[WN] [Shet] Ophelia@western.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Shet] Ophelia@western.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:42

Ik zie het probleem van de grootte van het meisje niet zo. Als het paardje er geen moeite mee heeft en je bent niet gevoelig voor hoe 'het plaatje' eruit ziet dan kan dit prima. Ik vind een vent van bijna 2 meter en dik honderd kilo op een arabier of kleine quarter ook geen pannetje Knipoog

Qua western rijden... Je moet ERGENS beginnen. Je hebt ook zat van dergelijke combinaties die 'dressuur' rijden waar je ook nog geen fijne aanleuning ed ziet. Dat heeft tijd nodig, dat moet je leren.

Qua padje ga ik wel met de rest mee; wel even zorgen voor iets goeds onder het zadeltje.

Succes met de lessen (leuk daar hoor op Lone Star, leuke stal!) en nog heel veel plezier en succes!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:57

Sonja; Bedankt!
En over die die pad, ik zal eens gaan zoeken op marktplaats en in winkels kijken Ja

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:28

yvvv schreef:
Taat_ schreef:
En ze rijd hier zoals we normaal in de westernlessen op de manegepaarden rijden.
Ik vind het absoluut niet erg dat je dit zegt; kan het goed begrijpen Ja

Edit: Ik ben er onderhand achter dat het de Lone Star Stables is.

Nog een vraagje: Worden de lespaarden daar ook met een gewoon chabrakje onder het westernzadel gereden of zijn jullie de enige met de shet? En waarom rijden jullie met een chabrakje? Er zijn nl. ook kleine(re) pads verkrijgbaar...

Nee, de shetlanders daar wel, gewoon onder een normaal chabrakje, maar de paarden/pony's niet.
Ik ga nu een pad kopen waarschijnlijk van elinax21@bokt.
Beugels zijn gaatje lager gedaan, en ze gaat denken aan dr zit.
Dus over een tijdje zal er weer een topic komen. En dan kunnen jullie weer opnieuw beordelen, omdat we dan een nieuwe [goede] pad hebben, de beugels etc etc. Lachen

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:04

yvvv schreef:
Edit: Ik ben er onderhand achter dat het de Lone Star Stables is.

Nog een vraagje: Worden de lespaarden daar ook met een gewoon chabrakje onder het westernzadel gereden of zijn jullie de enige met de shet? En waarom rijden jullie met een chabrakje? Er zijn nl. ook kleine(re) pads verkrijgbaar...

Meeste paarden daar hebben dit soort dekjes

Verder hebben ze daar nog Bob en Bill .

Afbeelding
Afbeelding
Ies_ schreef:
Vandaag 2de westernles gehad. Ging wel goed, we hebben vooral veel met zitten geoefend Lachen

Jammer dat ik moest werken, anders was ik langs geweest om wat foto's te maken.

Frans

Evanne_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:08

ceasarlover schreef:
mehlika schreef:
Wat is er western aan behalve het zadel?

geen neusriem..Knipoog

Dan is het niet meteen western Knipoog Ze moet ook echt op de westernse stijl rijden he.. handen niet voor t zadel maar echt wat hoger houden.. Ook moet je dan een stuk "relaxter" zitten. Knipoog Ik heb namelijk zelf ook western gereden en kreeg les van een profesionele western ruiter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:25

Fijn dat je dat even aan Mehlika uitlegt Evanne_Polly, nu weet ze het tenminste! Tja, heeft zelf nog nooit western gezien he... Misschien moet ze ook eens uitleg krijgen van een professionele westernruiter Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:38

Hahaha cool zeg Haha! Het paardje loopt er ook echt zo stoer bij

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:14

ben ik nou de enige die vind dat er naar verhouding een grote meid, met veel tuig, op een heel klein ponytje zit?
echt waar, onder al dat spul zou een d pony toch veel beter passen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:24

Nee hoor dat spul zou voor ee D-pony veel te klein zijn. Waar zie jij zo veel tuig dan? Zadeltje en hoofdstelletje, meer zie ik niet Verward Ik denk dat dat lelijke shabrakje onder het zadel een zeer vertekend beeld geeft.
Meisje is idd groot voor de pony, maar als het beestje daar geen last van heeft en ze hebben lol met z'n tweetjes, dan zie ik het probleem niet?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:45

nou ik zie toch duidelijk dat de shet niet zo blij kijkt

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:46

Woehahahaha, thanks Sonja Knipoog
Gezien mijn onderschrift ben ik idd tamelijk onervaren hahaha.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:38

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:44

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:01

Sorry, ik zag het idd

Als je er al mee bezig bent, super!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:12

Marigold schreef:
ben ik nou de enige die vind dat er naar verhouding een grote meid, met veel tuig, op een heel klein ponytje zit?
echt waar, onder al dat spul zou een d pony toch veel beter passen?

Nee hoor, hier nog eentje Knipoog .

Het spijt me, maar ik vind dit geen prettig gezicht! Veel te klein paardje, veel te grote ruiter. Je bent dan te zwaar, en laten we even aannemen dat dat nog meevalt, dan ben je iig te lang.
Je kan zo niet goed je evenwicht houden op je paardje waardoor hij extra hard moet werken om in balans te blijven. Niet alleen erg vervelend, ook slecht voor botten en gewrichten...
Meestal zijn westernzadels zwaarder dan engelse zadels, dus dat moet je ook nog even meetellen... Een Shetje mag MAXAMAAL!!! 20% van het eigen gewicht dragen... Shetlanders wegen ongeveer 350 kilo? 20% daarvan is dus 50 kilo...

Zet jezelf nu maar eens op de weegschaal met je zadel+dek in je handen (complete uitrusting aan, cap op ed)... Als je dan boven de 40 uitkomt ben je IMO al verkeerd bezig...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:18

Sonja schreef:
Nee hoor dat spul zou voor ee D-pony veel te klein zijn. Waar zie jij zo veel tuig dan? Zadeltje en hoofdstelletje, meer zie ik niet Verward Ik denk dat dat lelijke shabrakje onder het zadel een zeer vertekend beeld geeft.
Meisje is idd groot voor de pony, maar als het beestje daar geen last van heeft en ze hebben lol met z'n tweetjes, dan zie ik het probleem niet?

Dat paardje kan wel lol hebben, maar die begrijpt niet wat voor gevolgen dit kan hebben in de toekomst. Die snapt niet dat er zo vergroeingen en/of slijtage in de hand word gewerkt. Dat is de verantwoordelijkheid van de ruiter en/of eigenaar. Kleine kinderen hebben ook lol als ze op straat spelen, dat wordt ook door ouders voorkomen omdat het niet echt gezond is Knipoog . Snappen die kinderen dat zelf? Nee...
Nu heeft dat paardje misschien geen last, maar dat komt vanzelf wel, als hij is niet bezig is dingen te onderdrukken. Hij zal niet het eerste paard zijn die dat doet.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:06

een shet van 350 kilo? dan mag je wel een flink grote en dikke shet hebben hoor

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:51

elinax21 schreef:
een shet van 350 kilo? dan mag je wel een flink grote en dikke shet hebben hoor

Moest 250 zijn... Haha!

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:05

Sorry, maar ik vind ook dat meisje veeeeel te groot is voor shettie!!Vind dit redelijk beangstigend... Verdrietig

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:37

Mehlika ben jij een westernruiter??? Haha!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:38

Ikke Smax? Neuhhhh Haha! Heb je al gezien hoe zwaar ik ben dan Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:45

Maar je hebt toch stevige pony`s??? Haha! Gewoon eens proberen, val je vast snel af Clown Knipoog

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:50

O, maar moet je niet klein beginnen dan? Haha! sorry, ik hou op, erg off topic Knipoog

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:14

Ja we zijn offtopic... straks vera boos Clown
De laatste foto op deze pagina vind ik trouwens wel leuk, volgens mij is dat ook een ander ruitertje of niet?

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:20

Wat een negatief gedoe weer, je kan het ook op een vriendelijke manier brengen. Knipoog

Ziet er leuk uit Tam, heb niet echt verstand van western, maar iedereen moet ergens beginnen en Ophel moet er ook nog aan wennen! Lachen