[WN] Gekke dingen doen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Gekke dingen doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 15:49

dat is een compliment waar ik heel verlegen van wordt... dankjewel Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:55

Wat een fantastische foto's weer Roos, je doet je Boktnaam weer eer aan. Heerlijk om te zien, dat teamwork tussen jullie. Top!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 07:35

thanx, wordt echt verlegen van jullie complimenten haha

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:32

Noem je dat "Gekke dingen doen" ? Ik vindt het geweldig!

Nou is mijn Roosje ook altijd wel gek op spelletjes, maar zo ver heb ik haar niet gekregen, maar wieweet, ze is pas 8 en ik pas 49 dus we kunnen nog heel lang oefenen!

Heerlijke foto's om naar te kijken, zo kan het dus ook in paardenland Go jij! Go jij!

Nouvje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:16

Hele gave foto's! Het plezier straalt er van af!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:19

thanx dropje, weer zo'n leuk compliment, echt lief Lachen

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:42

Wow, dat ziet er echt heel erg goed uit! Ik hoop dat ik met mijn nieuwe paard ook echt zo'n band ga krijgen. Ik ben me momenteel namelijk helemaal aan het verdiepen in Parelli en Natural Horsemanship en jij bent wel echt een voorbeeld dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:20

Geweldige foto's Roos! Wat vervelend dat je deze foto's niet aan heel bokt kan showen. En dat terwijl dit juist het bewijs is van de unieke band en het vertrouwen tussen paard en mens! Gevaarlijk is dit zeker niet, dit geeft juist aan hoe vrij men kan zijn met paarden en dat men ook op het paard zelf moet kunnen vertrouwen. In feite zou dit met ieder paard mogelijk moeten zijn maar het is zonde dat merendeel van de ruiters tegenwoordig gewoon te schijterig is om dit soort dingen te doen met hun paard. Lijkt mij helemaal niet fijn om te rijden op een paard waar je niet genoeg vertrouwen in hebt. Dan bestempel je het maar als 'gevaarlijk'. Pure jaloezie naar mijn mening!

Alleen ben ik wel een voorstander van hoofdbescherming, maar dat is jouw keus Tong uitsteken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:32

piera, thanx Ja

miss_montana, thanx
de reden dat ik het niet op itp of haw zet met meer kijkers is gewoon omdat velen gaan lopen zeuren, daar heb ik geen zin
hier kennen de meesten mij en weten ze waar ik mee bezig ben Lachen

dit is met ieder paard mogelijk, paarden worden onbetrouwbaar gemaakt maar als je ze natuurlijk behandeld met veel respect en duidelijk leiderschap dan is NIKS onmogelijk
ik vertrouwde mijn paard eerst ook niet zo als nu, dit is 2,5 jaar elke dag een aantal uren werken met je paard, de band opbouwen, het leiderschap, hij weet dat ik hem nooit in gevaar breng en dat ik oplet als hij ligt en hem waarschuw als er gevaar is
daarom heb ik geen touwen en snoep nodig om mijn paard te laten liggen
iedereen kan dit leren, elk mens
elk paard kan het al, wij mensen zijn het kwijt... helaas

ik ben ook voorstander van een cap hoor
maar iedereen zegt, als je met paarden omgaat, dan heb je nou eenmaal ongelukken..
mijn mening Bloos bullshit, als jij veilig te werk gaat en met veel respect, je paard kent, of als je het niet kent de situaties en lichaamstaal van een paard in leert schatten, dan krijg je geen ongelukkig
er gaat geen paard meer op je voeten staan of iets want dat soort dingen zijn nooit per ongeluk, of dat ze je omver lopen, eraf bokken, op hol gaan
dat zijn tekenen, die wij allemaal negeren en als NORMAAL beschouwen

paardenland is aardig gek in de kop helaas

(dit is niet tegen jou hoor hihi Knipoog is wat je reactie even in me los maakt Tong uitsteken) ofzo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:49

Hahaha nee hoor, dat begrijp ik wel!

Mijn ideaal is als ik ooit eens mijn eigen paardje heb echt wat jij aan het doen bent! Ik hoef geen wedstrijden te rijden etc, voor mij is vertrouwen en een band met mijn paard het enigste wat telt. Lol met je knol op een veilige, beheerste manier en met veel respect tegenover elkaar!

Over dat met de cap heb je gelijk, dingen als op hol slaan etc gebeurt niet zomaar en het is zeker niet normaal als een paard je probeert af te bokken. Alles heeft een reden alleen zijn meeste mensen idd te blind om zulke dingen te zien. Maar ik ben eens met paard en al gevallen, ineens lagen we op de grond en dat was schrikken. Helaas gebeuren dat soort dingen wel per ongeluk. Op dat soort momenten ben ik blij dat ik een cappie draag Tong uitsteken

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zo zeuren dat je het maar niet meer op HAW of ITP zet. Eigenlijk te gek voor woorden! Mensen willen gewoon niet zien hoe de samenwerking tussen mens en paard eigenlijk hoort te zijn!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:57

Hoi,

Zelf rijdt ik geen western.
Reed wel een beetje maar niet het "echte" western zou gaan lessen maar is niet door gegaan ik rij nu dus dressuur.
Maar ik vind dit fantastisch om te zien! Lachen
Harstikke leuk dat jullie zo`n goede band hebben joh!
En ach ik zou zeggen zet het gewoon op ITP ofzo laat ze maar zeggen ik bedoel jij weet het toch beter Knipoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 20:17

miss montana, fijn dat je me bergijpt Lachen
zo te horen denken we er aardig hetzelfde over hihi
dat soort dingen als vallen zijn idd per ongeluk ja en dan is een cap erg handig..

sanniej, thanx, leuke reactie

eigenlijk kan ik het gewoon op itp zetten ja maar voor mijn gevoel heb ik hier gelijk de mensen die ook werkelijk geinteresseerd zijn die hierin reageren
en niet de pennyberichtjes om een hoger berichten aantal te hebben haha Bloos

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:50

Genieten weer Roos! Ik weet nog goed dat je Figor net had en moet je jullie nu eens zien!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:54

dat vind ik leuk om te horen Lachen

ik kijk zelf ook vaak terug naar de foto's ja, fig had het bij sonja heel goed maar als je ziet hoe hij qua bouw ook nog veranderd is, en hoe hij open staat om nieuwe dingen te leren, is echt leuk, maar dat was zn karakter al, daarom had ik hem gekocht hihi, aankoop van mn leven Haha!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:58

Ik word helemaal vrolijk van je foto's. Dank je wel. Knipoog

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:17

Wauw leuke foto's hoor...Heel ontspannen
Foto 6&7 vind ik echt heel leuk.En je veulen word vast en zeker net zo'n goede als je andere Fjord.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:26

Zoals jullie elkaar vertrouwen! Heerlijk om te zien! Lachen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 17:17

firedancer, jij dankjewel Lachen

b sweet en marrke ook, echt leuke reacties allemaal..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:30

Wat mega leuk!!!! Haha! Ik ben al blij als ik lekker "gewoon" rijd, dit ziet er super relaxed uit, heel leuk!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:03

Stoer man! Je paard vertrouwt je 100% zo te zien vanaf de foto's!
Vind hem erg mooi, ziet er ook goed uit. Dat ie wat te dik is valt wel mee, hij lijkt in goede conditie Haha!!

Verder is opstaan vanuit het liggen meer inspanning dan een sprong.. Haha! Ik zeg het alleen maar Knipoog.

Veel plezier verder met dit 'lekkere ding'.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 19:44

simodi, thanx Ja

sammie_44
hihi ik vind hem op deze foto's juist slank hoor, kan hier zijn ribben al bijna voelen, fjorden he hahaha

opstaan vanuit liggen is een grote belasting ja dat weet ik, maar ik laat hem dus niet keer op keer liggen en opstaan, ken mensen die dat wel doen
dit doen we misschien 1x in de week, liggen dan vaak echt lekker te luieren en staan dan rustig op, in de natuur ligt een paard vaker dan dat het 1.20m springt hihi
maar thanx, ik snap wat je bedoelt Ja
toch is het liggen en zitten weer heel goed om de soepelheid van de rug te trainen, zijn hele lange theorieen over

we kunnen weer iets NIEUWSSSSSSSS Haha!
was vanaaf aan het rijden met niks en ik denk ik vraag eens of hij wilt gaan liggen met mij erop, dat deed hij zo haha had ik nooit eerder geoefend, echt geweldig Haha!

mentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:29

lief zeg

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:00

wow!!! Vingers aflikken
Kan ik mijn paard deze kunstjes ook aanleren? (draver van 1.58m) hahaha Haha!
Echt stoer!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 08:54

thanx mentos

trickywonder, ik wil het geen kunstjes noemen, omdat ik het niet op de gewone VD manier heb aangeleerd met snoep enzo.
dit gaat puur op communicatie en hij doet het omdat hij het wil, niet omdat het moet, of niet voor snoep..
ik heb het geleerd door het parelli natural horsemanship systeem en dat kan iedereen, dus dit ook Ja succes!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:06

Ik vind het erg leuk om te zien en te horen dat jij zo'n goede band hebt met je paard. Super dat jullie communicatie zo geweldig is!

Ik ben het op veel punten eens met wat je schrijft, maar een paar dingen zou je wel nog wat kunnen nuanceren. Het hangt er nl ook vanaf hoe goed je bijv kunt rijden voordat je zo vrolijk en vrij zonder zadel en cap overal naar toe kunt, ook al heb je een hele goeie band met je paard etc. Zolang je geen perfecte zit hebt, loop je toch een risico dat je er afvalt als hij wegspringt (al is het maar van joligheid Knipoog ), dus ik vind het nog steeds aan te raden om gewoon je cap te dragen als je dit soort leuke dingen op je paard doet.

Daarbij kan elk paard op hol slaan, ongeacht jouw band met hem. Er kan toch een situatie ontstaan waardoor hij luistert naar zijn (vlucht)instinct en de benen neemt, dat doet ie immers in de vrije natuur ook. Ik denk wel dat hij eerder weer tot inkeer komt resp. naar je luistert als je hem in zo'n geval roept dan wanneer je niet zo'n goeie band hebt, maar je kunt niet stellen dat in jouw geval je paard nooit op hol kan slaan.

Ik zeg dit m.n. om mensen die denken dat ze hun paard goed kennen en een goede band hebben niet de risico's uit het oog te laten verliezen bij het zien van jouw mooie foto's.
Maar nogmaals: ik vind jullie "samenwerking" hartstikke leuk om te zien! Haha!