Mjetterd schreef:chelle_dora schreef:Maar als het een bekende bokker is die d'r paard met 3 jaar een of andere rare 'talentencup' inrijdt helemaal opgericht dan is het zo mooi en behoed niemand d'r jonge paard voor ellende, want ach die weet toch wel wat ze doet.. Beetje krom is het wel.
Ik begrijp je punt en ben het ook zeker met je eens dat bekende bokkers veel minder snel kritiek horen, maar het is niet helemaal waar, zo kan ik me bijvoorbeeld nog herinneren dat een bekende bokker haar paard inreed door middel van een clicker en dat daar ook genoeg over gezegd werd.
Ik weet over welke bokker je het hebt, dat is echter niet de enige bokker waar ik het over heb. Iedereen loopt zo met de 'grote namen' mee, en wat zij doen, dat is goed. Een 3jarige die als een volleerd dressuurpaard moet presteren, dat is normaal, maar een 3,5 jarige die een middagje tussen de koeien doorbrengt, dat is schandalig en daar val ik dus over.
Want ondanks dat de betreffende bokker met clickertraining op de clickertraining niet helemaal goed is ontvangen, komen er verder de ooh's en aah's bij kijken en zo is dat bij wel meer bokkers met hele jonge paarden zo. Niemand die zich druk maakt of het dier niet overdonderd wordt, want sommige uiten het ook niet, maar zolang het lijkt alsof het dier onder controle is of het "leuk vindt want hij doet het toch" en de bokker is "bekend" wordt het daarna vergeten en vergeven want ach, je ziet het er niet aan af dat ie pas 3 is.
Een paard wat echt overdonderd is en goed blokkeert, daar was ze echt de clinic niet mee verder gegaan hoor, dan had iedere goede paardeneigenaar z'n paard weer op de trailer gezet.
Mijn pony was ook extreem overdonderd doen ik de 4daagse ging rijden en die was ook pas goed en wel een half jaar onder het zadel. Had ik dan de vierdaagse niet moeten rijden? Pony en ik zijn er veel beter van terug gekomen.

Jij kent je paardje het beste!
les had van Wen, moet zeggen nog een soort aardig gelukt. En ja hoor, voor een westernlesje wil ik het graag doen. Paard staat nu bij Wendy maar haal haar op over drie weken en gaat ze mee naar huis. Hazerswoude, thuiswedstrijd voor jou