[WN] Maxis Pride, door Moments Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pensionnetje

Re: Maxis Pride, door Moments Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:06

Zo moeilijk en geheimzinnig is het niet om black-foto's te maken!

Zet je paard in een donkere stal. Hang evt donkere dekens tegen een lichte achterwand.
Zorg voor het juiste tijdstip van de dag dat de zon op/in zijn stal schijnt.

Ga op zo'n groot mogelijke afstand van het paard staan en gebruik je maximale tele instelling.
Hierdoor vervaagt de achtergrond. En knippen maar!!!

Met een beetje geluk hoef je niet eens te foto shoppen.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:46

Sorry, maar het is ook geen groot geheim, en dat maak ik er ook niet van!
het word nooit zo mooi dan als je het een beetje shopt, en zoveel shoppen hoeft niet eens!
Foto's zijn niet meteen helemaal 100% scherp!

Ik het stage gelopen bij fotograven, en bij hun heb ik hele advertentie's leren shoppen, en foto's gemaakt. van hun heb ik geleerd dat je 9,9 van de 10x gewoon moet schoppen, omdat het niet zuiver is, of de schaduw komt niet mooi n het beeld.

voral bij foto's die je voor advertentie of voor iemand anders zijn, moet je zorgen dat de kwaliteit op en top in orde is!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:21

cheeky schreef:
Sorry, maar het is ook geen groot geheim, en dat maak ik er ook niet van!
het word nooit zo mooi dan als je het een beetje shopt, en zoveel shoppen hoeft niet eens!

Foto's zijn niet meteen helemaal 100% scherp!

Ik het stage gelopen bij fotograven, en bij hun heb ik hele advertentie's leren shoppen, en foto's gemaakt. van hun heb ik geleerd dat je 9,9 van de 10x gewoon moet schoppen, omdat het niet zuiver is, of de schaduw komt niet mooi n het beeld.

voral bij foto's die je voor advertentie of voor iemand anders zijn, moet je zorgen dat de kwaliteit op en top in orde is!

Het basismateriaal dient juist wel 100% scherp te zijn. Met verscherpen via software krijg je kwaliteitsverlies en worden de beeldresolutie grover.
Een goede fotograaf heeft zijn beeldmateriaal 100% scherp en dat is tegenwoordig kipsimpel.
Dan kun je dmv software kleine dingetjes corrigeren. Moet er veel gesleuteld worden dan was de kwaliteit van de foto gewoon slecht. Men moet op het basismateriaal de wimpers van een paard kunnen tellen!

Bij een goed genomen blackfoto zul je misschien hooguit wat kleurnuances in de achtergrond moeten egaliseren. Valt de schaduw verkeerd dan óf stond het paard/fotograaf op de verkeerde plaats of de foto is genomen op een verkeerd tijdstip van de dag. Maar ik heb er hier die zo uit de camera zijn gerold zonder enige bewerking. Rag scherp, uitstekende belichting en met egaal zwarte achtergrond. Maar wel gemaakt door een prof. fotograaf. En het verschil tussen een goed genomen foto of een bewerkte minder goed genomen foto blijft bijna altijd zichtbaar.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:50

Ik heb geen Profesioneel materiaal, ik ben nog maar 16 en moet daarom hard werken om alles bij elkaar te spraren. Daarom heb ik 2 jaar geleden een 2e hands canon eos 300d gekocht met alles erop en eraan. ik heb geen geld om een nieuwe canon 1d Mark III te kopen en een betere lens kan ook niet.
ik moet roeien met de riemen die ik nu heb.

ik heb niet gezecht dat black foto's maken moeilijk is, en ik weet ook hoe alles gebeurt en hoort.

De kwaliteit word misschien wel minder van de foto als hij eenmaal geshopt is, maar ik kan niet anders omdat mijn camera niet altijd even scherp is, hoe jammer ik dat ook vind!
En je moest eens weten hoeveel prof fotograven hun foto's shoppen, de meeste kunnen niet eens zonder! elke prof fotograaf die ik tot nu toe ken hebben fotoshoop of andere software op de computer staan.
Voor mij is het niet kipsimpel om mijn camera 100% sherp te krijgen, mijn camera is 3 jaar oud, en is niet van top kwaliteit, wat ik trouwens tot nu toe aan fotograferen heb gedaan, heb ik groot en deels zelf in de praktijk moeten leren door gewoon te fotograferen!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:00

Voor het shoppen:Afbeelding

Na het shoppen: Afbeelding

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:30

Wat een mooie foto's zeg!!
Mooi paard hoor Lachen

D_ebJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:23

Wauw! Wat een mooi beesie & Fotos! Lovers

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:54

Thanks Haha!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:32

Ik vind dat je t goed doet hoor en inderdaad je leert door het te "doen" maar ook door te "zien". Ga zo door.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:33

erg mooie foto's Ja

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:35

Wat een mooie Blackfoto's! Haha!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:37

Bedankt allemaal...
Ben blij dat er toch zoveel mensen ze mooi vinden Haha!
En ik ben nog jong, dus tijd zat om nog bij te leren Knipoog