[WN] Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:32

Jeetje Batlow das nog weinig in vergelijking met die mini van mij. Gucci krijgt gras en kuil en verder nog hele schep musli en hele schep brok per dag :) en soms nog pulp als ik die niet vergeet te maken :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:35

haha wauw! ja ik ben nu sinds enkele weken pas intensief aan het longeren. Dus ik eerst zak slobber gehaald, wat denk je? Eet hij het niet... |o 8)7 Dus een zak brok erbij gehaald en halve schep per keer erbij gooien, dan eet meneer het wel. Lijnzaadolie doe ik er ook niet meer doorheen, dat vind hij niét te pruimen, de zeikstraal

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:36

Hahaha die lijnzaadolie kwam ik vandaag ook achter dattie dat niks vind. Gelukkig baby Heaven wel dus niet helemaal voor niks gekocht.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:38

Kimvicious schreef:
Hahaha die lijnzaadolie kwam ik vandaag ook achter dattie dat niks vind. Gelukkig baby Heaven wel dus niet helemaal voor niks gekocht.

Mijn andere pony eet het dus ook niet :') Hoop wel dat meneer nu van het slobber wat sneller uit zijn haar gaat en weer mooi gaat glimmen net als vorig jaar *\o/*

JenniferV92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:56

wat leuk dat er zo veel mensen zijn die gucci zo leuk vinden! ik ken gucci al vanaf het moment dat hij bij kim is gekomen en zij doet sinds kort oefeningen met hem omdat hij daar echt aan toe was. zij voelen elkaar hierin heel goed aan en kennen elkaars grenzen. waarom zou zij hem nog een jaar of zelfs meer stil moeten laten staan terwijl ze er beide zoveel plezier aan beleven? hij is sinds een aantal weken verhuisd naar een andere stal en ik heb hem nog niet eerder zo goed in zijn vel zien zitten. als mensen vinden dat hij "te mager" (-_-") is zouden ze eens moeten weten wat voor een hoeveelheid eten ( plus alle extra's die hij krijgt) kim hem geeft en hoeveel energie hij verbruikt met het spelen in de wei. voor de gene die zo mekkeren koop lekker een geit en laat mensen dingen op hun eigen manier doen. immers is niet ieder paard het zelfde ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:38

Wat een prachtig beestje
Jullie komen er samen wel, geniet maar van alle leuke dingen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:44

Waarom stil laten staan? Omdat hij nog lang niet volgroeid is, lijkt me toch een goede reden, er aan toe zijn om te rijden vind ik zo'n onzin, je kan 101 dingen met je paard doen zonder erop te gaan zitten.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:57

Wat een leuk paard! Heel bijzonder beestje :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:40

mooi paard maar naar mijn idee lichamelijk nog lang niet klaar voor het gewicht van ruiter en een loeizwaar western zadel. ;)
Het is een misvatting om te denken dat als een paard drie is er je gewoon op kunt gaan zitten.Een paard moet er fysiek klaar voor zijn en de kracht hebben.Dat heeft deze naar mijn idee niet.
Ik zou nog een jaar wachten en enkel licht longeerwerk laten doen.Maar dat is mijn gedachte :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:54

Thanks Quibje en WorthTheWait ! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:18

geerke schreef:
mooi paard maar naar mijn idee lichamelijk nog lang niet klaar voor het gewicht van ruiter en een loeizwaar western zadel. ;)
Het is een misvatting om te denken dat als een paard drie is er je gewoon op kunt gaan zitten.Een paard moet er fysiek klaar voor zijn en de kracht hebben.Dat heeft deze naar mijn idee niet.
Ik zou nog een jaar wachten en enkel licht longeerwerk laten doen.Maar dat is mijn gedachte :D

Ik sluit mij hier helemaal bij aan.
Paard lijkt amper 2 jaar, hij is echt nog een puppy.
Ik zou het bij wat poetsen laten en lekker aan de hand wandelen....... verder voorlopig nog niets.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:38

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:40

Wat leuk Kim! Jij en Gucci zijn een leuk team :) Vind z'n kleurtje zo leuk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:41

Ik ben het met het bovenstaande eens, dit is voornamelijk alleen leuk voor de ruiter.
Als ik de foto's zou zien zou ik zeggen die is hooguit 2...

Waarom geef je hem niet nog 2 extra jaartjes?

Hij is wel mooi getekend trouwens!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:42

Goede raad wordt vakkundig genegeerd zo te zien, jammer voor het dier.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:46

Thanks Rachel_x !

Verder, wat eerder aangegeven is hoeft niet herhaald te worden. Het punt is duidelijk en das knap voor mensen die alleen een paard op foto kunnen beoordelen. Nergens staan mijn plannen er hoe veel hij moet doen en hoe vaak.
Zoek. Een. Hobby. Hier zou ik het over dat onderwerp graag bij laten.

Vriendelijk bedankt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:49

Zoek een hobby? :') _O-

Ik denk dat mensen gewoon niet snappen waarom jij op zo'n iel paardje gaat zitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:06

Alleen het zadel is al te groot en zwaar voor dit guppie.
Ik heb ook weleens pony's zadelmak gemaakt toen ze 3 waren, maar die waren een stuk volgroeider als deze. Je moet het per pony/paard bekijken. TS vind jij echt dat pony sterk genoeg is, lichamelijk?

Maar ik wens jou en vooral je pony succes toe.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:07

Ik snap dat het niet is wat je wilt horen maar je reactie vind ik een beetje jammer... Het is een tip die mensen je willen mee geven om bestwil van je paardje... Lijkt mij alleen fijn dat mensen zo begaan zijn...

Mijn pony is 4 en nog niet ingereden. Ik ga er deze zomer rustig mee beginnen. Ik heb het juist andersom dat iedereen maar blijft vragen waarom ik nog niet rijd en wanneer ik begin want zij zou er wel klaar voor zijn. Ik begin er pas aan als we er samen klaar voor zijn. We wandelen, ik longeer haar en doe wat nh oefeningetjes met haar. Ik snap je dus wel een beetje dat je het niet leuk vind die reacties al is het bij mij andersom. Maar ik zelf doe het liever wat rustiger aam zo doe je minder kwaad dan wanneer je je paardje nu overbelast.

Je hebt een leuk paardje, kan me voorstellen dat je zo lang mogelijk van hem wil genieten :-) daarom zou ik dan ook even rustig en serieus nadenken over de adviezen. Het is absoluut niet om jou neer te halen maar om bestwil van jou en je paardje.

Wat je ook beslist veel geluk en plezier met je paardje :-)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:07

Misschien is mijn hobby (en mijn werk) wel het mensen vertellen wat wijs is en wat niet, over zaken waar ik verstand van heb.
Los daarvan: als twintig serieuze bokkers hetzelfde zeggen, zou er dan niet een kern van waarheid in zitten?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:12

Electra63 schreef:
Alleen het zadel is al te groot en zwaar voor dit guppie.
Ik heb ook weleens pony's zadelmak gemaakt toen ze 3 waren, maar die waren een stuk volgroeider als deze. Je moet het per pony/paard bekijken. TS vind jij echt dat pony sterk genoeg is, lichamelijk?

Maar ik wens jou en vooral je pony succes toe.

Thanks. Even over het zadel, dit is een boomloos zadel. Super lichtgewicht anders kan ik het door lichamelijke klachten niet eens tillen. Maar ik snap dat het er zwaar uitziet.

Verder is hij lichamelijk nog lang niet sterk genoeg voor zwaar werk. Maar na wat longeren een minuut of 5 op zijn rug uitstappen en dit hooguit twee keer per week, is niet zwaar. Ik merk dat hij dit leuk vind dus sta ik hierom ook achter mijn keuzes.

Het is wel de bedoeling dat er een lichtgewicht verder gaat met hem zodra hij meer bespiering heeft. Maar dat vond ik onverantwoord zolang er geen knopjes op zitten. Het blijft mijn verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:14

Soms is het heel moeilijk om te zien of een paardje wel of niet is uitgegroeid.
Snap ook heel goed dat wachten lang duurt.
Geduld is een schone zaak.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:19

Jeetje wat een leuke kruising zeg!

Maar oei, ik vind dit echt geen fijne foto's.
Het ziet er wel heel vriendelijk en rustig uit, maar de pony lijkt wel 2 ipv 3.
Waarom hebben mensen toch altijd zo'n haast vraag ik mij af.. Als je niet kan
wachten, begin dan niet aan een jong paard.

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:46

Een leuk paardje heb je!
Het ziet er ook zeer rustig en ontspannen uit.
Ik vindt trouwens dat 1 à 2 keer in de week niet overdreven veel is,
zeker niet als je enkel stapt.
Dus ik snap de drama niet die hier rond wordt gemaakt.

Je paardje ziet er nog jong uit, maar ze is zeker niet mager!
Ze moet enkel wat spiertjes krijgen, maar dat komt wel met de jaren.

Maak je niet druk, en doe wat het beste is voor jou en je paardje.
Jij kent hem/haar het beste en je zult wel verstandig genoeg zijn om te weten wanneer het te zwaar wordt.

Ik wens je nog veel plezier! En wat ben je van plan in de toekomst te doen? reining, recreatief,..?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:19

privace schreef:
Een leuk paardje heb je!
Het ziet er ook zeer rustig en ontspannen uit.
Ik vindt trouwens dat 1 à 2 keer in de week niet overdreven veel is,
zeker niet als je enkel stapt.
Dus ik snap de drama niet die hier rond wordt gemaakt.

Je paardje ziet er nog jong uit, maar ze is zeker niet mager!
Ze moet enkel wat spiertjes krijgen, maar dat komt wel met de jaren.

Maak je niet druk, en doe wat het beste is voor jou en je paardje.
Jij kent hem/haar het beste en je zult wel verstandig genoeg zijn om te weten wanneer het te zwaar wordt.

Ik wens je nog veel plezier! En wat ben je van plan in de toekomst te doen? reining, recreatief,..?

Thanks! Tsjah de toekomst... denk net wat Gucci ligt en wat hij leuk vind maar mijn hart ligt in de reining en cow work dus dat zal in ieder geval voor ons plezier gedaan worden :) als hij wat spier erbij heeft wil ik hem volgend jaar op de koeien laten ;)