Tessabo schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je 'm helemaal scheert? Rij jij elke dag fanatiek wedstrijden of zo?
Ja.
Citaat:
Komt jouw paard in de winter niet buiten?
Elke dag, met een deken.
Citaat:
En dan nog ... ik ben er geen voorstander van. En euh .... ik weet niet meer wie dat hierboven schreef, maar lang nat blijven is juist een teken van langzame verdamping = langzame afkoeling = prima! De verdamping vindt plaats aan de buitenkant van de vacht en niet op de huid, dus geen afkoeling zoals bij mensen.
Jouw mening 
Ik vind lang nat blijven alles behalve prima. Bovendien is het een behoorlijke belemmering tijdens trainen. Want je paard is wel degelijk eerder buiten adem 
Citaat:
Niks werkt beter als een goede wintervacht.
Als je paard lekker buitenstaat en je er alleen zo nu een dan het bos mee ingaat niet nee.
Je vergist je alleen in het evolutieverhaal.
Paarden zijn vluchtdieren. Vluchtdieren hoeven vaak slechts korte sprints te maken om aan hun prooi te ontkomen. Dat is heel iets anders dan langdurig lichamelijke arbied te verrichten. En daar is de vacht niet op berekend. Een paard in het wild zal bijna nooit bezweet worden door langdurige arbeid.
Dat is waar al die natuurlijke lui de mist ingaan 
Citaat:
Sorry, ben behoorlijk van de "paardnatuurlijk-club".
Prima, maar zo natuurlijk is niet scheren dus niet 
Ik vrees dat je teveeel naar mensen hebt geluisterd die wel de klok weten te vinden, maar de klepel in het hoenderhok hebben gegooid!
Of zoiets