[WN] Mijn vriend voor het eerst westernrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn vriend voor het eerst westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:14

Justdoit schreef:
Ik rij al 11 jaar zonder cap en met sportschoenen en er is nog nooit wat gebeurd. Als je vna je zelf weet dat je er niet kan rijden is het zeker verstandig om een cap cq laarzen te dragen. Ik trek een cap gewoon niet en laarzen evenmin.

Van mijn vriend weet ik dat hij er in ieder geval op blijft zitten aangezien hij met mijn paard wel eens bokkend door de bak is gevlogen en hij netjes bleef zitten. Dit western paard is ongeveer 1000 keer zo braaf dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ik denk maar zo, tuurlijk loop je zonder cap etc meer risico maar ik heb al zoveel "angstige" momenten meegemaakt dat ik niet zo snel meer ergens van schrik. Ik kan morgen ook een dodelijk auto ongeluk krijgen of door een idiote gek neergeschoten worden.

volgens mij ben jij niet een van de snuggerste? Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:17

Sonja schreef:
Ehhhh gympiesdames, Engelse zadels zitten wat anders in elkaar dan westernzadels.... Onze fenders schieten niet los zoals jullie beugelriemen als je er in blijft hangen met je voet.

Maakt mij verder niet uit wat iedereen doet, zowel met z'n eigen hoofd als met voeten door beugels als met paardenmonden in rollbacks als zoiets mis gaat. Hoewel ik de verzekeringspremies eigenlijk wel hoog genoeg vind...

Leuk paard.

door dit soort mensen wordt je westernpaard nog niet meer toegelaten in verzekeringen. rollback na een kwartier op een paard zitten. Boos! Ik zal wel niet kunnen rijden in jou ogen maar ik ben afgelopen keer pas begonnen met een rollback in STAP!!!! en ja ik heb nu ongeveer 3 maanden priveles. Gelukkig heb ik een goede instructrice die WEET wat ze doet. Boos!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:25

leuke foto's hoor!

en ik snap heel erg goed dat jij je vriend niet eerst verantwoorde westernlaarzen van over de 100 euri aan laat schaffen voordat hij op je paardje stapt! of dat hij niet van plan is met de tropische temperaturen een cap op te zetten! (ik ben een heel begripvol persoon). jij kent je paard het beste, en je kent je vriend, je kent de situatie, ik ga me niet met jouw verantwoordelijkheden bemoeien want ik ken de situatie niet.

dit soort discussies zijn precies de reden waarom ik nooooooooit rijfoto's op bokt zal zetten; er is altijd wel een reden om compleet afgebroken te worden door de medebokkers. natuurlijk hebben jullie gelijk, maar dit is niet jullie leven en ze wilde gewoon (apetrots) laten zien dat haar vriend wel op een paard stapt, waar ik jaloers op ben hoor!

btw: het risico op een schedelbasisfractuur is een stuk kleiner dan een gebroken nek oplopen doordat je hoofd ochterover slaat en de rand van je cap je nek breekt. Maar daar zijn bij de motorrijders ook enige honderden discussies over op hun fora...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:26

Anzjuhlaa schreef:
Sonja schreef:
Ehhhh gympiesdames, Engelse zadels zitten wat anders in elkaar dan westernzadels.... Onze fenders schieten niet los zoals jullie beugelriemen als je er in blijft hangen met je voet.

Maakt mij verder niet uit wat iedereen doet, zowel met z'n eigen hoofd als met voeten door beugels als met paardenmonden in rollbacks als zoiets mis gaat. Hoewel ik de verzekeringspremies eigenlijk wel hoog genoeg vind...

Leuk paard.

door dit soort mensen wordt je westernpaard nog niet meer toegelaten in verzekeringen. rollback na een kwartier op een paard zitten. Boos! Ik zal wel niet kunnen rijden in jou ogen maar ik ben afgelopen keer pas begonnen met een rollback in STAP!!!! en ja ik heb nu ongeveer 3 maanden priveles. Gelukkig heb ik een goede instructrice die WEET wat ze doet. Boos!

Heb je het tegen MIJ????????? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:29

nee tegen haar, maar ik quote jou omdat jij dat van die verzekeringspremies aanhaalde!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:33

Ik zou zeker door blijven rijden met gympies het zijn zijn benen en niet de mijne gelukkig.

En zelf rij ik met een wetsrn laars van Ariat, maar die zullen jullie wel te duur vinden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:41

Nja, ik ben het wel eens met NotNice eigenlijk...

Je kan ook overal moeilijk over doen zeg...

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:06

Wat zijn we weer heerlijk hypocriet dus er is niemand van jullie die ooit in zijn hele paarden leven niet 1 keer zonder cap en met een paar gewone schoenen op zijn paardje heeft gezeten.
................................Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En alsjeblieft zeg commentaar geven op die rollback
Ik heb vorige week een meisje op mijn paardje laten rijden en zij heeft gespind op mijn paard ze had nog nooit western gereden en ze vond het echt helemaal geweldig

En nu gaan al jullie nek haren natuurlijk weer helemaal omhoog alleen heb ik met de juiste aanwijzingen en ( mijn bolle heeft alleen maar een teugeltje en een klikje tegen zijn hals nodig om te spinnen ) met een teugeltje aan zijn hals heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam overgestapt en ja dat is ook spinnen dat hoeft niet altijd met mach 3

Maar iedereen is hier altijd zo enorm goed in het conclusies trekken en we gaan er altijd gewoon maar vanuit dat iedereen een enorme bruut is voor zijn paard

Lekker optimistisch hoor echt de bokker ten voeten uit Lekker negatief alles afzeiken

Ik ben weer enorm trots op jullie !!!!! het is weer bewezen bokt blijft gewoon een vreselijk negatief forum met veel te veel mensen die niks anders te doen hebben dan andere mensen weer eens lekker af te zeiken

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:09

Wat gaaf..... ik zag de foto´s en dacht Hé, dat lijkt Moonface wel. Maar twijfelde..... Toen werd het bevestigd in een latere post. Lang lang geleden toen Moonface nog op de Veluwe Ranch stond en toendertijd geleased werd door Henk heb ik er weleens op mogen zitten. Tof paard!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:11

vigel1 schreef:
Wat zijn we weer heerlijk hypocriet dus er is niemand van jullie die ooit in zijn hele paarden leven niet 1 keer zonder cap en met een paar gewone schoenen op zijn paardje heeft gezeten.
................................Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En alsjeblieft zeg commentaar geven op die rollback
Ik heb vorige week een meisje op mijn paardje laten rijden en zij heeft gespind op mijn paard ze had nog nooit western gereden en ze vond het echt helemaal geweldig

En nu gaan al jullie nek haren natuurlijk weer helemaal omhoog alleen heb ik met de juiste aanwijzingen en ( mijn bolle heeft alleen maar een teugeltje en een klikje tegen zijn hals nodig om te spinnen ) met een teugeltje aan zijn hals heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam overgestapt en ja dat is ook spinnen dat hoeft niet altijd met mach 3

Maar iedereen is hier altijd zo enorm goed in het conclusies trekken en we gaan er altijd gewoon maar vanuit dat iedereen een enorme bruut is voor zijn paard

Lekker optimistisch hoor echt de bokker ten voeten uit Lekker negatief alles afzeiken

Ik ben weer enorm trots op jullie !!!!! het is weer bewezen bokt blijft gewoon een vreselijk negatief forum met veel te veel mensen die niks anders te doen hebben dan andere mensen weer eens lekker af te zeiken

wat doe je dan nog hier? Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:14

leuke foto's kon ik mijn vriend maar zo ver krijgen...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:18

Justdoit schreef:
Ik rij al 11 jaar zonder cap en met sportschoenen en er is nog nooit wat gebeurd. Als je vna je zelf weet dat je er niet kan rijden is het zeker verstandig om een cap cq laarzen te dragen. Ik trek een cap gewoon niet en laarzen evenmin.

Van mijn vriend weet ik dat hij er in ieder geval op blijft zitten aangezien hij met mijn paard wel eens bokkend door de bak is gevlogen en hij netjes bleef zitten. Dit western paard is ongeveer 1000 keer zo braaf dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ik denk maar zo, tuurlijk loop je zonder cap etc meer risico maar ik heb al zoveel "angstige" momenten meegemaakt dat ik niet zo snel meer ergens van schrik. Ik kan morgen ook een dodelijk auto ongeluk krijgen of door een idiote gek neergeschoten worden.

ja klopt allemaal, wel een van het woord 'risico' gehoord?

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:21

pubelia schreef:
leuke foto's kon ik mijn vriend maar zo ver krijgen...

Inderdaad! Ik wou dat ik mijn vriend kon aansteken met het paardenvirus Haha!

Maar het is jouw verantwoordelijkheid en jouw risico denk ik dan... Hartstikke leuk dat hij ff gereden heeft, issie (je vriend dan hè) al besmet? Lachen

edit:typo..

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:30

Ik vind het ook leuke foto's ! Wou dat mijn vriend dicht bij mijn vzpony in de buurt kon komen. Hij is allergies...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:10

Vigel1 braaf paard heb je dan, daar ga ik ook echt niets over zeggen,en ik denk dat jij heus wel verantwoordelijk genoeg bent en je paard goed genoeg kent om dat te doen. mij staat een krante artikel van een aantal jaren terug nog op mijn netvlies, en als ik zo`n topic lees gaan mijn nek haren overeind staan.
IS logish dat er altijd mensen commentaar zullen geven, en dan hoeft dat niet altijd negatief bedoelt te zijn.

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:02

Offtopic: Wat doen jullie moeilijk...? jullie sit er tog niet op
Het is hun probleem ALS er iets gebeurt.

Ontopic:
Leuk paardje;)
Leuke vriend!
Veel plezier nog met rijden..Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:12

lisette msn taal is verboden op bokt...

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:27

Anzjuhlaa schreef:
Justdoit schreef:

volgens mij ben jij niet een van de snuggerste? Frusty

ik zou je conclusies niet te snel trekken aangezien ik net afgestudeerd ben aan de HEAO. Ik heb alleen denkbeelden die niet stroken met de jouwe, dus ik ben van mening dat je je eigen gebrek aan intelligentie projecteert op mij

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:28

NotNice schreef:
leuke foto's hoor!

en ik snap heel erg goed dat jij je vriend niet eerst verantwoorde westernlaarzen van over de 100 euri aan laat schaffen voordat hij op je paardje stapt! of dat hij niet van plan is met de tropische temperaturen een cap op te zetten! (ik ben een heel begripvol persoon). jij kent je paard het beste, en je kent je vriend, je kent de situatie, ik ga me niet met jouw verantwoordelijkheden bemoeien want ik ken de situatie niet.

dit soort discussies zijn precies de reden waarom ik nooooooooit rijfoto's op bokt zal zetten; er is altijd wel een reden om compleet afgebroken te worden door de medebokkers. natuurlijk hebben jullie gelijk, maar dit is niet jullie leven en ze wilde gewoon (apetrots) laten zien dat haar vriend wel op een paard stapt, waar ik jaloers op ben hoor!

btw: het risico op een schedelbasisfractuur is een stuk kleiner dan een gebroken nek oplopen doordat je hoofd ochterover slaat en de rand van je cap je nek breekt. Maar daar zijn bij de motorrijders ook enige honderden discussies over op hun fora...

DANK JE WEL!!! Pff eindelijk iemand met intelligentie :S

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:37

Jullie vinden het misschien raar, maar ik vind het leuke foto's en ik kan me voorstellen dat jou vriend dikke kicks had , toen hij voelde hoe licht jou paard reageert op de hulpen, ondanks dat hij geen geoefende westernruiter is!
Ik kan zelf ook enorm genieten van een goed getraind paard.

Tja, en dat gympies en cap verhaal, moet iedereen lekker zelf weten! Tong uitsteken
Ikzelf stap gerust even op met gympen , als ik die toevallig aan heb, en iets voor wil doen en cap gebruik ik alleen bij een buitenrit, want stel je voor dat ik bewusteloos raak na een val en ik niemand kan bellen om mijn paard op te vangen!! Haha! Tong uitsteken Clown (GRAPJE BOKKERS!!!)

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:59

kijk, mijn vriend is natuurlijk niet zomaar de rollback gaan doen, hij had wel al een half uurtje het paard aangevoeld en hij heeft een kwartier lang instructies van de eigenaresse gehad, hij heeft gewoon precies gedaan wat zij zei en toen deed het paard gewoon heel netjes de rollback, hij is echt niet grof in zijn mond gezeten ofzo.

(mijn vriend is overigens geen absolute beginner, alleen met westernrijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:16

Justdoit schreef:
kijk, mijn vriend is natuurlijk niet zomaar de rollback gaan doen, hij had wel al een half uurtje het paard aangevoeld en hij heeft een kwartier lang instructies van de eigenaresse gehad, hij heeft gewoon precies gedaan wat zij zei en toen deed het paard gewoon heel netjes de rollback, hij is echt niet grof in zijn mond gezeten ofzo.

(mijn vriend is overigens geen absolute beginner, alleen met westernrijden)

misschien als je dit er meteen bij had gezet had je dit een hoop verontwaardigde opmerking gescheeld. ik ben het alleen nog steeds niet met je eens wat betrefd cap ed, maar nogmaals het is jou vriend, en dat moet hij zelf weten. Als die van mij al op een paard zou stappen zou hij dat van mij dus alleen mogen met cap!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:10

Justdoit schreef:
DANK JE WEL!!! Pff eindelijk iemand met intelligentie :S

jeetje, ik ga er helemaal van blozen Haha!
maar bedankt, ik ben blij dat ik er niet alleen zo over denk...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:11

Nou, mijn vriend gaat af en toe gezellig met mij buitenrijden, is semi-beginner, en die heeft nog niet 1 keer een cap op gehad Bloos! Hij mag dit topic ook niet lezen, hij zou ineens wel es angst kunnen krijgen... Cool

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:18

ik keek trouwens in het profiel van onze meest fanatieke criticus Afbeelding
ik bedacht namelijk dat ze helemaal 100% gelijk heeft, we moeten allemaal aan onze en elkaar veiligheid denken, maar ik zag dat ze zelf geen cap draagt op wedstrijd, alleen maar zo'n slappe hoed die totaal geen bescherming biedt aan de schedel, valt dat even tegen... Clown
(en als je op bovenstaande onzin van mij moet reageren omdat je je aangesproken voelt verzoek ik je vriendelijk om darvoor een apart topic in 'algemeen' ofzo te openen, kunnen we daar lekker gaan bekvechten over veiligheid en kan hier iedereen zijn type-tijd besteden aan het vertellen hoe leuk de foto's zijn!)

ik heb trouwens mijn vriend/man nog geprobeert te overtuigen, maar hij wil niet rijden...
echt leuk voor je meid, als je samen kunt genieten van je paardje!!!