Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:01

unihorses schreef:
als je me naar waarde in wil schatten ben je ook meer dan welkom op mijn profiel hoor :) deze is speciaal in gericht voor dat soort behoeften ;)


Ik kijk zelden in profielen, negen van de tien keer staat er niets in. En mocht er wel wat instaan vraag ik me altijd af hoe actueel en compleet dat is.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:28

Ik heb wel gekeken, niks mis mee. Maar haar commentaar is echt niet terecht. Trek je er niets van aan TS ;-)! Knap paard! Lijkt me een stuk meer willingly guided dan paarden die ik tegenkom in andermans profielen.

De sporen ben ik ook niet zo'n fan van om eerlijk te zijn... En ja, idd omdat het wieltje zo groot is, vind dat eerder mexicaans :p

Het zadel mag misschien wel een paar cm naar achteren..maar das dan ook mijn enige opmerking. Of is zijn nekje echt zo kort?

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:45

Paard geeft wel twee keer aan dat het teveel druk is, zie twee foto's waarop je druk geeft en de mond open gaat...

Nee, ik vind het geen prettig beeld en dat beeld vorm je nou eenmaal op de gegeven foto's, geen idee hoe het paard in het echt loopt natuurlijk :)

Lisitano

Berichten: 4959
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:51

Wat een stoer paard! Prachtig die billen :D
Ik zie af en toe wel wat teveel druk op die teugel. Op de eerste foto werk je met je binnenhand en binnenbeen in maar let op dat je dan zelf niet op die buitenkant gaat zitten, dan trek je je paard scheef.
Verder heb ook ik niet genoeg verstand van het western rijden, of reiningklaar maken. Wel zie ik het als er teveel druk is. En dat heb je wel op een aantal foto's, probeer op tijd los te laten. Met zulke scharen heb je nogal snel teveel druk.
Ik denk dat je iets lekkerder gaat zitten als je de stijgbeugels ietsje langer zet. Misschien zet je dan ook minder snel je bekken naar buiten bij het werken met je binnenbeen :)

Hoop gauw weer een topic te zien, echt een gaaf paard! Succes!

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:56

Ik vind dan weer niet dat ze haar beugels per sé moet langer zetten... Hiel, heup, schouder vormt een mooie lijn. Paard moet tussen de benen blijven.

Reckless86
Berichten: 54
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: in een huis

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 08:17

@Unihorses, bedankt voor je reacties, ik heb weer wat gehad om te lachen. Als jij jezelf beter voelt door te doen alsof je overal verstand van hebt moet je dat vooral lekker doen. Ik weet namelijk zelf heel goed waar ik mee bezig ben. Jou vast goedbedoelde commentaar doet me helemaal niks.

De foto's zijn inderdaad zoals jullie noemen verkeerde momenten. Ik laat mijn paard als hij nageeft echt wel los, dat hier geen foto's van zijn betekent niet dat ik dat niet doe.

Voor degene die het hebben over dat een shank op 2 handen echt niet kan, dat is echt onzin. Om een paard naar 1 hand toe te trainen heb je dit gewoon soms nodig. Is natuurlijk per paard verschillend, maar voor mij werkt dit goed. Ga maar eens goed kijken op wedstrijden, er is geen 1 ruiter die zijn paard nooit op 2 handen pakt.

Verder is het niet mijn bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen, wordt alleen beetje misselijk van de manier zoals mensen dingen verwoorden. Tips zijn altijd welkom natuurlijk, maar puur afzeiken lijkt mij niet nodig. Jammer dat het altijd zo moet gaan hier!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110932
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:23

Leuk paard hoor, maar wat een neerbuigende reacties, TS. Op een forum krijg je nou eenmaal commentaar, positief en negatief. Je kiest er zelf voor om de foto's hier te plaatsen. Dan kun je het wel niet eens zijn met het commentaar, maar unihorses blijft wel netjes in haar reactie en jij duidelijk niet. Jammer :) Misschien even tot 10 tellen de volgende keer?

Shank op twee handen kan idd wel degelijk, mits je weet hoe je er mee om moet gaan. Je zult een paard toch af en toe moeten corrigeren.

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:03

Maar wat vind je dan zelf eigenlijk van de foto's TS?

Als je op foto's zelf ziet dat je voor je gevoel anders rijd dan wil je daar toch wat mee? Dan gebruik je dat toch om jezelf te verbeteren i.p.v. ze vol trots op een forum te zetten?

Ik denk dat ik de rijfoto's niet eens schokkend vind maar de houding die je in je posts daarna laat zien. Hoe wil je jezelf ooit verbeteren als je ' zelf heel goed weet waar je mee bezig ben' ? Een reactie zoals dat je dit zelf ook ziet op de foto's en de volgende keer extra alert gaat zijn op deze dingen die je dus wel doet tijdens het rijden maar niet door hebt... die had ik verwacht van iemand die zichzelf wil verbeteren :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:12

Wauw gaaf paard zeg!
En succes met de komende wedstrijden :D

Wat een reltopic weer zeg... Alleen maar omdat ts op een paar fotos met 2 handen rijdt :roll:

Al vind ik wel dst je wat opener voor commentaar mag zijn, ts. Waarom sla je elke negatieve antwoord zo af? Als je gewoon geen negatief commentaar wil horen, moet je gewoob geen topic openen :)

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:46

Knap paard zeg!

Ik ga je geen rijtechnisch commentaar geven enerzijds omdat ik zelf ook nog in leer ben, en anderzijds omdat ik niet weet waar je mee bezig was op de momenten waarop de foto's genomen zijn. Wat dat betreft kunnen foto's altijd een beetje banketstaaf overkomen. Daarnaast heb ik ook een reiner in de leer ( en ik ben een ruiter in de leer :)) en rijd ik ook vrolijk rond met 2 handen op een (baby)shank.

Ik snap ook wel waarom je zo defensief meteen bent TS, ik zie namelijk veel topics voorbij komen in het westerngedeelte, waarin voornamelijk niet-western mensen behoorlijk bekritiserend zijn op het bitgebruik en 2 handen op shanks. Ik begrijp dus wel waar de frustratie vandaan komt, ik zou wel proberen voortaan dat niet mee te nemen in je reacties en gewoon vriendelijk te blijven.

Je zou kunnen overwegen om je beugels een gaatje of 2 langer te maken. Dit is even wennen met rijden als je dat niet gewend bent, maar ik denk dat ze echt veel te kort zijn.

Heel veel success met dit paard klaarstomen.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:10

Gaaf paard!
Over het rijden kan ik niet heel veel zeggen, ik ben nieuw in het western wereldje.
Wat ik me alleen afvraag, is het toeval dat de meeste foto's op 2 handen zijn of is het grootste gedeelte van je training nog op 2 handen?

Lisitano

Berichten: 4959
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:34

Dus ik als niet westernruiter mag er niets van zeggen als ik teveel druk op de mond zie? Want dat is iets wat alleen een westernruiter kan zien? Beetje vreemd.
Ik hoop dat als iemand het bij mij ziet, ook al rijd je achterstevoren, het wel zegt.

@TS, het zijn idd momentopnames, misschien ziet het er op een filmpje net anders uit. Mijn reactie was goed bedoeld, hopelijk kun je er wat mee. Ik ben in ieder geval benieuwd naar een volgend topic :)

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:50

Lekker laten kletsen TS. Dit zijn weer reacties waar je niks mee kan en ook niks mee moet doen. Mensen die zelf geen ervaring hebben of totaal andere, moeten eerst even nadenken. Heb wel in het profiel gekeken en kind is 18 en foto's zeggen ook niks.

Ik ken het paardje van voor jou en lijkt me best moeilijk een passend zadel te vinden. Als deze goed ligt, is dat super.

Ik heb je op een clinic zien rijden en alles zag er prima relaxed uit verder. Het is een compact paard en je hebt er al heel wat werk in gestopt denk ik zo.

Shanks op 2 handen in training doet meerendeel van de mensen thuis denk ik zo. Vanaf hier is je mondstuk niet te beoordelen en het is natuurlijk 10x beter om op 2 handen je paard goed en netjes rond te rijden, dan o 1 hand wat aan te klooien, omdat dat beter in het plaatje past of mensen dat ergens gelezen hebben. Alsof je op 1 hand niet hard kan ingrijpen???

Maar goed, ben geloof ik meer geirriteerd dan jij :)

Ik blijf het een leuk paardje vinden en wens jullie heel veel plezier en succes. Het is juist fijn dat hij bij iemand zoals jij terecht is gekomen.

Rennie89
Berichten: 37317
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:57

Nogmaals TS was je reactie ook naar mij gericht? Want je hebt het wel over misselijkmakende negatieve reacties maar ik vind dat zelf hier nog relatief meevallen. Ik zeg eerlijk, als ik de slechte rij-momenten van mij en Dandy hier zou plaatsen dan zou ik ook bokt over me heen krijgen :D Dat is een reden waarom ik ze dus niet plaats :) Dat betekent niet dat ik alleen maar de mooiste foto's plaats maar wel dat ik weet waar het bij mij fout gaat zeg maar. Shanks op 2 handen vind ik prima, logisch en gebruikelijk, zeker bij het omscholen van 2 handen naar 1 hand en daarbij ook voor het corrigeren, maar vind dat je wel heel aangevallen en negatief reageert richting de mensen die hier of een vraag stellen of gewoon een eigen beeld hebben gecreeerd dankzij deze foto's...

Reckless86
Berichten: 54
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: in een huis

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:10

@superpony, thanks! U bent inderdaad de enige die weet hoe de situatie in elkaar zit.

@lifaya, nee hoor, nogmaals ik bedoel met mijn reacties niet dat ik geen kritiek kan hebben ofzo. Het gaat mij gewoon om de manier waarop. Ik weet dat het geen perfecte foto 's zijn, maar had gehoopt dat ze hier gewoon geplaatst konden worden zonder dat je meteen te horen krijgt dat je maar wat aanklooit enzo.

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:51

Ik vind dat je erg netjes rijd, en een mooi paardje hebt, de mensen die commentaar hebben, moeten je gewoon in het echt gaan bekijken, en dan pas een mening geven, want foto's laten het echt niet zien hoe het werkelijk gaat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:52

Reckless86 schreef:
@superpony, thanks! U bent inderdaad de enige die weet hoe de situatie in elkaar zit.

@lifaya, nee hoor, nogmaals ik bedoel met mijn reacties niet dat ik geen kritiek kan hebben ofzo. Het gaat mij gewoon om de manier waarop. Ik weet dat het geen perfecte foto 's zijn, maar had gehoopt dat ze hier gewoon geplaatst konden worden zonder dat je meteen te horen krijgt dat je maar wat aanklooit enzo.


Je zou inmiddels toch moeten weten dat je alle foto's die je plaatst drie keer en super kritisch door de Boktfilter moet halen, anders krijg je idd gegarandeerd ongefundeerde kritiek voor je kiezen. Van mensen die hoegenaamd nul ervaring hebben met reining, van mening zijn dat western met een lang teugeltje rijden is en je vooral niet aan dat bit mag zitten, want neckreining zit in de genen en ieder westernpaard kan van nature sliden, spinnen en mooi laag lopen. Trainen en een paard klaarmaken hoeft niet, want ze hebben ooit op een westernpaard gezeten (kant en klaar) en dat ging toch heel anders.

Ik ken je hele traject met dit paard, wat je tot nu toe hebt bereikt is echt fantastisch. Lekker doortrainen, en je alleen maar wat aantrekken van wat je trainer zegt. Bokt is ab-so-luut niet relevant daarin.

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:59

Ah, dus je moet eerst iemand in het echt gaan bekijken voor je mag reageren in een topic! Zal wel stil worden op Bokt dan :')

Niemand zegt dat je aanklooit volgens mij :) ?

Superpony, iemand op basis van een profiel/leeftijd afkraken en zelf een leeg profiel hebben is wel wat makkelijk vind ik....

Ik heb het nergens over de aantal handen aan de teugels, al rijd je met 20 handen, of zonder handen, kan mij niks schelen: als een paard zijn mond open doet tijdens druk, geef je teveel druk... Maar blijkbaar ishet makkelijker om daar over heen te praten en te beginnen over dat met twee handen oke is en je wel uit de western wereld moet komen voordat je dat kan zien...

Zien jullie ook een open mond en waarom is dat dan? En even antwoord geven op de inhoud van de discussie en niet over mijn profiel beginnen hoor :+

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:03

Wanneer is kritiek ongefundeerd?
Waar lees jij dat mensen in dit topic denken dat western met een lang teugeltje rijden is?
En jij weet dat wij een keer op een kant en klaar western paard gezeten hebben?

Jij weet veel over de posters hier zeg? Is natuurlijk wel makkelijk om iedereen die het niet met je eens is zo neer te zetten... Hoef je ook niet in te gaan op de inhoud :)
Cassidy schreef:
Je zou inmiddels toch moeten weten dat je alle foto's die je plaatst drie keer en super kritisch door de Boktfilter moet halen, anders krijg je idd gegarandeerd ongefundeerde kritiek voor je kiezen. Van mensen die hoegenaamd nul ervaring hebben met reining, van mening zijn dat western met een lang teugeltje rijden is en je vooral niet aan dat bit mag zitten, want neckreining zit in de genen en ieder westernpaard kan van nature sliden, spinnen en mooi laag lopen. Trainen en een paard klaarmaken hoeft niet, want ze hebben ooit op een westernpaard gezeten (kant en klaar) en dat ging toch heel anders.

Ik ken je hele traject met dit paard, wat je tot nu toe hebt bereikt is echt fantastisch. Lekker doortrainen, en je alleen maar wat aantrekken van wat je trainer zegt. Bokt is ab-so-luut niet relevant daarin.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:04

ruitje schreef:
Zien jullie ook een open mond en waarom is dat dan? En even antwoord geven op de inhoud van de discussie en niet over mijn profiel beginnen hoor :+


Het is een ITP topic en het is niet de bedoeling om daarin te discussieren. Dus ik stel voor dat je een nieuw topic opent en daar je vraag in stelt?

*Edit: geldt ook voor je vraag wanneer kritiek wel of niet gefundeerd is. Ik kijk uit naar je topics en ga daar dan in meediscussieren. Dit is mijn laatste reactie hier.

@TS: veel succes nog met je paardje.

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:32

:')

Dat is ook een manier om geen antwoord te geven op de vraag... Wel sterk hoor, eerst anderen naar beneden halen en dan zeggen dit is geen plek voor een discussie... denk dat een algemeen topic met als titel: als een paard zijn mond open doet met rijden, wat betekend dit dan, niet veel zal opleveren... Het gaat mij namelijk om de TS... Maar misschien kan die mij uitleggen waarom het paard zijn mond open doet op het moment dat er druk word
Gegeven? Ik zou daar toch duidelijk van balen?

Goed, eigenlijk ben ik ook wel klaar met dit topic... het zijn of bokkers die zich gewoon dingen afvragen of vriendjes van de TS die komen verdedigen 'omdat de persoom in het echt veel beter rijd en jullie dat niet weten' ....

Jezelf willen verbeteren en willen leren van je fouten ( want die maakt iedereen) is naar mijn idee wat een goede trainer kenmerkt... en ik ben in de gelukkige positie dat ik juist vrienden om mij heen heb die mij op die fouten wijzen zodat je beter word... imo heb je ook niks aan tegen elkaar blijven zeggen dat het er goed uitziet terwijl er duidelijk ruimte is voor verbetering :)

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:43

Mooi Beesie! :)

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:41

ruitje, ga anderen lastig vallen, alsjeblieft zeg. Ik heb een leeg profiel, maar veel western ruiters kennen elkaar, dus die weten genoeg van elkaar.

Heb je ook door dat wij zonder neusriem rijden of een neusriem hebben die vrij los zit?

En waarom mogen wij op shanks niet op 2 handen trainen? Heb je dat ergens gelezen? Je ziet haar mondstuk niet eens, dus je weet niet wat erin hangt. Daarbij ken je haar niet, dus je hebt totaal geen idee wat hieraan vooraf is gegaan.
Daarnaast kun je als je zoveel ervaring en wijsheid bezit ook iets opmaken uit de bouw van dit paard.

Mensen met stang en trens rijden ook met 2 handen, mag dat wel? Die hebben continu veel contact, dichtgesnoerde monden etc etc. Kan wel even doorgaan.

TS reageerd begrijpelijk zo. Ze plaatst iets bij WESTERN itp en daar reageren doorgaans dus ook western ruiters of mensen met interesse in western. Enige informatie moet je dan wel hebben voor je kritiek durft te geven. En ja, als je zulke kritieken geeft en zelf naar je profiel wijst, wil ik die wel even doorkijken. Daar staat niks geweldigs in verder waardoor jij als 18 jarige kritiek mag hebben op TS.

Heel jammer hoor TS, want je gaat juist lekker met hem en dit paardje verdient gewoon zo een fijn baasje.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:45

Precies wat ik wou zeggen! Dit paard kan tenminste zijn mond open doen!

ruitje

Berichten: 12438
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:21

Heb je door dat mijn paarden ook zonder neusriem gereden worden? Maar die doen echt hun mond niet open. Als je een neusriem ziet als iets wat jouw onkunde moet verbloemen en de mond dicht moet houden heb je het paardrijden toch niet begrepen denk ik....

Ik heb het nergens over de twee handen, leuk dat je daar over door blijven gaan :')

Je zegt het heel goed op western ITP reageren ook mensen met interesse in western, dus niet alleen 'het selecte groepje wat elkaar ook wel kent zonder profiel' . Ik ben trouwens geen 18, en als je in mijn profiel kijkt zie je dat ik een sport beoefen die met nog meer vooroordelen dan western te maken heeft, dus dat wijzen naar andere takken van sport hoeft niet zo. Dat doe ik ook niet als ik probeer uit te leggen hoe mijn tak van sport werkt :)


Het is jammer dat je door een aantal mensen een zeer negatief idee krijgt over de westernsport. Je mag als 'buitenstaander' bijna niet eens op dit onderdeel van bokt komen en jullie verdedigen elkaar i.p.v. uit te leggen waarom... Nog steeds is er namelijk niemand die durft uit te leggen hoe het komt dat het paard zijn mond open doet. Allemaal tunnelvisie en vriendjespolitiek lijkt het nu? Dat is toch niet hoe je jezelf en het imago van je sport wil verbeteren.