[WN] Wat snielug!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Wat snielug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:58

Cassidy schreef:
Mooi geworden hoor...begin jij altijd bij de achterhand?

Ehmm, dit was de eerste keer dat ik aan het scheren was Haha!
De strepen gaan vanzelf weer weg Bloos
Tegen de haren in scheren wist ik, dan is de achterhand de logische keus (had eerst de benen gedaan)

Doen jullie het anders?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:59

Sonja schreef:
Yummie een caramelpony Haha!

Snielugh hoor om 'm te scheren. Da's niet natuurlijk. Je kan 'm beter gewoon lamlendig in het werk laten zijn en ziek laten worden door een lang natblijvende wintervacht; da's veel natuurlijker Tong uitsteken

Hij is idd geschoren voor mijn plezier Tong uitsteken

Ik zat te twijfelen over het wel of niet scheren bij het zadel. De pratkijk zal uitwijzen of ik de juiste keuze heb gemaakt of dat ik de aankomende periode minder ga trainen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:01

Romkabouter schreef:
Tegen de haren in scheren wist ik, dan is de achterhand de logische keus (had eerst de benen gedaan)
Doen jullie het anders?

Ik begin op de rug...hoofd en de benen doe ik het laatst.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:10

ik begin bij de schouder. Vanaf de spierstreep bij het voorbeen, dan omhoog en de hals eruit werken.
Dan vanaf de buik omhoog rug, lendenen en flanken.
Daarna vanaf de achterbenen omhoog de kont eruit.
Als het lijf en hals beide zijdes klaar zijn gaan de benen eruit.
Als laatste doe ik het hoofd....

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:15

ik vind hem wel heel erg mooi zo hoor Haha!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:26

lekker hoor.. vachtje eraf..die van mij had ik ook geschoren maar het groeit weer snel aan..

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:39

Romkabouter schreef:
De praktijk zal uitwijzen of ik de juiste keuze heb gemaakt of dat ik de aankomende periode minder ga trainen Knipoog

Dan rij ik 'm wel ff voor je; zonder zadel en zo........... Piece of Pancake Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:45

One of these days you have to put your money where your mouth is my friend Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:56

Ik doe ook altijd eerst de benen Rom, en daarna het lijf en daarmee begin ik ook achteraan. Lekker in zo lang mogelijke halen naar voren werken. Ik krijg 'm er doorgaans aardig zonder strepen uit.

Ik doe 'm trouwens ook altijd helemaal, ik laat niet iets van een pad ofzo zitten. Deed ik met m'n dressuurzadel vroeger trouwens ook al niet. Door die enorme ondervacht van Mileen kreeg ik alleen maar het idee dat het daardoor enorm zou gaan broeien onder dat zadel.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:01

Ik snap werkelijk niet waarom je 'm helemaal scheert? Rij jij elke dag fanatiek wedstrijden of zo? Komt jouw paard in de winter niet buiten? En dan nog ... ik ben er geen voorstander van. En euh .... ik weet niet meer wie dat hierboven schreef, maar lang nat blijven is juist een teken van langzame verdamping = langzame afkoeling = prima! De verdamping vindt plaats aan de buitenkant van de vacht en niet op de huid, dus geen afkoeling zoals bij mensen.

Wat denkt de mens nou eigenlijk? Dat 'ie eeuwen van evolutie kan verbeteren? Scheren en vervolgens weer een deken erop leggen? Laat die beesten nou hun natuurlijke bescherming houden! Niks werkt beter als een goede wintervacht.

Sorry, ben behoorlijk van de "paardnatuurlijk-club".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:06

Tessabo, dan scheer jij je paard toch lekker niet? Niets mis mee! Maar er zijn ook mensen die inderdaad wel elke dag serieus trainen en die hun paard een groot plezier doen door 'm te scheren, zodat hij tijdens het werk z'n warmte kwijt kan.
Langzame verdamping kost overigens ontzettend veel energie, daar wel eens over gedacht?
Enneeeehhhhh.... eeuwen van evolutie.... vanuit de oorsprong van het paard werden ze niet dagelijks bereden Knipoog maar gewoon opgevreten.

Overigens kunnen geschoren paarden prima naar buiten, mits je goede dekens gebruikt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:09

Sonja, als je een paard hebt die niet zo gecharmeerd is van het scheerapparaat, is het dan niet veiliger om in het begin bij die benen vandaan te blijven? Kan best dat het goed gaat bij een paard dat je van haver tot gort kent, maar ik zou mezelf dingen aanleren en dat bij ieder paard zo toepassen zodat ik niet zo hoef na te denken bij welk paard ik wel, en bij welk paard ik niet bij de benen kan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:16

Mileen wordt juist aan het eind van het scheren wat kriegel, vandaar dat ik eerst de benen doe.
Leonardo hebben we vorig jaar eerst het lijf gedaan om te zien hoe hij reageerde. Die blijft overigens z'n brave geduldige zelfje, dus daarbij maakt het niets uit wat je eerst doet.

Bij vreemde paarden begin ik bovenaan het been, zodat als dat niet goed genoeg gaat, ik desnoods de benen erin kan laten zittten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:33

Tessabo schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom je 'm helemaal scheert? Rij jij elke dag fanatiek wedstrijden of zo?

Ja.

Citaat:
Komt jouw paard in de winter niet buiten?

Elke dag, met een deken.

Citaat:
En dan nog ... ik ben er geen voorstander van. En euh .... ik weet niet meer wie dat hierboven schreef, maar lang nat blijven is juist een teken van langzame verdamping = langzame afkoeling = prima! De verdamping vindt plaats aan de buitenkant van de vacht en niet op de huid, dus geen afkoeling zoals bij mensen.

Jouw mening Haha!
Ik vind lang nat blijven alles behalve prima. Bovendien is het een behoorlijke belemmering tijdens trainen. Want je paard is wel degelijk eerder buiten adem Knipoog

Citaat:
Niks werkt beter als een goede wintervacht.

Als je paard lekker buitenstaat en je er alleen zo nu een dan het bos mee ingaat niet nee.
Je vergist je alleen in het evolutieverhaal.

Paarden zijn vluchtdieren. Vluchtdieren hoeven vaak slechts korte sprints te maken om aan hun prooi te ontkomen. Dat is heel iets anders dan langdurig lichamelijke arbied te verrichten. En daar is de vacht niet op berekend. Een paard in het wild zal bijna nooit bezweet worden door langdurige arbeid.
Dat is waar al die natuurlijke lui de mist ingaan Clown

Citaat:
Sorry, ben behoorlijk van de "paardnatuurlijk-club".

Prima, maar zo natuurlijk is niet scheren dus niet Knipoog

Ik vrees dat je teveeel naar mensen hebt geluisterd die wel de klok weten te vinden, maar de klepel in het hoenderhok hebben gegooid!

Of zoiets *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:39

Deze dus Lachen Afbeelding

Past perfect om die dikke kont Tong uitsteken

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:00

jeetje zeg lekker voor hem en sexy.
Jim had ik dit jaar ook voor het eerst gedaan had wel vaak geoefend op de haflinger.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:14

Is dat die 400 grams? Dat merk is inderdaad uitermate geschikt voor dikkekontenponies, iedere keer weer vallen we daar weer op terug. Welke maat? 195 zo te zien.......mmmm, ik kan 'm vast wel langdurig lenen Bloos Altijd worden die Haflingers gebruikt voor testjes en oefeningen; hoe kan dat toch?

Pannenkoek die ook lid is van de paardnatuurlijk-club want ik ga er niet opzitten (veel te link trouwens, stel voor dat-ie weg stapt)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:55

wb arion combo 360 gram Knipoog

Citaat:
want ik ga er niet opzitten

Guess again Duivel

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:02

ooit zullen er alleen maar die dekens in onze kast liggen rom
wie van de aardige bokkers sponsord deze vreselijk zielige geschoren wannabee paint Schijnheilig

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:11

susan schreef:
wie van de aardige bokkers sponsord deze vreselijk zielige geschoren wannabee paint Schijnheilig

Ehmm... ik Tong uitsteken

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:27

Inderdaad ontzettend zielig, rom! Zoiets doe je toch niet? Nou haal je 'm uit z'n natuurlijke 'schema' wat de weersomstandigheden betreft Clown

Haha, goedzo Rom!

*Wacht op reactie van NielsD Bloos *

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:29

Sonja schreef:
Bij vreemde paarden begin ik bovenaan het been, zodat als dat niet goed genoeg gaat, ik desnoods de benen erin kan laten zittten.

Snap ik even niet, dat kun je toch ook doen als je dat het laatst doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:39

Zelfde reden als Milena. Als ze op het eind klierig worden van het lange stilstaan, doe ik geen benen meer.

Is gewoon ieders persoonlijke voorkeur, waar te beginnen Knipoog

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:12

Rom toch! Haha! Hoe kun je het het je Paints zonder vlekjes aandoen? Duivel

Wel een spannend kleurtje zo hoor.. ik durf het nog niet aan.. ben toch bang dat ik een GreyRose krijg.. Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:38

Rom je paard ziet er leuk uit zo geschoren apart kleurtje heeft hij dan