[WN] 2e les centered riding op Quarterhorse Grumpy

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:26

Wat jammer Marlies -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN] 2e les centered riding op Quarterhorse Grumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 17:04

Ja, dat vind ik ook..nu maar kijken of ik toch iets kan vinden dat ik kan rijden. Maar is lastig, ik heb mijn gebreken. :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:59

Ik weet niet in welke omgeving je zoekt, maar je kunt eventueel kijken op centered riding Facebook pagina voor een instructeur bij jou in de buurt.
https://www.facebook.com/CenteredridingNL

Ik heb ondertussen al 6 jaar les van een level 2 centered riding instructrice en 2 jaar geleden een open clinic weekend gehad bij Ylvie Fros.

Centered riding heeft mij ontzettend veel gebracht, van niet kunnen rijden zonder pijn, naar heerlijk pijnvrij rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 20:59

Ik heb gelukkig al een optie voor over een tijdje. :)
Maar ik zal die FB groep even gaan bekijken, dank je wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 17:36

Ik heb een locatie waar ik kan rijden/lessen. Vanaf half september heb ik een andere optie. Ik wil om de week lessen, dan ben ik met 4 lessen in september. Prima overbrugging. Een losse les kost €55. Een abonnement/leskaart is €200 voor 4 lessen. Dus dan betaal je €50 voor een les. Is dus goedkoper. Maar nu komt het, ik zit wel aan een contract voor 6 maanden vast. Dat betekent dat ik verplicht ben om 2 lessen per maand af te nemen. Dat is voor mij niet handig want ik wil half september stoppen. Dus moet ik de losse lessen doen, dan kan ik stoppen wanneer ik wil.

Maar ben ik de enige die nog nooit gehoord heeft van een contract bij een abonnement? :+ Als ze bang zijn dat ik die 4 lessen niet afneem kan ik toch gelijk in 1x voor alle lessen betalen. Als ik er dan geen gebruik van maak is dat mijn probleem. Maar nee zo werkt het niet, ik zit aan een contract van 6 maanden vast.

Ik kan dus niet anders dan de losse lessen doen maar dit zijn dus duurder. Ik vind dat ze met een contract de mensen afstoten ipv aantrekken. Wat als je je been breekt? Kan je dan onder je contract uit? Ik vind het een hele rare constructie...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:05

Tja, de luxe om na een maand weer te stoppen kost je 20 euro. Je kan ook tot half september niet rijden.
Ik zou als ik wist dat je na 4 lessen weer stopt je vermoedelijk niet als tijdelijke klant willen, dus count your blessings dat je terecht kunt...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 18:14

Pardon? Ik kan gewoon losse lessen kiezen en €55 per les betalen. Dat vinden ze ook helemaal prima. Ik vind alleen het contract bij een abonnement gewoon raar. Ik heb er nog nooit van gehoord.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:29

Tja, imo zeur je :+ Je wilt wel de luxe van korting, maar niet de relatie van vaste klant aangaan.
Zo'n contract is er nu net voor bedoeld dat je níet na een maand weer opstapt. Het kost nu eenmaal extra tijd en inspanning om een nieuwe klant wegwijs te maken en te leren kennen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:54

Ik zou het ook niet doen hoor Marlies. Om soort van die reden ben ik gestopt met mijn lease paard. Ik ga geen contract van een jaar aan.

En maar goed ook dat ik dat niet gedaan heb, als ik zie wat er nu van terecht is gekomen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 19:16

Ibbel schreef:
Tja, imo zeur je :+ Je wilt wel de luxe van korting, maar niet de relatie van vaste klant aangaan.
Zo'n contract is er nu net voor bedoeld dat je níet na een maand weer opstapt. Het kost nu eenmaal extra tijd en inspanning om een nieuwe klant wegwijs te maken en te leren kennen.

Ik wil best 55 per les betalen maar dat contract niet. :+
En ik ken het niet in de paardenwereld, verbaas mij daar gewoon over.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:36

De meeste maneges bieden een leskaart in een vaste periode, bijvoorbeeld 13 lessen in een kwartaal.
Een paard schuif je niet even opzij en heeft verzorging nodig,ook als klanten niet lessen. Losse lessen zijn duurder, omdat incidentele klanten het bedrijf minder zekerheid geven.