Francis schreef:....maar ik kan ze er wel op aanspreken dat zij een niet-bonafide fotograaf in de ring laten fotograferen.
Inderdaad!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Francis schreef:....maar ik kan ze er wel op aanspreken dat zij een niet-bonafide fotograaf in de ring laten fotograferen.
Pannenkoek schreef:Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat er absoluut geen kwade opzet in het spel is.....
Pannenkoek schreef:Ik ga er vooralsnog vanuit dat er absoluut geen kwade opzet in het spel is.....
Pannenkoek schreef:Ik vind het niet slim dat iemand met zo een goede reputatie dit compleet teniet doet door het falen in het klantgericht denken en bezig zijn. Ik ben blij dat het voor mij maar een hobby is want dit soort acties schaadden mijn inziens tevens de naam van overige ringfotografen.
Juist de andere fotografen zorgen ervoor dat de schade enigzins beperkt blijft en uiteindelijk komt dit juist hun eigen reputatie ten goede.jolijn schreef:Ik moet nog steeds foto's krijgen van de mid summer classic in Middenmeer 2,5 jaar terug. Eind vorig jaar heb ik een mail terug gekregen dat het zijn fout was en dat het nooit zo lang mag duren en dat hij ze meteen zou op sturen.....Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds niks binnen, en heb wel degelijk betaald...
Citaat:Het ergste vind ik zelf nog dat er niet of in ieder geval niet aantoonbaar rekening gehouden wordt hoeveel sommige foto's kunnen betekenen voor wie er op staat.

Pannenkoek schreef:Ik ga nog op verzoek een evaluatie schrijven over het NK waar ik in ieder geval de volgende punten in opneem;
Aparte fotohoek met Kampioensbord, deze zal buiten de wedstrijdarena moeten komen.Afstemmen welke fotograaf er wanneer aanwezig is, dit om te voorkomen dat er gaten vallen.
Francis schreef:Doet er niet toe of iemand professioneel fotograaf is of niet.. als je geld ontvangt in ruil voor bepaalde goederen en/of diensten, dan heb je die te leveren op het moment dat dat geld binnen is. Punt.
Wwrangler schreef:hmm vondt het juist wel erg leuk in de arena, dan heb je, je 5 minutes of fame nog even langer. Je blijft tenslotte nog even in the picture ipv ergens achteraf een foto maken. Als je Ned. Kampioen bent mag iedereen dat best zien.![]()
En voor de foto is het volgens mij wel leuk als er ook publiek etc. opstaat. Maar goed dit is mijn bescheiden mening....
. Let er wel bij op dat bij sommige onderdelen bijna geen publiek aanwezig was en dat is dan weer niet zo leuk maar kan opgelost worden door een andere beeldvulling van de foto. Van mij persoonlijk mag dat "groen" wel weggelaten worden, bij sommige foto's kan je daardoor het paard niet goed zien; ook weer zonde!Pannenkoek schreef:Kom je bij het volgende punt waar ook ik weer van kan leren;
Waar zal een "ringfotograaf" aan moeten voldoen wil hij/zij mogen fotograferen op een evenement en daar namens de desbetreffende organisatie aanwezig is en wat mogen de deelnemers verwachten?
dus iedereen tevrede houden gaat niet lukken
Citaat:Ik ga nog op verzoek een evaluatie schrijven over het NK waar ik in ieder geval de volgende punten in opneem;
Aparte fotohoek met Kampioensbord, deze zal buiten de wedstrijdarena moeten komen.
Afstemmen welke fotograaf er wanneer aanwezig is, dit om te voorkomen dat er gaten vallen.

Citaat:Dat is ook weer waar! Als daar de behoefte naar is; prima! Ik vond het alleen erg rommelig en zeer druk zo vlak voor de ingang. Een oplossing is dus een iets andere plaats waar je niemand in de weg staat, met publiek op de achtergrond en meer tijd voor een plaatje te maken. Dan maar wat verder zeulen met de borden en de coniferen. Let er wel bij op dat bij sommige onderdelen bijna geen publiek aanwezig was en dat is dan weer niet zo leuk maar kan opgelost worden door een andere beeldvulling van de foto. Van mij persoonlijk mag dat "groen" wel weggelaten worden, bij sommige foto's kan je daardoor het paard niet goed zien; ook weer zonde!
Thanks voor je mening trouwens.
CounTree schreef:Francis schreef:Doet er niet toe of iemand professioneel fotograaf is of niet.. als je geld ontvangt in ruil voor bepaalde goederen en/of diensten, dan heb je die te leveren op het moment dat dat geld binnen is. Punt.
Tuurlijk! Daar ben ik het ook helemaal mee eens!!
vrolijk schreef:hihi nep plubliek van karton op de achtergrond![]()
dat groen mag van mij ook wel weg![]()
staat leuk hoor op de foto maar probeer je paard er maar is tussen te krijgen![]()
en somige paarden vonden het ook wel ergg lekker
vrolijk schreef:zet bijv. op je site de bestelprocedure met daarin duidelijkheid over het prijsbeleid en levering
dan hoef je dat niet meer in elke mail te zetten dat scheelt tijd
Citaat:maar vind dat je het al goed doet hoor![]()
heb er dus ook alle vertrouwen in dat het NK helemaal goed gaat komen
, ook voor je aanbevelingen! vrolijk schreef:anders kan je misschien een document maken opslaan op je computer en dat elke keer mee sturen.
kost wat minder tijd dan elke keer typen.
.
). Daarnaast ken ik persoonlijk niet iedereen en dat zal voor meer mensen gelden. 't Is dan wel leuk dat je naderhand kunt terugzoeken wie jou gefotografeerd heeft. Scheelt een boel 'Wie heeft foto's gemaakt'-topics op Bokt, waar tenslotte ook niet iedereen komt...CounTree schreef:Misschien is het een idee om de fotografen mee te nemen in het programma boekje.