[WN] Romy en Blank Reckless Bandit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

Re: Romy en Blank Reckless Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:11

Valt echt wel mee als het 1 keertje is Dat meisje zal heus niks wegen!
ik vind het heel knap zo een jong paardje al zo vol vertrouwen....
Top dat je dit op bokt durft te zetten!
Dit bedoelde ik trouwens niet banketstaaf ik vind het heel knap zo vol vertrouwen! Pling

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:17

Als ik vroeger zoiets gedaan had dan was mijn moeder geen foto's gaan maken maar had ze me aan mijn haren van de pony afgesleurd. En als ik een kind zou hebben zou ik precies hetzelfde doen.
Die pony zal er echt niets van krijgen als je op hem zit voor een paar tellen maar ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Het blijven dieren en als hij schrikt van iets en je zit erop dan zal dat ook een extra schrikmoment opleveren. Ze had wel zonder cap met d'r hoofd op de stenen kunnen vallen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:28

Super! Dat het goed afgelopen is...

Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren Lips are sealed

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:48

Kom op, er hád vanalles kunnen gebeuren, en dat is niet gebeurd!

Ik vind het leuk om te zien wat voor vertrouwen hij heeft in haar Lachen Komt vast helemaal goed. En denk eens na, neem niet aan dat de TS dit regelmatig gaat toelaten bij haar dochter.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:09

Wat een schattige foto die laatste Ja
Erg leuk, vind ik persoonlijk de leukste, mooi dat je zoiets vast kan leggen dan hè?
Ik ben altijd te laat met dat soort dingen.
Groetjes Liset

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:16

wauw de laatste foto is egt super geweldig... egt zo cool dat een jaarling al vol vertrouwen bij zijn baasje ligt.. egt super geweldig.. (ook ik dacht eigenlijk aan de gevolgen van wat als er iets gebeurt maar dat is nu al te vaak gezegd dus krijg je van mij geen commentaar erover. Knipoog voor de rest is het egt een schoonheid

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:40

Zo, hoe verknal ik een paard, les 1.
Sorry, mag dan 15 zijn, maar vind dit onverantwoord, maar ja, het is uw paard dus moet u het zelf maar weten.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:51

Grappig om te lezen dat de één bezorgd is om het paard en de ander weer om het kind Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:59

ik vind het heel goed wat ze gedaan heeft gewoon band opbouwen voor 1x op een jaarling zitten watever?!?!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:02

Bandit, wat een vreemd persoon vind ik jou.
Wildwings heeft hier een perfect punt (amen, wildwings. amen!) en omdat je er niet onderuit kan begin je haar maar af te kraken op haar profiel ( Verward ) en onderschrift ( Verward ) af. Nogal raar, weet je. In plaats van lege woorden te spreken kun je beter je daden onderbouwen, dan begrijpen we elkaar misschien.

Het hoort niet. Er hoort niets of niemand op de rug van een jaarling te zitten. Wat dat betreft snap ik bokt ook niet, want ergens anders word een rel van weet ik veel hoeveel pagina's geschopt en hier is het 'ooh' en 'aah' en 'lievv' en 'mooi'?

En inderdaad, jouw 'intense liefde' en bladiebladieblash¡t vind je veel sterker terug met spelen en kroelen in een wei. Bewijzen van een band die je met de laatste foto (die ligfoto) voor mij véél meer.
Verder is het zéér onverwantwoordelijk van je om je dochter op zo'n jaarling te zetten die onverwachts allerlei fratsen kan uithalen. Als er wat gebeurd was, stond het beestje allang bij de slager want het was een rebel en dan was er géén sprake van een band oid. Dus een beetje krom.

Het is mijn paard/dochter niet en ik had dit zelf nóóit gedaan, ik heb hier niets over te beslissen dus dat doe ik dan maar niet, maar ik wacht fijn af totdat er eens iets goed misgaat en tegen die tijd pb ik je wel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:33

Ik ben het hier, zoals al eerder duidelijk gemaakt te hebben, volledig mee eens..

@gearl, ze heeft haar dochter er niet opgezet hè? dat deed ze zelf...maar haar dochter deed het wel voor de camera nog even een keertje......dus das al 2 x op een jaarling zitten...(2x te veel!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:35

Bandit schreef:
Meisje toch....lees eens GOED wat ik schrijf...!! Heb ik je profiel geschekt om te kijken wie je bent,en vind je de mensen die er geen hebt,onbetrouwbaar....waar is de jouwe dan..?

Laat iedereen lekker zijn ding doen,en ranstoen liefde, en vertrouwen is toch wel overduidelijk op zijn plaats,en hoef ik me niet tegenover jou te verantwoorden.. Boos!

Je veegt de dag bij elkaar....nou de onze heeft elke dag weer een mooie inhoud... Haha! Haha! Haha!

Kijk, als je nou nog een grappige opmerking had gemaakt, of een opmerking die nog ergens op sloeg, had ik erom kunnen lachen.. maar nu vraag ik me serieus af of jij de moeder van dit meisje op de jaarling bent, of het meisje zelf.. gezien 't niveau van deze reactie.. als je kennelijk met niets beters kan komen dan te reageren op mijn profiel of onderschrift.. Knipoog Als ik zoiets in mijn profiel zet, denk je dan niet dat er een bepaald sarcasme in zit? Haha!

Liefde en vertrouwen zie ik niet op de eerste twee foto's, sorry. Ik zie daar onverantwoordelijkheid en ondoordachtheid.. in foto 4 (de laatste foto die je postte, geloof ik) zie ik wel het vertrouwen en de liefde waar je van spreekt..

Jolandaa_ schreef:
Wow, de pony vertrouwd haar echt goed:) Een race paard/jopckey paard moet toch ook voor zijn 2e ingereden zijn? dus er een keertje op zitten is heus niet zo'n ramp

Frusty Het 1 praat het ander niet goed, nogmaals. Waarom komen mensen altijd met zo'n raar flut-argument aanzetten? Clown Een renpaard loopt met z'n 2de al wedstrijden onder de man, en daarom is het maar goed om op een jaarling te zitten? Omdat er ergere dingen zijn?
Dus bijvoorbeeld.. omdat er in Spanje stierengevechten worden gehouden, wat wreed maar nog altijd niet verboden is, zou ik hier thuis ook maar een stier kunnen houden in m'n schuur en iedere ochtend een aardappelschilmesje in z'n nek rammen.. want in Spanje gebeurd dat toch ook, maar dan erger?

Kijk, leuk dat dit voor de TS vertrouwen en liefde aantoont, ik zie het op geen enkele manier terug in die foto's. Het kan slecht zijn, voegt niets maar dan ook niets toe aan de opvoeding of aan de band.. dus waarom zou je 't willen doen? Het kan gevolgen hebben, natuurlijk hoeft het niet, en ik bedoel niet alleen dat deze ene keer echt kwaad heeft gekund (nogmaals: het voegt alleen niets toe, dus waarom zou je het doen..) maar wie er eens op gezeten heeft kan het vaker gaan doen (ook al roep je hard van niet!), wat in principe al is gebeurd 'voor de foto'. Volgende keer wil je 't misschien eens met een echt toestel vastleggen ipv met je camera, om maar wat te zeggen... Of er komt wanneer het paardje 2,5 jaar is al de gedachte: 'nouja, hij is zo lief en tenslotte had hij al van jongs af aan zoveel vertrouwen toen ik er eens opzat, dus laat ik er nu maar opgaan.. dat laatste half jaar wachten hoeft ook niet als we het rustig aan doen'. Ik noem maar wat. En ja, ik heb toch echt alles gelezen.. En nee, ik zeg niet dat dit hoeft te gebeuren.

Nog een vraagje.. zouden jullie dan een kleuter (lichtgewichtje, dus) op een paard van een maand of 3 zetten, als iemand anders het paard (veulen, veuuuulen) vasthoudt, jijzelf de kleuter goed vasthoudt en je het veulen vertrouwt? En zo nee, waarom dan niet? 't Is toch zo leuk om te zien dat een veulen dat toelaat en dat 't zo'n lief, betrouwbaar beestje is?

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:14

Wildwings, laat gaan, die mensen kan je niet verbeteren, net als die mensen die denken dat je hierdoor een band krijgt en het 'Lievv' vinden (is breezah-taal, kan niet van erg hoge leeftijd zijn) Laten wij het goede voorbeeld geven, en onze paarden, jaarling, veulen of ouder, wel goed te behandelen, en met ons verstand handelen Lachen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:07

Hoe weten wij zeker dat jullie je paardje wel goed behandelen?

Inderdaad dat weten we niet, net zo goed dat jullie niks van deze mensen afweten!
Maar dan wel zo overdreven reageren, op een moment opnamen!
Treurig!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:13

Niemand weet wie zijn paard wel of niet goed behandeld. Maar daar wordt hier toch ook niets over gezegd Verward

Mensen vinden dit alleen een gevaarlijke situatie... en daar kan best over geoordeeld worden obv een moment opname Knipoog

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:37

Wildwings, laat gaan, die mensen kan je niet verbeteren, net als die mensen die denken dat je hierdoor een band krijgt en het 'Lievv' vinden (is breezah-taal, kan niet van erg hoge leeftijd zijn) Laten wij het goede voorbeeld geven, en onze paarden, jaarling, veulen of ouder, wel goed te behandelen, en met ons verstand handelen

Richtje schreef:
Niemand weet wie zijn paard wel of niet goed behandeld. Maar daar wordt hier toch ook niets over gezegd Verward

Mensen vinden dit alleen een gevaarlijke situatie... en daar kan best over geoordeeld worden obv een moment opname Knipoog

Volgens mij stat het toch hier boven!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:41

Romy en Karin, ik vind het geweldige foto's!
En wat is pup gegroeit zeg, hij ziet echt geweldig uit!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:11

Tsja, ik moet zeggen dat ik 't met Gearl eens ben, ik heb ook een jaarling en ik vind 't echt nog veel te vroeg om op m'n paardje te gaan zitten, ik laat wel op andere manieren zien dat ik een band heb met m'n paard, daarvoor hoef ik echt niet op haar te gaan zitten. Je hebt wel een erg mooi paardje dat kan ik niet ontkennen.

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:22

Hey Famke_93,wat leuk jouw hier te treffen op dit leuke Forum Knipoog

Nog even geduld,en je zal hem weer elke dag kunnen zien hoor..! Inplaats dat ik elke dag 10 minuten moeten rijden naar hem,gaat hij naar "huis" komen,dus dat word nog 5 minuten..! Go jij! Go jij!

Ik zie het al voor me....samen wandelend door het bos,met zijn toekomstigge maatje Boeffie..! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:10

Gearl schreef:
Bandit, wat een vreemd persoon vind ik jou.
Het hoort niet. Er hoort niets of niemand op de rug van een jaarling te zitten. Wat dat betreft snap ik bokt ook niet, want ergens anders word een rel van weet ik veel hoeveel pagina's geschopt en hier is het 'ooh' en 'aah' en 'lievv' en 'mooi'?

En inderdaad, jouw 'intense liefde' en bladiebladieblash¡t vind je veel sterker terug met spelen en kroelen in een wei. Bewijzen van een band die je met de laatste foto (die ligfoto) voor mij véél meer.
Verder is het zéér onverwantwoordelijk van je om je dochter op zo'n jaarling te zetten die onverwachts allerlei fratsen kan uithalen. Als er wat gebeurd was, stond het beestje allang bij de slager want het was een rebel en dan was er géén sprake van een band oid. Dus een beetje krom.

Het is mijn paard/dochter niet en ik had dit zelf nóóit gedaan, ik heb hier niets over te beslissen dus dat doe ik dan maar niet, maar ik wacht fijn af totdat er eens iets goed misgaat en tegen die tijd pb ik je wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens alleen wil ik liever niet zien dat er iets misgaat. Daarbij zit je dochter ook nog zonder cap op hem en dat is al helemaal not-done in mijn ogen. Tuurlijk zal het zo'n beestje niet schaden en het wil ook niet zeggen dat jullie nu dierenmishandelaars zijn maar het hoort gewoon niet, op een paard zitten komt pas wanneer ze 3 zijn en niet eerder. Ik verzorg een trekpaard hengst, echt een schat van een beest. Toen hij bij mijn buren kwam was hij ernstig mishandelt en ik heb hem daar bovenop geholpen. Hij heeft ook veel vertrouwen in mij, hij volgt me overal en ik kan doen wat ik wil met hem. Toen hij 2 was was ik er ook vrij zeker van dat hij niets zou uithalen als ik op hem zou gaan zitten. Maar het gaat gewoon tegen mijn principes in. Eigenlijk snap ik ook heel veel reacties in dit topic niet, ineens word het zitten op een jaarling geaccepteerd door velen terwijl men zich normaal niet meer op bokt.nl durft te vertonen na het openen van zo'n topic vanwege het vele commentaar. En ik las ook ergens dat mensen die tegen dit soort dingen nu zeikerds zijn. Het lijkt voor mij nu even alsof we in the Twilight zone zijn beland... Maar je hebt idd een mooi paard en die laatste foto vind ik echt geweldig Ja

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:46

Mensen, het gaat hier over een kind dat in een onbewaakt ogenblik op de rug van dit paardje kruipt. En het dan ook nog aan haar moeder wil laten zien. Begrijpelijk. Zoals TS al aangeeft, gaan ze hier dus geen gewoonte van maken. Ik neem dan ook aan dat dit meisje op het hart gedrukt heeft gekregen dat ze dit niet meer moet doen.

Zoals al meer mensen hier hebben aangegeven, zal het paardje er niets aan over houden. Nou dan? Zie het zoals het is, een momentopname (niet voor herhaling vatbaar). En kijk eens naar de positieve kant. Dit wordt vast een superbetrouwbaar beestje later!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:18

Redneck schreef:
Mensen, het gaat hier over een kind dat in een onbewaakt ogenblik op de rug van dit paardje kruipt. En het dan ook nog aan haar moeder wil laten zien. Begrijpelijk. Zoals TS al aangeeft, gaan ze hier dus geen gewoonte van maken. Ik neem dan ook aan dat dit meisje op het hart gedrukt heeft gekregen dat ze dit niet meer moet doen.

Zoals al meer mensen hier hebben aangegeven, zal het paardje er niets aan over houden. Nou dan? Zie het zoals het is, een momentopname (niet voor herhaling vatbaar). En kijk eens naar de positieve kant. Dit wordt vast een superbetrouwbaar beestje later!

Dat wordt hij zeker, want hij was als veulen al makkelijk in de omgang!
Niets was voor hem te gek, gewoon een droompaard die iedereen wil hebben!
Heb altijd met veel bewondering naar de "kleine" man zitten kijken hoe makkelijk hij alles deed!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:32

@ Miss_Montana: zeker hoop ik niet dat binnekort iets mis gaat oid Bloos maar áls het gebeurd pb ik ts toch wel.

Waarom zou het toch ineens zo stil zijn?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:56

we hebben er geen woorden meer voor...

Ik in ieder geval niet...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:39

Gearl schreef:
Waarom zou het toch ineens zo stil zijn?

Omdat het een beetje een zinloze discussie is?