[WN] DG Dry Jill haar allereerste show!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: DG Dry Jill haar allereerste show!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 02:40

Yeah! En dan staat je topic ineens bij uitgelicht :)

06tess04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:57

wat gaaf zeg :D
jullie zijn een hele leuke combinatie!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:44

Wauw, jullie zijn een erg mooie combinatie! Echt een prachtig paard ook <3

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:39

hoi, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort shows dit zijn. zijn dit 4H shows? of van een andere organisatie?
bij 4H zie je inderdaad 'van alles en nog wat' door elkaar.
maar, ook de klases die jij noemt zijn niet de traditionele western klasses (aqha, apha), bv equitation?
waar zijn deze shows dan in eerste instantie op gericht?

dat geeft wel een beter beeld dan. als je idd uitgaat van een aqha/apha pleasure zou je niet goed scoren omdat ze daar een andere houding van paard willen zien, maar kan goed zijn dat bij de 'soort' wedstrijden waar jij start dit wel een gewild beeld is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:16

Thanks!

@quarterH: Dit is n lokale open show.... Geen idee of het 4h is maar dat zou goed kunnen!

Gezien t feit dat ik gestald sta op n Morgan stable en hun vaak naar open shows gaan (waar dus verschillende rassen mogen worden geshowd) en ikzelf geen trailer heb (en ook niet aan ga schaffen omdat we sowieso niet voorgoed hier blijven wonen) gaan we mee en starten we...

Zijn dus idd geen apha of aqha shows!

Er waren ook klasses als horsemanship, halter en ranch horse division.

We gaan iig nu verder trainen op de paterns en voor de halter klasse trainen zodat we ergens deze zomer ook in die klasses kunnen gaan starten :)

Ben zelf aan het denken om meer de kant van western dressage op te gaan maar we gaan t wel zien.

Zolang mn dame zegt dat ze het aan kan gaan we gewoon door. Ze is nu ook drachtig dus zodra ze aangeeft dat t genoeg is gaat ze op zwangerschapsverlof (maar dat zal nog wel n maand of 7 gaan duren) :)

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:34

Alle commentaren die je zelf in de openingspost geef, veeg ik van tafel. Ik ben dan wel geen western ruiter maar wel een hoog geschoolde dressuur prikker. Ik vind het er allemaal super mooi uitzien. Mooie aanleuning. Ik zeg .... vooral zo doorgaan. Ziet er echt toppie joppie uit !!!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:46

Thanks herman97, you just made my day :D

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:43

Ontzettend leuk dier! Wel een aparte uitstraling zeg!
Volgens mij heb je je handen vol in de pleasure of niet? lijkt mij een moeilijk paard om de achterhand erbij te houden in dit tempo.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar pleasure, tempo etc. Hier is een filmpje van op topniveau western pleasure :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:59

De eerste pleasure klasse was ze echt moeilijk... Gewoon helemaal gespannen en nadat ze voor de 2e keer wegsprong was het genoeg.

Maar ach ik klaag niet...

Achterhand erbij houden in dit tempo gaat toch nog vrij goed al zeg ik niet dat t altijd zo makkelijk is ;)

Maar als je nagaat dat ze hiervoor alleen reining en cutting gedaan heeft vind ik dit toch al n hele prestatie van haar kant uit... We wisselen gelukkig veel af, van de langzame naar de snellere gangen en oefeningen (spins, slidings, rollback etc.) en zo houden we haar happy en daar gaat t uiteindelijk om...

Ik rij geen shows omdat ik perse wil presteren maar doe dat voor de lol en met dat in mn achterhoofd is elke show en elke rozet en plaatst die we behalen mooi meegenomen :)

Mooi filmpje met n mooi voorbeeld van pleasure maar zo zal mijn paard er nooit bij gaan lopen, is ze niet voor gemaakt (ze is veel compacter ;))....

Ieder zijn ding natuurlijk, ik wil alleen laten zien hoe wij hier rijden en dat dat n heel ander beeld geeft dat weet ik. Nee t is absoluut niet zoals de meeste het kennen maar t is wel leuk om ook eens wat anders te zien en te laten zien ;)

Dat gezegd hebbende en met mijn dressuur achtergrond denk ik dat ik momenteel t beste van 2 werelden heb :D

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:01

Wat een gave filmpjes en foto's!! <3

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:04

ziet erg erg ontspannen uit(heb alleen eerste filmpje gezien)
klopt het dat je met deze tak van sport minder mee beweegt met je arm/hand?
ziet er in ieder geval erg vriendelijk uit

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:16

Leuk topic, leerzaam. Het filmpje van AustriaTrick vind ik wel erg grappig. Zó langzaam draven en galop. Het lijkt wel alsof de paarden ziek zijn, haha. Lijkt me wel prettig zitten, overigens....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:24

Ontzettend mooi! Wat een mooi dier zeg!

Veel plezier en geluk ermee.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:06

Ik zou als ik jou was lekker zo doorgaan ,ziet er super uit. Zoals die peanutrollers 4-taktlope dat moet je niet willen, ziet er echt ongezond uit, onnatuurlijk laag ingesteld, dit gaat niet om comfort bij het uren lang rijden, maar om een drogbeeld, wat gelukkig al wel in de regels wordt aangepakt, maar door veel jury's nog steeds wordt beloond helaas.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:38

Wat een ontzettende mooie combinatie zijn jullie!
Ja...het is nog niet perfect...je ziet van beide spanning, maar what the heck...wisch i could ride that!!

keep going and enjoy your horse!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 22:26

@veranadautje: Dank je!

Het is idd gebruikelijk om je teugelhand (in mijn geval links dus) zo stil mogelijk te houden en mn andere hand ligt losjes op mn bovenbeen en eigenlijk mag er tussen je lijf en je arm geen ruimte zitten (vandaar dat je soms in de filmpjes dan ook elbow hoort, dat is mijn instructrice die me eraan herinnert dat ik mn arm aan moet laten liggen!).

@Bob1976: Ik heb zelf op een pleasure paard gereden (hebben er eentje op stal gestaan) en ja, ze zitten wel lekker maar het is absoluut niet mijn type paard en van de houding word ikzelf echt niet vrolijk....

@Ragdollcat: Dank je wel! Plezier en geluk heb ik zeker met haar.... ze is in alles een schat!

@moorcats: Ik zal ook zeker zo doorblijven rijden en trainen zoals we nu bezig zijn. Ik persoonlijk ben ook echt geen fan van 9 van de 10 pleasure paarden, vind ze veelste veel op de voorhand lopen, lange nek en met hun snufferd haast op de grond.... Nee, dat is niet mijn manier van rijden/trainen.

Jups, ook hier zijn de regels aangepast maar zolang er juryleden zijn die dat beeld willen zien zal er helaas niets veranderen..... Nu moet ik wel zeggen dat het jurylid dat op onze wedstrijd jureerde absoluut onder de indruk was van ons en dat ook niet onder stoelen of banken stopte dus dat was wel een heel mooi compliment :D

@anhighwood: Dank je wel!

Nee, we zijn nog lang niet perfect en dat weet ik ook heel goed maar we zijn iig op de goede weg ;)
:o thanks!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:28

ik vind het heel prettig om naar te kijken ,mooie combi
maar krijg het benauwd van je korte beugels ;) je zit er misschien wel zo ontzettend stil door en als jij het prettig vind vooral zo houden :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 23:37

Thanks!

Ik heb gisteren aan mijn instructrice gevraagd of we mijn beugels langer kunnen doen... Maar ze heeft dat expres niet gedaan ivm mijn versleten rug en het feit dat mijn rechterbeen soms letterlijk niet meer wil werken. Dat is de reden dat ze ze niet veel langer wil doen omdat als mn rechterbeen uitvalt ik wel ergens n stuk druk moet hebben want anders lig ik er heel snel af ;)

Ik weet dus ondertussen dat voor het net mn beugels wat langer mogen maar voor mijzelf is dat dus niet slim om te doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 04:28

CubaLibre schreef:
Thanks!

Ik heb gisteren aan mijn instructrice gevraagd of we mijn beugels langer kunnen doen... Maar ze heeft dat expres niet gedaan ivm mijn versleten rug en het feit dat mijn rechterbeen soms letterlijk niet meer wil werken. Dat is de reden dat ze ze niet veel langer wil doen omdat als mn rechterbeen uitvalt ik wel ergens n stuk druk moet hebben want anders lig ik er heel snel af ;)

Ik weet dus ondertussen dat voor het net mn beugels wat langer mogen maar voor mijzelf is dat dus niet slim om te doen.

dan niet doen :D
je hebt nu een hele mooie stille zit :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:20

Thanks!

Weet je, nu je dit zo zei en ik er eens over nagedacht heb denk ik dat t doordat mn beugels dus eigenlijk te kort zitten het ook al snel lijkt dat ik mn onderbenen afsteekt... Wat ik dus eigenlijk niet echt doe, ik ben gewend om mn hakken flink uit te drukken en dan komt mijn teen wat meer omhoog en naar voren, dus gezichtsbedrog speelt denk ik ook wel mee ;)

Ondertussen trainen we lekker door, is paardlief vorige week vrijdag bij de chiropractor geweest (en dat had ze nodig!) en na de behandeling heb ik n heel ander paard onder mn kont...

Linkergalop was soms echt n drama om haar goed aan te laten springen, dat hele drama gebeuren is nu weg....

Enige dat we er voor terug hebben gekregen is dat ze absoluut geen ruin in haar buurt duld (maar ja, dat zullen de hormoontjes wel zijn :p).

Volgende show staat ergens eind Juni gepland... De as show is op 6 en 7 Juni maar dan zijn mijn man en ik op vakantie (eindelijk!) en heeft mijn dame 2 weken vakantie dus daarna pakken we de draad weer op en gaan we weer vrolijk verder!

Mijn man heeft gisteren n stukje van onze training gefilmt dus ik kan terugkijken, vergelijken en mn training daarop aanpassen ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:25

CubaLibre schreef:
De eerste pleasure klasse was ze echt moeilijk... Gewoon helemaal gespannen en nadat ze voor de 2e keer wegsprong was het genoeg.

Maar ach ik klaag niet...

Achterhand erbij houden in dit tempo gaat toch nog vrij goed al zeg ik niet dat t altijd zo makkelijk is ;)

Maar als je nagaat dat ze hiervoor alleen reining en cutting gedaan heeft vind ik dit toch al n hele prestatie van haar kant uit... We wisselen gelukkig veel af, van de langzame naar de snellere gangen en oefeningen (spins, slidings, rollback etc.) en zo houden we haar happy en daar gaat t uiteindelijk om...

Ik rij geen shows omdat ik perse wil presteren maar doe dat voor de lol en met dat in mn achterhoofd is elke show en elke rozet en plaatst die we behalen mooi meegenomen :)

Mooi filmpje met n mooi voorbeeld van pleasure maar zo zal mijn paard er nooit bij gaan lopen, is ze niet voor gemaakt (ze is veel compacter ;))....

Ieder zijn ding natuurlijk, ik wil alleen laten zien hoe wij hier rijden en dat dat n heel ander beeld geeft dat weet ik. Nee t is absoluut niet zoals de meeste het kennen maar t is wel leuk om ook eens wat anders te zien en te laten zien ;)

Dat gezegd hebbende en met mijn dressuur achtergrond denk ik dat ik momenteel t beste van 2 werelden heb :D

Mijn haf ook nooit denk ik al komt zijn jog wel aardig dichtbij :D Maar die galop zou ik niet eens willen. is erg mooi voor het plaatje natuurlijk maar ik start liever wat allround.
Je doet het prima toch? Zeker als ze meer reining gericht is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:08

Even nog een vraagje, als het mag :o In de OP zeg je dat je met een romal rein rijdt. Ik zie wel dat het er anders uitziet als de 'gewone' westernteugels maar is de werking ervan dan ook anders?
(omdat ik uit jouw tekst opmaak dat je er eerder commentaar op hebt gekregen)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 00:41

Ik heb in n ander topic flink wat commentaar gekregen op t feit dat ik met n shank en romal reins rijdt... Imo maakt t niets uit of je met split reins of romal reins rijd.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:37

Leuk dat je zo geniet van je paard en een wedstrijdje. Jammer dat je je beugels niet probeert een of twee gaatjes langer te doen, je zit in wat ik een stoelzit noem! Zo kun je ook niet met spurstop en spurslow werken omdat je voeten te ver van je paard zijn. Suc6 met verder trainen, misschien eens een aantal lesjes van een pleasure trainer nemen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 00:28

Ik moet aan mijn eigen veiligheid denken (heb versleten lendenenwervels en n zenuwbeknelling die vanuit mijn rug naar mn rechterbeen loopt) daarbij heb ik nooit gezegd dat ik t niet wil proberen ;)

Heb t zelfs al geprobeerd... resultaat: gigantische last van mn rug en n rechterbeen die na 10min dacht, toetje! Ik werk niet meer mee... Geen optie meer dus om met langere beugels te gaan rijden!

Helaas dus precies de reden waarom mijn instructrice de beugels kort gezet had... Ik weet nu iig waarom en ga gewoon zo verder als we bezig zijn.

Spurstop en spurslow??? Die mag je als je wil even uitleggen want snap ik niet helemaal...
Als je bedoelt dat je daarmee je paard kan laten stoppen of langzamer laten gaan dan kan ik je melden dat ik dat alleen maar met mn zit hoef te doen...

Mijn huidige instructrice voldoet aan mijn verwachtingen, we hebben mijn paard in minder dan 3 maanden omgeschoold van n reining/cutting gereden paard naar de pleasure/equitation kant en trainen gewoon lekker verder. Mss ga ik nog wel n keer n lesje bij de vorige eigenaar nemen maar das dan meer voor de lol (die geeft working ranch horse lessen). Maar de echte pleasure kant hoef ik niet op, is niet mijn manier van rijden *no offence*