[WN] 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:29

aah thinka.. nog even voor jou, hoop dat je dan ook weer lekker kunt rijden!
Tones inderdaad nog eventjes! dankje!
Arianne we hopen natuurlijk dat het een paardenmeisje word...... (jouw kleine vind de ponys ook leuk toch?) straks wil ze op voetbal :D leuk dat je hebt getemd :D
MareVeer; ik denk ook wel dat ze dat weet! Vanaf dat ik dikker begon te worden voelde ze regelmatig even. Ze is zelf ook moeder van 2, dus misschien vandaar :')

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:34

Sorry, maar ik vind het onverantwoord dat jij nog op een paard gaat zitten. Ze zeggen niet voor niets: met de makste paarden gebeuren de meeste ongelukken. Hij hoeft maar 1x te schrikken en je valt er misschien af. Welk risico neem je dan? Een paard blijft een paard, hoe mak en lief ook.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:36

Knappe Vief! <3 Die laatste foto van jullie samen is zo lief!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:38

eldie schreef:
Sorry, maar ik vind het onverantwoord dat jij nog op een paard gaat zitten. Ze zeggen niet voor niets: met de makste paarden gebeuren de meeste ongelukken. Hij hoeft maar 1x te schrikken en je valt er misschien af. Welk risico neem je dan? Een paard blijft een paard, hoe mak en lief ook.

Dat is een risico die TS zelf mag nemen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:38

Eldie wat een onzin...! Ik heb ook tot 39 weken op m'n paard gezeten... Je moet doen wat goed voelt...

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:40

Heerlijk dat je nog kunt rijden! Op de eerste foto's valt het helemaal niet op dat je zwanger bent.

Vind het wel knap dat je met zo'n buik nog in je zadel past, zit die knop niet in de weg bij jou?
Ik heb tot de 41e week gereden, maar vanaf 6 maanden alleen nog zonder zadel, omdat mijn buik op het voorboogje lag (Barefoot).

Hoop dat jouw meisje ook een echt paardenmeisje wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:40

Eldie, dan moet ik dus maar ver van de stallen vandaan blijven, want wat als je paard schrikt en je plet in de stal? zitten precies op buikhoogte hoor :j en we hebben ook geiten, moet ik daar ver bij uit de buurt blijven want die hebben horens op buikhoogte. Wat dacht je van een fietsstuur in je buik in het verkeer? etc etc. Nee hoor ik durf met honderd procent zekerheid te zeggen dat ik dit 'risico' graag neem :)
Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!

callippo: nee ik heb nog wel ruimte tot de knop! Is ook een flink zadel, misschien met mn andere zadel dat het nu moeilijker zou worden! Maar die ligt op Sierra waar ik dus niet mee rijd nu..
tot 41 weken poeh! Dan was je vast wel dik ja :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:41

Super gaaf dat je er nog op komt! Echt hele mooie foto's :)

Enne eldie: elke zwangere kan ook een auto ongeluk krijgen, met de fiets of van de trap vallen etc.. Het blijft de TS haar eigen keuze en verantwoordelijkheid...

Je hebt echt een prachtig buikje voor 37 weken! :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:44

Tja dan moet ts ook maar niet meer fietsen want stel dat jevaan gereden wordt? Of trap lopen? Het leven is 1groot risico.
Ik heb bij allebei mijn zwangerschappen ook lang door gereden. Ging prima.
Leuke foto's en je bent mooi zwanger :j

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:45

Ik vind het een prachtig gezicht.
Wat anderen ook zeggen: het is een risico, maar ja, dat is je in het verkeer begeven ook.

Maar wat zal je het straks even missen, als de kleine er is, dan kan je echt even niet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:48

Ach ik snap het ook wel hoor. Zo was mijn moeder helemaal panisch over de geiten met hun horens, wat ik al noemde. terwijl het echte schoot-geiten zijn :')
Als je het niet vertrouwt moet je vooral niet op je paard gaan zitten :) maar ik doe het dus wel :D

mijati: Ja ik denk dat ik het dan wel even mis haha. Maar ja dan heb ik natuurlijk ook wel even andere dingen aan mijn hoofd!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:53

Mooie foto's en shake hands, ik ben morgen 37 weken en heb vanmorgen ook nog een heerlijk stapritje gemaakt. Voelt erg goed. En jou paardje lijkt precies te weten waarom baasje een beetje boller is;-) succes de laatste paar weken.

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:03

Ik heb ook nog tot ergens in de achtste maand gereden, daarna ging het echt niet meer, mijn buik hing op het zadel.....
Zolang als je je goed voelt en niets in de weg zit, lekker blijven rijden hoor! Echt onzin dat het onverantwoord zou zijn! Je weet zelf heus wel wat je doet en daarbij, die baby zit echt wel goed verpakt in je buik hoor!
Ik wil je wel "waarschuwen" voor het volgende: Je loopt wel het risico dat je een penny krijgt.... Ik heb bij beide zwangerschappen nog lang doorgereden en heb nu twee penny's in huis := (maar da's ook weer leuk! samen met je kids rijden!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:41

Ooooh bimiap ik heb altijd geroepen dat ons kind op Vief zou leren rijden :D dus kom maar op met dat pennymeisje <3 lijkt me zo leuk!

Orchidee dus voor jou ook de laatste loodjes! Heerlijk als je nog kunt paard hobbelen. .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:41

Hey, zag het al op fb. Lekker doen hoor!! Maar wel heel knap dat je je buik nog kwijt kan. Ik ben doorgereden tot ik last kreeg en die meneer was niet zo braaf, dus dat was rond 5 maanden. Met mn huidige ponybeest was ik rustig tot het laatst door gegaan als die toeter er tussen had gepast ;)

@Eldie, van waar die wijsheid? En heb jij er last van? Ik was behoorlijk medisch en mijn gyn zei dat ik mocht rijden als het goed voelde. Bij een normale situatie zit de baby prima.

Wat denk je dan van erna? Wil TS niet bang maken, maar ik vond daarna pas lastig. Je neemt idd risico's, maar dat doe je elke dag. Meeste ongelukken gebeuren nog altijd in huis. Dan kun je dus als moeder zijnde, beter ook niet meer de ramen lappen op een trap, niet als goed voorbeeld op de fiets boodschappen doen en de kids van school halen en wintersport? Nooit doen, levensgevaarlijk. Ik zou er gewoon helemaal niks van maken, want alles is veel te gevaarlijk. Succes!

TS, ik heb je niet zo vaak gezien, maar volgens mij zie je ook aan je gezicht echt dat je mama wordt. Zien jij of je omgeving ook wat ik bedoel? En hoe gaat het met je man? ( over ongelukjes gesproken.....)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 02:58

Ik ben jaloers! Ik had bij alledrie mijn zwangerschappen bekkenklachten dus reed vrij snel niet meer. Lekker van genieten, de enige die voelt wat kan ben jijzelf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 03:14

Vida, wat leuk!!!
Lijkt wel of de paardenbeesten het voelen he? Zo voorzichtig zijn ze met je. Was bij mij ook. Zelf ben ik al gestopt met rijden wegens mijn bekken maar ik mis het enorm.
Bescheiden buikje heb je trouwens!! Mooi hoor! Je kunt je oude kleding vast direct weer na de bevalling aan!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:44

Super mooie fotos en fijn dat je nog steeds lekker rijdt!! :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:48

Zo vet! En wat is Vief toch een mooi beest ook! Heerlijk dat jullie samen zo lekker nog door kunnen. :)
Alvast veel succes met de bevalling ook! En dan maar hopen dat het een lief klein schattig paardenmeisje wordt :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:50

Zo hee, wat een lekker bescheiden buikje met 37wweken! Ik had echt niet meer in een westernzadel gepast :+

Heerlijk dat het nog kan zonder dat je te veel last hebt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:53

Wat een prachtige foto's zo van jullie drietjes. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:55

prachtige foto's en je bent mooi zwanger.

Alice naber reed zwanger de cross van Boekelo dus vind dit wel meevallen.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:56

mooie buik heb je! Die laatste twee foto's vind ik echt super schattig!

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:59

Super dat je dat nog kunt! Ik hoor je meisje later al zeggen "Ik kon al paardrijden voor ik geboren was" haha :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:06

Ik heb er vooral veel moeite mee dat er zonder cap gereden wordt, als jij hersenletsel oploopt loopt je baby ook erg veel risico.
Het risico om hoog zwanger op een paard te stappen is ook een risico dat ik zelf nooit heb genomen, ik heb ook een erg brave Haflinger maar ik ben zelf een keer met paard en al gevallen (pony vloog uit de bocht) en heb twee keer iemand met paard en al zien vallen (eentje vanuit stap door een rare struikel actie). Dat is ook een risico wat je loopt als je gaat rijden.
Je loopt inderdaad bij heel veel activiteiten risico maar ik vind persoonlijk wel dat je de plicht naar je baby hebt om, als je ervoor kiest om bewust een risico te lopen, de kans op letsel zo klein mogelijk te maken. Het dragen van een cap vind ik dan ook echt een must (vind ik altijd maar al helemaal in dit soort situaties).