haha!
Opmerking? Volgende keer graag wat meer foto's! Tong uitsteken

Zoiets? Clown

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:46

Wranglerbutt schreef:
Tip? Vooral doorgaan zo! Haha!
Opmerking? Volgende keer graag wat meer foto's! Tong uitsteken

Zoiets? Clown


precies! Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:00

Ziet er lekker relaxt uit, hey!!
Lief paard!

sabinejoey

Berichten: 223
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:52

knap joh!! heerlijk zo int zonnetje...

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 01:04

Ziet er echt super relaxed uit! Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 01:17

Zier er lekker relaxed uit, super gaaf setje ook! Ben benieuwd hoe de BF Nevada je bevalt, voor Sense twijfel ik tussen die, en de Arizona, dus ik hou je even in de gaten Haha!

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:54

Hey Angela! Leuke foto's van jou en Kim! Ze loopt lekker zo zonder zadel en hoofdstel. Hoe gaat het met travis? Ben je met hem ook al begonnen?

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:02

Splash_ schreef:
Zier er lekker relaxed uit, super gaaf setje ook! Ben benieuwd hoe de BF Nevada je bevalt, voor Sense twijfel ik tussen die, en de Arizona, dus ik hou je even in de gaten Haha!


Ik wilde eerst ook een Arizona maar die zijn prijstechnisch net iets te pittig voor mij Lachen

Wranglerbutt schreef:
Tip? Vooral doorgaan zo! Haha!
Opmerking? Volgende keer graag wat meer foto's! Tong uitsteken

Zoiets? Clown


Hihi, oke, daar kan ik wel wat mee denk ik Knipoog

SusanW schreef:
Hey Angela! Leuke foto's van jou en Kim! Ze loopt lekker zo zonder zadel en hoofdstel. Hoe gaat het met travis? Ben je met hem ook al begonnen?


Hey, hoe ist met jou en Jaggie?
Ik ben nog niet begonnen met Travis (wat rijden betreft)...
Als ik alle die snelle wendingen en acceleraties zo zie van hem kan ik beter ff op mijn nieuwe zadel wachten denk ik. Clown

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:02

Paintlinger schreef:
Heeft iemand misschien nog op of aanmerkingen?

Tips zijn altijd welkom! Lachen


Ja, je spin verwart me een beetje Verward Haha!
Jij zit voor een spin naar links (wat ik denk), maar dan kruist je paard achterlangs. dat kan je eruit proberen te krijgen door vanuit een voorwaartse beweging de spin in te zetten en er ook weer "uit te lopen"
Als het een spin naar rechts is doet je paardje het super. OK dan! Maar dan werk je d'r tegen met je zit. Bovendien zou ze d'r schouder beter optillen als ze d'r neus niet naar buiten zou houden, maar dat wordt wel moeilijk oplossen met jou optoming......

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 09:58

Ja ik weet dat het niet perfect gaat, die 2e foto is inderdaad beter.
Wat ik op die 1e doe weet ik eigenlijk ook niet precies.

Ze heeft heel snel de neiging om "eruit" te vallen of in de achteruit te gaan, dus waarschijnlijk ben ik dat net aan het corrigeren op de 2e foto.

Ik heb me er maar bij neegelegd dat deze kleine NRPS nooit een reining talent zal worden maar tot nu toe vermaken we ons nog heel erg goed samen.

trickywonder

Berichten: 1065
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Op activiteitenboerderij "Het feestvarken"!!!

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:27

tjonge jonge wat leuk om te zien, en wat ziet het er relaxed uit zeg!
ik wil langzaamaan ook eens proberen zonder zadel en dan eerst touwhalster. dit inspireert wel hoor! Ja vooral foto's blijven plaatsen!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:45

Haha, oke doen we!
Mijn moeder vond het zo leuk dat ze al aanbood om vaker foto's te komen maken.

Dus ik denk dat dat wel goed komt Lachen

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:02

Paintlinger schreef:
Ja ik weet dat het niet perfect gaat, die 2e foto is inderdaad beter.
Wat ik op die 1e doe weet ik eigenlijk ook niet precies.

Ze heeft heel snel de neiging om "eruit" te vallen of in de achteruit te gaan, dus waarschijnlijk ben ik dat net aan het corrigeren op de 2e foto.

Ik heb me er maar bij neegelegd dat deze kleine NRPS nooit een reining talent zal worden maar tot nu toe vermaken we ons nog heel erg goed samen.


Ik zeg ook niet dat het perfect moet zijn, maar je vraagt om op- of aanmerkingen en tips. Dus die geeft ik. Je er niet bij neerleggen met "het is maar een NRPS-er" Whoosh! , gewoon op je gemakje doortrainen en desnoods een lesje reining nemen. Ook met haar kan je ver komen, de weg is alleen wat langer. Voorbeelden genoeg van niet-QH/PH die een technisch goede spin draaien (Markus included). Er zijn trainers die het leuk vinden om je op een speelse manier wat reining-principes bij te brengen, kan je een keer proberen.
Have fun Party!!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:56

Gaaf joh!!!!
Ik vind het erg knap dat je ook in draf en galop zo goed ontspannen kunt blijven zitten!!!

Zelf rijd ik bitloos, zonder hoofdstel wordt absoluut de volgende stap (mijn merrie kan dat al, maar ik heb het nog nooit met haar gedaan), lijkt me zo gaaf. Wat je zegt, zo wordt je gedwongen om met je lichaam te rijden i.p.v. met je handen! Ik oefen al wel vaak tijdens het uitstappen het 'rijden zonder handen' waarbij ik de teugels dan om mijn zadelknop hang ...

Miska

Berichten: 2635
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:15

Ja daar wil ik ook naar toe, Ja maar dat gaat mij nu (nog) niet lukken.
Het is nogal een paardje wat denkt dat alles eng is, terwijl met dingen zoals grondwerk (schriktraining ed) is er helemaal niks aan de hand dan taalt ze er niet naar.
De gekste dingen die je maar kunt bedenken, doet ze gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ook als ik er daarna in de bak opstap (zonder zadel) met al die aparte dingen, loopt ze gewoon over en onder alles door.

Maar ligt alles weer netjes aan de kant van de bakrand of zodra ik erop zit en vooral buiten zonder ander paard erbij, stuiter ik van de ene kant van de weg naar de andere kant en loopt ze dwars door mijn been heen.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit oplossen moet... Verward

@ Angela
Ik vind dat je al meer dan menigeen voor elkaar krijgt hoor en keep up the good work! OK dan!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:40

Miska schreef:
Ja daar wil ik ook naar toe, Ja maar dat gaat mij nu (nog) niet lukken.
Het is nogal een paardje wat denkt dat alles eng is, terwijl met dingen zoals grondwerk (schriktraining ed) is er helemaal niks aan de hand dan taalt ze er niet naar.
De gekste dingen die je maar kunt bedenken, doet ze gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ook als ik er daarna in de bak opstap (zonder zadel) met al die aparte dingen, loopt ze gewoon over en onder alles door.

Maar ligt alles weer netjes aan de kant van de bakrand of zodra ik erop zit en vooral buiten zonder ander paard erbij, stuiter ik van de ene kant van de weg naar de andere kant en loopt ze dwars door mijn been heen.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit oplossen moet... Verward

@ Angela
Ik vind dat je al meer dan menigeen voor elkaar krijgt hoor en keep up the good work! OK dan!


Misschien ook meer aan de hand oefenen als alles idd weer naast de bak ligt en aan de hand buiten? Ik denk dat je al die situaties eerst ernaast goed bevestigd moet hebben, dan ziet ze jou, en dan pas doen asl je er op zit.
Maakt het nog uit met optoming/zadel als je buiten rijdt, of dan ook wegspringen? In dat geval lijkt ze me sowieso nog niet genoeg verkeers-/buiten mak!
Bij mijn merrie helpt het ook goed als ik brokjes meeneem als ik erop zit en we gaan spannende dingen doen. Ik zet haar dan af en toe even stil (of zelfs achteruit) en juist op niet-enge stukken en dan krijgt ze een brokje. Dan spoor ik haar aan om verder te gaan (gewoon met mijn benen, ik rijd zonder sporen). Ik merk dat ze doorlopen nu associeert met op een gegeven moment iets lekkers krijgen (niet elke 2 meter verder hoor, zeg maar zo'n 3 a 4 keer tijdens een buitenrit). Ze is nu al veel stoerder als ze nieuwe dingen ziet, houdt wel even in maar als ik drijf gaan we er toch langs.

Miska

Berichten: 2635
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:30

simodi schreef:
Misschien ook meer aan de hand oefenen als alles idd weer naast de bak ligt en aan de hand buiten? Ik denk dat je al die situaties eerst ernaast goed bevestigd moet hebben, dan ziet ze jou, en dan pas doen asl je er op zit.
Maakt het nog uit met optoming/zadel als je buiten rijdt, of dan ook wegspringen? In dat geval lijkt ze me sowieso nog niet genoeg verkeers-/buiten mak!
Bij mijn merrie helpt het ook goed als ik brokjes meeneem als ik erop zit en we gaan spannende dingen doen. Ik zet haar dan af en toe even stil (of zelfs achteruit) en juist op niet-enge stukken en dan krijgt ze een brokje. Dan spoor ik haar aan om verder te gaan (gewoon met mijn benen, ik rijd zonder sporen). Ik merk dat ze doorlopen nu associeert met op een gegeven moment iets lekkers krijgen (niet elke 2 meter verder hoor, zeg maar zo'n 3 a 4 keer tijdens een buitenrit). Ze is nu al veel stoerder als ze nieuwe dingen ziet, houdt wel even in maar als ik drijf gaan we er toch langs.


Al dat soort dingen heb ik dus al zo'n beetje geprobeerd eigenlijk....
Aan de hand loopt ze als een mak schaap achter me aan en kan ik haar de dingen laten doen die ik van haar vraag zonder enig probleem.
Zowel buiten als in de bak.
Dus dat zit wel goed verder, ze doet het alleen als ik op haar rug zit of het nu in de bak is of langs de weg, dat maakt niet uit.
Ze is verder wel verkeersmak en dergelijke, alleen denkt ze dat iets eng is als ze dat besluit, om dat te vinden.
Ze schrikt eerder van een graspolletje en zou zo voor de auto/trekker/vrachtwagen springen, terwijl ze in mijn beleving dat veel enger zou moeten vinden.

Ik grijp wel in, omdat je anders levensgevaarlijke situaties krijgt, maar ze loopt door mijn been heen als ik haar begrens.
Geef ik de hulp sterker, reageert ze alsof ze zo gigantisch geschopt wordt en springt de andere kant op en gooit met dr hoofd van wie ben jij om mij even daarheen te laten gaan als ik dat niet wil?! Nors opkijken
Bij twijfel stap ik zowiezo af, omdat ik mijn leven toch wel lief ben, maar zou het toch wel prettig vinden dat ik eens normaal relaxed zou kunnen rijden, zonder in mijn achterhoofd te hoeven hebben dat ze opzij springt oid.

Met een ander paard erbij, doet ze het minder en het liefst kruipt ze er achter zodat ze zelf niet hoeft na te denken en waarschijnlijk zit het m daarin.
Ze is volgzaam van aard, maar wel vrij dominant met haar (niet) willen.
Ik heb alleen nog niet het knopje gevonden hoe ik haar beter kan overtuigen.
Zo kan ik haar gewoon op afstand stil laten staan en naar me toe halen bij het grondwerk ed, heb ik TTeam oefeningen en TTouches met dr gedaan, maar onder het zadel is het een compleet ander paard.
Ik heb haar zelf in alle rust beleerd en haar laten wennen aan de meest vreemde dingen dus ik begrijp het ook niet zo goed.
Bovendien is het nogal een klein heethoofdje dat geneigd is spanning op te bouwen.

Ik laat haar ook stilstaan en achterwaarts gaan onder het zadel, om dr even op dr plek te zetten alleen dan begint ze te dreigen met steigeren of omdraaien, stampt met dr voorbeen.
Ze zoekt alle mogelijke manieren om eronder uit te komen, ik tolereer het niet, negeer het en ga door totdat ze het enigzins opgeeft en uiteindelijk lukt het wel, maar met veel moeite.
Ik blijf wel rustig, maar als ik om de paar meter een obstakel tegen kom waarvan zij denkt dat het eng is, is het erg vermoeiend.
Soms word ik nijdig en schreeuw een keer en geef dr een corrigerende tik met de zweep, maar dat werkt alleen maar tegen me, dus zoek ik een andere manier.
Het is waarschijnlijk aangeleerd gedrag en ze heeft ontdekt dat ze er ooit onder uit kon komen, door mijn onkunde, maar ze blijft springerig en ik krijg het er niet uit.
Waarschijnlijk is het onzekerheid van haar zelf in combinatie met haar dominante (niet) willen.
De vraag alleen is nu, hoe krijg ik dat er dus uit? Verward

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:36

Natascha dH schreef:
Paintlinger schreef:
Ja ik weet dat het niet perfect gaat, die 2e foto is inderdaad beter.
Wat ik op die 1e doe weet ik eigenlijk ook niet precies.

Ze heeft heel snel de neiging om "eruit" te vallen of in de achteruit te gaan, dus waarschijnlijk ben ik dat net aan het corrigeren op de 2e foto.

Ik heb me er maar bij neegelegd dat deze kleine NRPS nooit een reining talent zal worden maar tot nu toe vermaken we ons nog heel erg goed samen.


Ik zeg ook niet dat het perfect moet zijn, maar je vraagt om op- of aanmerkingen en tips. Dus die geeft ik. Je er niet bij neerleggen met "het is maar een NRPS-er" Whoosh! , gewoon op je gemakje doortrainen en desnoods een lesje reining nemen. Ook met haar kan je ver komen, de weg is alleen wat langer. Voorbeelden genoeg van niet-QH/PH die een technisch goede spin draaien (Markus included). Er zijn trainers die het leuk vinden om je op een speelse manier wat reining-principes bij te brengen, kan je een keer proberen.
Have fun Party!!



Je hebt helemaal gelijk hoor!!
We leren nog altijd bij.
Opzich ben ik al erg trots op ons beiden omdat ik haar alles wat ze kent zonder les heb bijgebracht.
Ik merk wel dat de moeilijkere oefeningen een beetje vast beginnen te lopen en een lesje zou inderdaad geen kwaad kunnen.
Volgens jaar ga ik met Travis op les en hoop ik ook mijn rijbewijs eindelijk te hebben.
Dan worde het vervoertechnisch allemaal een stuk makkelijk hoop ik en zou ik ook makkelijk met Kim kunnen gaan.


@Mariska: Wat jammer dat jou paardje zo onrustig kan zijn.
Hoe oud is ze nu?
Kim was vroeger (bijna 10 jaar geleden) ook een enorme draak...echt!
Maar de tijd (en heel veel naar anderen kijken) heeft een boel goed gemaakt.

Miska

Berichten: 2635
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:45

@ Paintlinger
Ze wordt in april 7jr!
Ja, kan er soms ook erg van balen, maar kan er ook wel om lachen soms, ze is gewoon zo! Ja
Het gaat met tijd en wijlen wel beter, maar dan heeft ze soms van die dagen.... Boos!
En misschien ben ik niet consequent en duidelijk genoeg in mijn hulpen, ik heb geen idee.
Heb er nog steeds lol in, dus we prutsen gewoon lekker verder! Haha!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:01

Paintlinger schreef:
@ Miska en Esssss: Bij ons heeft het ook jaren geduurd hoor Lachen



goh ik vind het allemaal zo knap dat jullie het allemaal kunnne als ik het doe dan ga me pony gwn lopen waar ie goesting in eeft

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:12

Ik ken het wel...ik geef nu een meisje met haar 4 jarige tinker les..
Gewoon lekker freestyle.
Het is een super lief paard maar behoorlijk verwend en dat kan je goed merken.
Ze is de baas niet terwijl ze denk dat ze alles zo goed mogelijk en paardvriendelijk doet.
De baas-paard verhouding zijn we nu aan het terug vinden...

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:59

@Miska (het is wel een beetje off topic, maar ik neem aan dat TS dat niet zo heel erg vindt?): je zou in moeilijke situaties even kunnen afstappen zodat ze ziet dat je er nog bent, er langs gaan en er weer op, en dit zo een paar keer oefenen als het gaat om stilstaande enge dingen.
Verder brokjes mee en goed belonen als het al 'een beetje' goed gaat!

Ook samen met een ander paard naar buiten: mijn merrie liep ook eerst het liefst achter de ruin van mijn man. Dat hebben we op dezelfde route een tijdje gedaan, toen af en toe haar voorop laten lopen als we weer in de buurt van stal waren. Dat ging goed. Op 'bange' dagen mocht ze er weer achter, was ze relaxed dan ging ze voorop. Toen dat goed ging ook eens in het begin en halverwege voorop, beginnen met korte stukjes. Nu kan ze makkelijk voorop, van de week ging ze zelfs vooruit! En voorop een nieuwe weg in!! Haha!
Blijkt toch een kwestie van veel geduld en veel oefenen.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:01

TS vind het niet erg...
Miska woont bij mij in de buurt Lachen

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Optomingsloos at Work met Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:03

Paintlinger schreef:
TS vind het niet erg...
Miska woont bij mij in de buurt Lachen


Ah ....

Leuk is het dat jij je kennis weer aan een jonger iemand kunt doorgeven! Zoveel mensen weten nog niet hoe leuk freestylen kan zijn! Knipoog

Enne .. mooie paint heb je ook, zag ik in je profiel!
Laatst bijgewerkt door simodi op 18-02-08 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt