Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:1 kant op meer dan de andere kant op? Dan zou je echt naar je zit en hulpen moeten kijken. Je ziet vaak dat mensen niet hetzelfde zijn en doen beide kanten op. Draaien in je heup, meer gewicht, je handen etc kan echt veel schelen. Zeker voor een paard in opleiding.
Daarnaast zou ik me op tempo niet te druk maken. Als een paard maar goed correct leert spinnen, komt het tempo wel. Ga je te snel naar tempo, loop je ergens vast. En niet elk paard gaat hard spinnen. Dat zit er gewoon echt niet altijd in.
Malenka schreef:Wat me opvalt bij veel ruiters die met een hand rijden, en wat ik bij jou ook zie, is dat ze die schouder naar voren brengen of optrekken terwijl ze de andere laten hangen. Dat kan zeer veel invloed hebben. Misschien een dingetje om mee te experimenteren om te zien wat het doet?
Verder echt super leuk om te zien hoe jullie ondanks alle tegenslagen vooruit blijven gaan!
MarlonNaldo schreef:Malenka schreef:Wat me opvalt bij veel ruiters die met een hand rijden, en wat ik bij jou ook zie, is dat ze die schouder naar voren brengen of optrekken terwijl ze de andere laten hangen. Dat kan zeer veel invloed hebben. Misschien een dingetje om mee te experimenteren om te zien wat het doet?
Verder echt super leuk om te zien hoe jullie ondanks alle tegenslagen vooruit blijven gaan!
Ik snap wat je bedoeld. Maar als je goed kijkt naar m'n op twee handen foto's doe ik dit ook. Dit door m'n rechter schouder waar ik al jaren een blessure aan heb. Kan hem niet naar achter houden. Ik zit niet scheef en denk dat dat erg belangrijk is.
Malenka schreef:Dat is van mij uit absoluut niet de bedoeling. Ik zag gewoon iets waar je mee zou kunnen experimenteren om te kijken. Wat het effect is. Ik wist niet of je jezelf er bewust van was. Veel ruiters zijn dat namelijk niet.
Ik vind dat jullie het ontzettend leuk doen samen!