[WN] DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:46

Gaaf hoor! Ik heb helemaal geen verstand van Western maar jij hebt wel echt een 'happy athlete' onder je kont :)

Enne, eerste filmpje, bont paardje, ik kon het niet helpen maar moest er wel een beetje om lachten. Je werd volgens mij achtervolgd <<)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:46

Erg leuk dier, heel gaaf overzichtje!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:32

prachtig dier zeg, echt mooi!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:22

Setteli schreef:
Maar die bonte achter jou in het eerste filmpje OMG :oo
Wat erg, wordt daar niet wat van gezegd of afgestraft?

dat paard loopt gewoon een mooie viertakt, niets mis mee. :) Ziet er misschien niet uit volgens jou maar zit heerlijk hoor. :D

TS, wat een prachtig paard heb je onder je kont zeg ! En erg fijn van jou dat je zo rekening houdt met haar, dat ze gewoon moe was van alle indrukken.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:39

Wat gaaf zeg! :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:14

Het paard in het eerste filmpje was ook het paard waardoor Jill ineens even wat sneller wilde gaan lopen... Iets dat ze dus niet mocht van mij ;)

Volgens de mensen hier liep dat paard dus in telgang, zijn niet mijn woorden want ik heb er veel te weinig verstand van om te zien in welke gang die loopt.... Maar zoals ik al eerder gezegd heb: Ik let echt niet op de andere mensen in de ring ;)

Thanks allemaal! Ik ben ubertrots op mn dame iig en ook heel zuinig!

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:55

Wauw wat een mega knap dier!

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:26

Wauw, gaaf zeg!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 21:24

Thanks!

NickReedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:33

Super mooi diertje en wat een gave outfits! Ziet er veel leuker uit dan al diezelfde dressuurpakkies :P

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:25

Prachtig paard! Jullie samen zijn ook een mooie combi om te zien. :j Je paard is een heel meewerkend en attent dier, of niet?

Vraagje: niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar is het de bedoeling dat je in de western je benen verder naar voren hebt met kapstokvoeten? (Nogmaals, niet banketstaaf bedoelt, ik weet niet hoe ik dit genuanceerder kan vragen).

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 02:23

Ze is idd heel meewerkend en attent, gewoon n heerlijk dier om mee te werken... Niet altijd de makkelijkste en om haar tevreden te houden wisselen we ook veel af... We longeren, rijden bareback, rijden Engels opgetoomd maar we doen ook spins, rollbacks, sliding stops, sidepasses etc om haar koppie leeg te houden en haar ook plezier te gunnen. Ze heeft bij de vorige eigenaar cutting, barrelracing en reining gedaan dus alles wat maar met snelheid te maken heeft is goed wat haar betreft.

Nu moet ze dus alles veel langzamer doen, de gangen zijn langzamer maar nog steeds van achteruit maar om haar dus n heerlijk blij ei te houden wisselen we langzaam werk met sneller werk af en dat werkt prima!!!

:D kapstokvoeten....

Het is niet de bedoeling om je voeten en/of benen verder naar voren te hebben maar ik heb n versleten onderrug waardoor er n zenuw bekneld zit die naar mn rechterbeen loopt, hierdoor besluit dat been dus meer dan me lief is om er ineens mee uit te scheiden waardoor ik dus geen enkel gevoel meer heb... Daardoor zitten mn beugels eigenlijk te kort en wss is dat waarom je die kapstokvoeten en dus mn benen wat verder naar voren heb liggen.

Overigens druk ik gewoon braaf mn hakken naar beneden maar doordat ik dus eigenlijk nog n gaatje of 2 te kort zit krijg je dan dit beeld.

Ter illustratie, mn benen liggen niet zo ver naar voren...
Afbeelding

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:57

Aha, ik begrijp je. Beknelde zenuw klinkt erg pijnlijk of valt dat wel mee? Aangezien je zegt dat je soms geen gevoel meer hebt in je been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:29

Heerlijk dier! En leuke combi.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 22:34

Ow jongens..... Ik moet hier toch echt even kwijt dat ik het aller trotse baasje van de hele wereld ben!

Afgelopen weekend hebben we onze (voorlopig) laatste show gereden en zijn we naar huis gegaan met:

Zaterdag:
5e in hand
1e in western equitation
1e in working stock horse
6e in western pleasure (ze was moe!)

Zondag:
Champion in western equitation championship
Reserve champion in western pleasure championship.

104 dagen dragend (veulen is goed aan het groeien en speelt zich suf in die buik), afgelopen vrijdag laatste scan gehad (en daar ook n filmpje van gemaakt :D) en dan gewoon dit even doen!

Deze keer NIET gestart in de green klasses omdat ik meer uitdaging wilde en uiteraard wilde ik de andere green ruiters ook n rozet gunnen.... Dus doorgestroomt naar de klasses met de "grotere" jongens, de ruiters en paarden die net wat verder behoren te zijn ;)

Deze show was een Morgan & open horse show maar er waren heel veel Morgan horses en dan met mijn kleine zwarte paint gewoon enkele Morgans eruit rijden was wel DE kers op mn taart!!!

Nieuw topic zal er dan ook volgen zodra ik de filmpjes online heb staan (2 zijn er al geupload, de rest is mn laptop nog mee bezig), ik hoop eerdaags ook nog wat foto's te ontvangen :D

Echt waar, mijn dag kon gister niet meer stuk en vandaag loop ik nog steeds te glunderen :D

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:12

Gefeliciteerd! Geniet ervan Cubalibre, benieuwd naar het nieuw topic :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 00:07

Oeps, vergeet ik nog te vermelden dat we ook nog overall reserve champion geworden zijn *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:13

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:38

jullie verdienen het beide!