2 beginners in western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:06

Kirrr schreef:
Palomino is een kleur, geen ras..

Hoe zit het met tandarts, osteo behandelingen? Is alles oké?
Snaffle in je paard, een lesgeefster aan huis zoeken, meer snelheid in je paard, met je benen rijden.
Maar hiervoor ga je echt iemand nodig hebben die naast je staat.
Zou eerder daar in investeren en de lessen op het manegepaard even laten voor wat het is.
Je leert een pak meer door het met je eigen paard te leren.

Verzameld draven is niet hetzelfde als traag draven, je paard moet vanuit zijn achterhand werken, waardoor de rug goed gebruikt wordt. Nu slentert hij maar wat rond. Je moet hem actiever maken, later kan je aan het tempo gaan werken.

Succes, komt helemaal goed!


Ik denk er ook over na om de tandarts eens langs te laten komen want met een snaffle doet hij zijn mond ook open met momenten (niet alleen als er contact is).
Die lessen op het manege paard ga ik mee stoppen om iemand bij mij langs te laten komen :)

En over dat palomino een kleur is dacht ik ook, maar als ik in zijn pedigree kijk staat er dit:
Afbeelding

Dus nu weet ik ook niet hoe het precies zit :D

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:03

Palomino is geen ras. Je kunt in allbreedpedigree invoeren wat je wilt.
Ik zie een paard wat totaal op de voorhand loopt. Hier zou in nog niet aan neckreining beginnen denken,maar wel aan gewoon basis (dressuur) werk. Achterhand activeren, paard tussen je benen en handen houden en zijn schouders recht houden. Gewoon snaffletje erin en werken aan de verzameling. Laat de galop nog even voor wat het is, want hij valt gigantisch over de schouder. Maak dat de basis goed is in draf en werk dan asn de galop. Wat jij hier tevreden een verzamelde draf noemt, is een sukkeldrafje sloffen op de voorhand.
Succes.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: 2 beginners in western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:31

het ziet er voor mij uit naar een paard met pijn. zeker in zijn galop loopt hij zeker niet fijn.
ik zou zijn rug en achterbenen/achterknieën eens goed laten checken door DA en hem eens laten behandelen door een osteopaat.
(je ziet in de galop dat hij zn rug helemaal wegduwt, veel staartbeweging in verzet en verzet vanuit het hoofd).

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: 2 beginners in western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:04

Als je hier op Bokt aangeeft in elke regio jij woont, zijn er ongetwijfeld mensen die een trainer weten die bij je aan huis komt! Je gaf aan dat je in een vlottere draf niet kan doorzitten. Dat hoeft ook helemaal niet als jij en je paard beginnend zijn. Zodra je paard correct loopt (actieve achtieve achterhand, recht, goed over de rug) kun je gaan werken aan stukjes langzamer draven en daarbij doorzitten. Succes!

Verstandig dat je een tandarts laat langskomen en een lesgever aan huis zoekt :)

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:09

Ik weet niet wat je plannen precies zijn met dit paard, maar eerlijk ? Dit wordt nooit een reiner. Hij is totaal anders bespierd en gebouwd dan hoe een reiner behoort te zijn. Dit betekent niet dat je geen basistraining kunt doen met dit paard, maar ik zou er geen spins en stops van verwachten. Het zou niet eerlijk zijn om dit te vragen van dit dier. Van bouw lijkt hij meer op een renpaard oid, met lange spieren en een hoge halsaanzet. Heel weinig achterhand, quasi geen ruggebruik. Net het tegengestelde van hoe een goede reiner behoort te zijn : rond bespierd en compact, staart- en halsaanzet niet te hoog.
Kan misschien wel een leuk trailpaardje worden, en hij lijkt mij ook erg geschikt voor extreme cowboy races, maar een reiner ? Nee, dat wordt hem niet.

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Re: 2 beginners in western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 20:30

Het is niet de bedoeling dat Charly alles gaat kunnen wat een getraind reining paard kan, dat is onmogelijk. Ik ben al blij met de basics en dat hij deze goed beheerst. Ik vind ook dat western niet alleen bedoeld is voor western gefokte paarden. Deze zullen er wel meer voor geschikt zijn qua spieren, maar daarom mogen andere rassen ook nog kansen krijgen.(in de mate wat mogelijk is)