Mocht de bak té droog worden dan hebben we altijd nog bos en hei op 50 meter afstand.
Helaas geen foto's, zal ik morgen doen, maar vanmiddag is Dot de groep al in gegaan. Eerst even in de bak met de leidende merrie van de groep, maar dat schoot niet echt op.. Dot liep idioot te doen, te bokken en rennen maar niet echt naar die merrie toe en die merrie stond voor het hek naar de andere paarden zo van ... laat me maar naar m'n ruin... Dus Dot en merrie maar in de groep gezet.. Ruin joeg haar eerst flink hard door de wei, maar toen Dot het zat werd en stil ging staan bleef'' ie bij haar staan... hij's helemaal in luf
en zelfs z'n oude lievelingsmerrie kon nu opzouten... die was natuurlijk weer nijdig op Dot dus probeerde Dot wel een paar keer bij die ruin weg te jagen, maar dan zorgde de ruin er wel weer voor dat Dot weg gedreven werd zodat hij weer bij haar kon gaan klitten... Komt wel goed in die groep denk ik, Dot is al wel zo slim om uit de buurt van die alfa-merrie te blijven.
Was trouwens wel grappig.. de tinker staat duidelijk lager in rang maar dacht Dot ook even weg te kunnen jagen.. Dot ging rennen en 't werd een wedstrijdje wie kan het hardst... Tja, dan verlogent het race-bloed wat Dot door de aderen heeft zich niet hé
ook de alfa-merrie probeerde het later en weer bleek Dot onverslaanbaar
De fjord stond het zich in een hoekje te bekijken en toen de boel haar kant op kwam racen had ze echt iets van 'laat mij er lekker buiten ja'.
Ze hebben zich er dus maar bij neer gelegd dat Dot toch de snelste is en momenteel de lieveling van de ruin in de kudde... Toen ik weg ging stonden ze met z'n tweetjes in een hoek, die ruin klef aan d'r deken te plukken en aandacht te vragen en andere drie dames, alfa merrie voorop stonden in de andere hoek een beetje jaloers te kijken... je kon ze bijna horen mopperen op dat gekke vlekkenpaard met d'r blauw ogen...