[WN] Eindelijk, onze (western) wedstrijd debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:22

Het maakt geen f*ck uit waarin je 'les' geeft, je verdient je geld met paarden. Dát maakt dat je in de open moet starten. Of dat nou NH is of dat je kinderen op shetjes laat rondhobbelen. Anky moet ook open starten al is ze een western 'beginner'
Vroeger was het zelfs zo dat een partner van een trainer ook open moest starten.
Simpel gezegd mag je dus niet in de L4 starten.

Yacintha

Re: Eindelijk, onze (western) wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:31

@AdemoJoey
Haha wat leuk! Was hij altijd zo sterk als hij ging?
Dankjewel! :)

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:51

Ja hij heeft heel erg sterk vluchtgedrag, vanaf het begin af aan al. Hij was enorm angstig toen hij bij me kwam, voor aanrakingen, voor alles. Gelukkig tegelijkertijd ook erg nieuwsgierig :D Lastig is dat hij sterk en snel is, snel wat paniekerig kan reageren en is hij echt in paniek dan is hij ook echt helemaal onbereikbaar. Daarnaast galoppeert Anouar graag, maar lijkt dan ook een grote stoot adrenaline te krijgen, bij paniek gaat hij galopperen,dussss..... ;) werk aan de winkel! Qua paniekreacties lijken ze wel wat te verschillen of niet? Anouar is echt behoorlijk vurig, maar gelukkig merk ik al wel verschil. Het is gelukkig heel erg lang geleden dat hij voor het laatst paniekerig was. Hebben we veel in moeten opbouwen, al weet ik ook dat het nog wel om de hoek kan liggen. We bouwen rustig verder op :) Maar de vooruitgang geldt voor jou en Flo ook zeker! Wat is hij gegroeid en wat doet hij het goed voor je! Zoals ik al zei; de foto's stralen vertrouwen uit :) erg fijn om te zien! Ik hoop dit met Anouar ook te bereiken :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 21:21

Dat lukt jullie echt wel! Met Flo is het ook niet zonder slag of stoot gegaan haha, op sommige momenten misschien ook wel wat te snel gegaan. Flo was ook zo angstig toen ik hem kocht, maar nooit echt paniekerig. Hij schrikt vrij snel, maar nooit twee keer van hetzelfde. Maar hij kan er wel lang in blijven hangen! Gelukkig is een wiebeltje van het touw al genoeg om hem bij me te houden haha :) Hij vertrouwd me inderdaad ook onwijs, ik kan hem ook geen dag laten staan zonder teleurstelling bij hem te zien (voor zover dat kan haha). Eigenlijk helemaal niet handig dat hij zo plakkerig is, maar stiekem vind ik het ontzettend leuk en zorgt het er wel voor dat ik zulke dingen kan doen!

Ik weet zeker dat als jij zoveel tijd met Anouar blijft door brengen, hij net zo zal zijn! Gewoon leuke dingen doen en onbewust enge situaties opzoeken, zo kwam Flo er ook vanaf :D

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:41

Ik hoop het zo! Heb wel het idee dat we nog een weg te gaan hebben, maar dat is niet erg. Al vind ik het werken met het paniekerige (soms zelfs lostrekken) wel een beetje lastig om eerlijk te zijn, het doet namelijk ook iets met mijn vertrouwen, vooral omdat het zo onverwachts is, hij vlucht en hij vervolgens onbereikbaar is. Ik probeer hem gewoon zo rustig mogelijk voor te bereiden op alles. En wat betreft het beleren ga ik het waarschijnlijk ook nog rustiger doen. Doel was basis dit jaar (stap,draf),maar denk dat ik het bij opstappen en stappen zelf houd. We gaan het zien :) zou het liefst al zo ver zijn als jullie, maar hopelijk blijven jullie nog wel langer bij de wran en ontmoeten we elkaar daar alsnog :D

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 21:55

Maar die weg is juist het leukste! Ik snap best dat je het lastig vindt, vond ik eerst ook. Je moet echt zoeken welke methode het beste werkt voor Anouar. Op een gegeven moment ben ik begonnen met een lichte correctie als Flo ging rennen, door hem naar mij toe te draaien en naar achteren te zetten. Ik vind het niet erg als hij schrikt, maar het moet niet uit de hand lopen en ik moet me wel veilig blijven voelen. En aangezien hij het niet leuk vindt om bij mij weg te moeten of op afstand te blijven, zet hij nu een stap opzij en dan is het klaar :)
Onverwachts is het nog wel, ik zie het niet aankomen en dat vind ik wel vrij lastig nog.

Je moet inderdaad kijken hoe het gaat! Waarschijnlijk zetten jullie straks grote sprongen vooruit als het vertrouwen is gegroeid en voor je het weet rijden jullie vrolijk rond! Tegen die tijd zit ik echt nog wel bij de WRAN! :D
En natuurlijk ben je ook altijd welkom om gewoon eens hier langs te komen, al is het misschien wat ver haha :')

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:20

Leuk om te horen hoe jij met hem werkt en jij hiermee omging :) we hebben wel aardig wat overeenkomsten in hoe we werken, leuk hoor! denk dat wij er ook wel komen, maar gewoon wat meer tijd nodig hebben. Wil in ieder geval sowieso niet te snel gaan met hem, soms heb ik dat gevoel wel eens en dan pauzeer ik datgene of ga ik een stapje terug :) maar om ontopic te blijven; leuk om te zien en hopelijk nog meer topics en avonturen :D

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 22:36

Haha dankje, we komen er allebei wel! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:08

Je bent nog heel jong en moet nog erg veel leren. Dat is niet erg, maar jij plaatst iets op internet en krijg je reactie op.
Je reageert wel degelijk brutaal naar iets oudere volwassenen.

Zoals Cissy zegt, mag je gewoon niet even proberen met je paard, klaar.

Er zitten hier mensen die al 20, 30 jaar of langer western rijden en hart voor hun sport hebben. De regels zijn er voor iedereen en blijven hopelijk ook altijd bestaan en nageleefd worden. Zo niet, moet iemand iets doen. In jouw geval, kun je straks starten bij de Wran wel helemaal vergeten.

Dit is niet het eerste topic waarin je eigenwijs bent. Ik kan me nog herinneren hoe je tegen ervaren western ruiters in ging, dat zadelmarkt zadels prima zijn. Ook weer mensen die 20, 30 jaar en langer in het zadel zitten.

Als je trainer wil worden of je zo voor wil doen, moet je vooral alles aanpakken om te leren. Dat kost jaren en jaren veel bloed, zweet en tranen. Je moet leren omgaan met kritiek.

Iemand die op zadelmarkt zadels les geeft, paarden traint, op een Wran wedstrijd in de L4 start, zet zichzelf in de western niet geloofwaardig neer. Misschien dat meiden uit de buurt het reuze leuk vinden om een rondje te hobbelen en niet beter weten. Maar je hebt ook te maken met verzekeringen, je belasting zaken etc omdat je geld verdient. Je moet jezelf dan echt serieus kunnen nemen, anders gaat niemand anders dat doen.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 23:24

Ken jij mij? Nee, dus dan kun jij ook niet oordelen hoe hard ik werk of wat ik allemaal doe. Ik wil graag leren, zeker, maar ik weiger dit te doen als dit mij toe 'gedwongen' wordt door iemand die gesloten is voor andere manieren en mij vervolgens nog eens persoonlijk aanvalt.
Dat je me nu brutaal en beledigend noemt, laat ik graag achtwerwege. Op internet is dit tenslotte gauw te misinterpreteren. Jij ziet het als brutaliteit, ik heb het met de goede bedoelingen geschreven.

Wat voor jou werkt, prima, goed dat je die manier hebt gevonden. Dit hoeft niet persee te betekenen dat dit ook voor mij werkt. Ik heb geen steevaste werkwijze en ga graag op onderzoek uit bij andere werkwijzes en disciplines. Er zijn tenslotte meerdere wegen die naar Rome leiden, misschien kun je daar ook eens naar kijken voordat je mijn werkwijze of manier kunt afkraken?
Van een iets oudere volwassenen verwacht ik dat tenslotte wel.

En nogmaals, ik heb nooit gezegd dat ik tegen regels in ga of ze achteloos opzij schuif. Wat denk je waar ik mee bezig ben? Juist, ik lees reglementen, keer op keer op keer bij diverse verenigingen en onderzoek.

Nogmaals, als je me niet kent, ga dan ook niet over mij oordelen. Je denkt heel veel over mij te weten vanwege een paar berichtjes op internet maar geloof me, miscommunicatie gaat snel.
Blijf je me toch oordelen en denken te kennen, waarom verlaag je je dan tot 'mijn niveau' als jij de iets oudere volwassenen bent?

Nog eenmaal, graag ontopic blijven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:42

Moderatoropmerking:
Bij deze het dringende verzoek om de off topic discussie in dit topic voort te zetten [WN-AM] Welke klasse starten?. Gelieve ook netjes en beleefd te blijven reageren ook als jouw gesprekspartner het niet met je eens is. Persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn niet toegestaan.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 16:35

Wedstrijd zit erop, we zijn 4e geworden! :D
Het wedstrijd debuut is dus dubbel geslaagd en dit gaan we zeker doorzetten!! :)