[WN] Friese westerndame, we trainen lekker door!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:30

Haha awhjoh xApple smaken verschillen en dat maakt het toch leuk?

Het zadel is gepast door een deskundige maar word helaas langzaam te krap.. ben opzoek naar een nieuwe en hoop er eentje te mogen laten aanmeten. Ze is niet van mij helaas hihi

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:58

chriske schreef:
Haha awhjoh xApple smaken verschillen en dat maakt het toch leuk?

Het zadel is gepast door een deskundige maar word helaas langzaam te krap.. ben opzoek naar een nieuwe en hoop er eentje te mogen laten aanmeten. Ze is niet van mij helaas hihi

dat is jammer, het is een prachtig paard :j

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:04

Vind je Fries ook mooi ontspannen lopen, zoals al gezegd, lekker over haar rug, neusje naar beneden, zou menig dressuurruiter ook moeten voorbeeld aan nemen :)

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:26

Ziet er ontspannen uit! Wel een vraagje, ben je als je bitloos rijdt wat huiverig de controle te verliezen? Het valt me op dat je met het bitloos hoofdstel meer spanning op de teugels hebt dan met het bitje in.. Dat zou ook de reden kunnen zijn dat het lijkt alsof ze lekkerder loopt met bit :) Het is bij bitloos net zo belangrijk dat je de druk loslaat zodra je paard nageeft, constante druk op de neus is immers niet fijn..Probeer eens goed los te laten met het bitloze hoofdstel zodra je hebt wat je wil ;)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:25

Loba1, ik heb nu 1 jaar volledig bitloos gereden, dit afwisselend op touwhalster en kingekruist hoofdstel.
Sommige dagen kon ik er best in aanleuning en stelling/buiging mee rijden, en was hij volledig ontspannen.
Maar sommige keren kon je met die weerstand of druk zonder bit, ze net niet genoeg erdoor krijgen, en dan krijg je de kans dat je idd gaat vasthouden en doordrammen. Daarom dat ik nu ook afwissel met bit, dan valt het kwartje soms net iets sneller dan bitloos. Dan kan het een oplossing zijn om eens een keertje te rijden met bit, en dan kan je ook veel sneller loslaten, ook de volgende keer bitloos gaat het dan soms stukker beter. :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:18

Dankjulliewel wauw wat een leuke reacties allemaal :D

Jah er was de laatste tijd veel spanning bij het bitloze, ze werd erg sterk en bleef dit volhouden. Ben van plan komende tijd het bit te blijven gebruiken en dan over een tijdje zo nu en dan af te wisselen met bitloos :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:57

Een Fries, wel weer echt iets anders, maar misstaat zeker niet!

sasja0705 schreef:
Op de planning staat nog ooit achter de koeien aan... tot nu toe ben ik de pineut die moet rennen,haha

Haha,gewoon proberen! Met mijn dressuur fjordje ook vee wezen drijven. Meneer vermaakte zich heel best :')

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:30

Ziet er goed uit Chris.
Jullie gaan goed vooruit

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 04:51

Dat ziet er heel leuk uit zeg! :)

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:23

wow mooi paard
zo sierlijk
echt hij loopt super mooi