kruising quarters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:36

superpony schreef:
Oke, jij zegt, hij mag nu bijna zadelmak gemaakt, dus tja.......Klein qua maat zegt niks als zn ouders klein waren. Ontwikkeling is belangrijk. Omdat je groeischijven niet kan zien, laten veel mensen daar rontgen foto's van maken voor het inrijden.
Mensen die met 1,5 zadelmak maken, zitten er voor hun 2e vaak ook al op.
Je moet er eigenlijk niet elke dag mee bezig op deze leeftijd, laat lekker groeien. Als je hem voetjes heb leren optillen en dat je hem overal mag aanraken, vergeet ie dat niet als je maar 1x pw dat doet bijv. Er zijn mensen die maar 2x pj gaan kijken bij hun veulen in opfok.
we zullen zien moeten toch afwachten :)

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:53

Lekker wachten tot drie, waarom zou je eerder beginnen en je paard teveel belasten...

kasi
Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Duitsland, Biendorf

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:21

Ik heb 2 kruising quarter x welsh cob! 1 palomino merrie van ong. 1.48m en een vosruin van ong. 1.50m.
Beide zijn meer quarter om te zien maar hebben wel de stevige benen van een welsh cob. En het karakter van een quarter. Ze zijn beide met 3 jaar ingereden, ze waren nog wel baby achtig, maar ik heb ze rustig verder op laten groeien. Ik rijdt ze af en toe, ze zijn nu 7 en 6 jaar. Ze beginnen nu pas echt volwassen te worden. Dus geef je paardje een beetje tijd om zich te ontwikkelen, dan heb je er het meeste plezier van!

xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:44

kasi schreef:
Ik heb 2 kruising quarter x welsh cob! 1 palomino merrie van ong. 1.48m en een vosruin van ong. 1.50m.
Beide zijn meer quarter om te zien maar hebben wel de stevige benen van een welsh cob. En het karakter van een quarter. Ze zijn beide met 3 jaar ingereden, ze waren nog wel baby achtig, maar ik heb ze rustig verder op laten groeien. Ik rijdt ze af en toe, ze zijn nu 7 en 6 jaar. Ze beginnen nu pas echt volwassen te worden. Dus geef je paardje een beetje tijd om zich te ontwikkelen, dan heb je er het meeste plezier van!

Heb je een foto ben eens benieuwd? :-D

joafan2003
Berichten: 422
Geregistreerd: 03-12-13

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:50

Die van mij=Ruin, Quarter/Paint kruising was met 4 jaar 1.38m en erg puppy, is met 5 jaar ingereden. Daarna uitgegroeid tot over de 1.50m. Hier wordt Engels mee gereden, niet Western.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:54

Ik heb een Quarter/Paint kruising, langs moederskant zit er ook wat BWP in. Hij is ook maar 1.57, niet bijzonder groot, maar wel erg lang en ook breed langs de voorkant. Vorige eigenaar heeft hem op 2 jaar western ingereden, op 5 jaar heb ik hem gekocht en ben ik er recreatief mee gaan rijden tot vorige zomer, nu zijn we ook bezig met dressuren :)
Afbeelding

xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:59

Snollygoster schreef:
Ik heb een Quarter/Paint kruising, langs moederskant zit er ook wat BWP in. Hij is ook maar 1.57, niet bijzonder groot, maar wel erg lang en ook breed langs de voorkant. Vorige eigenaar heeft hem op 2 jaar western ingereden, op 5 jaar heb ik hem gekocht en ben ik er recreatief mee gaan rijden tot vorige zomer, nu zijn we ook bezig met dressuren :)
[ Afbeelding ]

Leuk diertje! :)

kasi
Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Duitsland, Biendorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:30

xJosjee schreef:
kasi schreef:
Ik heb 2 kruising quarter x welsh cob! 1 palomino merrie van ong. 1.48m en een vosruin van ong. 1.50m.
Beide zijn meer quarter om te zien maar hebben wel de stevige benen van een welsh cob. En het karakter van een quarter. Ze zijn beide met 3 jaar ingereden, ze waren nog wel baby achtig, maar ik heb ze rustig verder op laten groeien. Ik rijdt ze af en toe, ze zijn nu 7 en 6 jaar. Ze beginnen nu pas echt volwassen te worden. Dus geef je paardje een beetje tijd om zich te ontwikkelen, dan heb je er het meeste plezier van!

Heb je een foto ben eens benieuwd? :-D


Ik heb wel foto's maar krijg ze niet op bokt! Als je wilt kan ik ze wel via e-mail sturen of als iemand anders ze voor mij hier op krijgt hoor ik het graag!

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:37

Hoe vroeger je begint hoe vroeger ze ook weer stuk zijn....
Het is ook een kruising dus futurity's kun je wel vergeten, geniet gewoon wat langer van het puppy tijdperk dan doe je ook langer met je paard.

Sylbana

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:40

Is dat normaal, 1,5 jaar en dan al zadelmak maken? :=
Ik zou eerder zeggen 3,5 / 4 jaar?

Sylbana

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:41

Citaat:
Heb je een foto ben eens benieuwd? :-D


Ik heb wel foto's maar krijg ze niet op bokt! Als je wilt kan ik ze wel via e-mail sturen of als iemand anders ze voor mij hier op krijgt hoor ik het graag![/quote]


misschien lukt het je met http://www.imageshack.us ? :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:41

Telt mijn quarab x tinker in the making ook? :')
Maar mijn ongelukje is nog niet geboren!

He inmiddels al een stel hele mooie tinker x quarter mixjes gezien!

Onze QH is trouwens met 2,5 al ingereden, beetje met aandringen van de stal eigenaar. Hij werd door haar ook al vroegtijdig geruind. Ik was toen net 11 dus had geen inbreng en m'n moeder durfde nooit veel te zeggen. Gelukkig heeft Mexx nooit veel hoeven werken :') maar ik zou ook echt pas vanaf 3 beginnen. Ik zag op stal hoeveel paarden kapot gereden waren met een jaar of 4/5. Zonde! Heb mijn paardjes altijd jong en het is heel moeilijk soms om te wachten maar je wordt er dubbel voor beloond :)

Anoniem

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:47

Ik meld me ook, heb een kruising, hoogstwaarschijnlijk Quarter x Arabier.
Hengstveulen die volgende week 1 jaar wordt.

Vraag is nog of ie palomino blijft of gaat schimmelen.

Afbeelding

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:00

xApple schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is Simra !

Dat is niet een gewone palomino,hij heeft duidelijk ook nog dun. Nog net iets specialer (en vind persoonlijk mooier) dus :) (vos+ creme+ dun is het dan wsl)
Heel gaaf beestje!

Ts, ik zou m zeker nog niet in gaan rijden. Hij os nog maar een jaarling.. K vind 3 vaak wel mooie leeftijd, maar dat verschilt ook nog weer per paard.

Mijn bijrijdpaard is het ras onbekend, maar zit waarschijnlijk wel quarter in. Maar niks is zeker natuurlijk. Het paardje wat er bij staat, waar ik ook wel eens op rijd, is wel een quarterkruising. Die is ook beleerd tussen 2,5 en 3. Vind dat persoonlijk wel te vroeg.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:03

ik zie er niks van een quarter in. lijkt wel "gewoon "een welshje..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 02:02

cissy schreef:
Hoe vroeger je begint hoe vroeger ze ook weer stuk zijn....
Het is ook een kruising dus futurity's kun je wel vergeten, geniet gewoon wat langer van het puppy tijdperk dan doe je ook langer met je paard.


Sorry, maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn. Er zijn heel veel oorzaken waarom een paard ''stuk'' gaat. Het is ook nergens bewezen dat een paard stuk gaat omdat ie jong is ingereden. Al die andere omstandigheden zijn minstens zo belangrijk om wel of niet goed te trainen.

Ik zou bij de 1 nog geen paard kopen die pas met 5 is ingereden en bij de ander rustig een paard aanschaffen die al met 2 gereden is.

xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 07:44

Sylbana schreef:
Is dat normaal, 1,5 jaar en dan al zadelmak maken? :=
Ik zou eerder zeggen 3,5 / 4 jaar?

2,5 a 3 jaar :D

xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 07:46

Robijntjah schreef:
Ik meld me ook, heb een kruising, hoogstwaarschijnlijk Quarter x Arabier.
Hengstveulen die volgende week 1 jaar wordt.

Vraag is nog of ie palomino blijft of gaat schimmelen.

[ Afbeelding ]

Speciaal!!

xJosjee
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 07:49

superpony schreef:
cissy schreef:
Hoe vroeger je begint hoe vroeger ze ook weer stuk zijn....
Het is ook een kruising dus futurity's kun je wel vergeten, geniet gewoon wat langer van het puppy tijdperk dan doe je ook langer met je paard.


Sorry, maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn. Er zijn heel veel oorzaken waarom een paard ''stuk'' gaat. Het is ook nergens bewezen dat een paard stuk gaat omdat ie jong is ingereden. Al die andere omstandigheden zijn minstens zo belangrijk om wel of niet goed te trainen.

Ik zou bij de 1 nog geen paard kopen die pas met 5 is ingereden en bij de ander rustig een paard aanschaffen die al met 2 gereden is.

Vind ik ook.... Er zijn ook paarden op latere leeftijd die zoiets voor kunnen hebben. Hangt er vanaf vind ik als je ze zadelmak maakt en te hard doortraint.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:21

spicegirl schreef:
ik zie er niks van een quarter in. lijkt wel "gewoon "een welshje..


Ik weet niet of je op mijn foto reageerde hoor maar de foto is van voren genomen. Als je haar van de zijkant bekijkt (en dan vooral de billen en schouders := ) zie je heel duidelijk Quarter. Er zit trouwens helemaal geen Welsh in, gezien ze gekruist is met een haflinger :+

Eileen_ interessant, hoe weet je dat? Hoe kun je dat zo zien? In heb niet zoveel verstand van kleuren..
Laatst bijgewerkt door xApple op 27-02-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:34

Aan de aalstreep waarschijnlijk, hoe het met die vos en crème zit weer ik niet.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:17

Niet alleen de aalstreep, dan zou het ook alleen eem countershading kunnen zijn (em dus niks voor de kleur beteken). Hij heeft ook nog zebrastrepen (wat al betekent dat hij dun heeft) en als ik het goed zie ook nog puntjes op de oren.
De quarter kant had dan dus een dun en creme gen.

Palomino= vos+ creme. Joune is een dunalino= dun+ vos+ creme, google maar ns. Dan zie je precies dezelfde kleur :)

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:38

Hier waarschijnlijk een kruising quarter x KWPN , paps mocht ik niet weten, maar werd gedacht aan een paint. Aan haar bouw te zien lijkt het meer een quarter :+ .
Een mooie appaloosa van nu bijna 3,5 :D

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:54

Draver x quarter, oren van mama (draver), kont van papa (quarter) :D

Afbeelding

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: kruising quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:53

Mijn favoriete kruising quarter <3