[WN] 1e x western met pablo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:32

moonforever schreef:
Staat toch ik zal nooit western ruiter.. dit was puur uit proberen op dressuur stal rijden ze geen western.
heb hooguit 2x met zadel gereden ik vind vreselijk dus hou bij me sspringzadel... daar ken ook prima western oefeningen mee doen...
Wedstrijden toch geen belangrijk deel voor ons..

Leestekens en een beetje grammatica zou heel wat fijner lezen.

Kan geloven dat je aan western niets aan vindt, op deze manier is het ook vreselijk, wil je het proberen ga dan naar een westernstal en rij onder begleiding met een westernpaard.

Western uitproberen zonder iemand erbij met een kleine beetje ervaring, is net zoals voor de eerste keer alleen auto rijden en proberen vertrokken te geraken met de ambriage.
Dat is ook vreselijk.

Je paard dient niet om dingen uit te proberen zonder enige kennis of ervaring. Daarvoor zijn ze te kostbaar. Allesins, de mijne toch.

MachoPablo

Re: 1e x western met pablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 08:24

Heb zelf western gereden 6 a 7 jaar terug... tot die manege moest sluiten en eigen pony kreeg...

ik ken me paard beter dan jullie hem kennen denk ik..
En heb passend springzadel!!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:05

Kan wel wezen, maar toch loopt ie niet goed :roll:

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:16

moonforever schreef:
Heb zelf western gereden 6 a 7 jaar terug... tot die manege moest sluiten en eigen pony kreeg...

als ik een passend springzadel heb, geeft mij toch niet het recht om een slecht passend ander soort zadel erop te gooien om te proberen 8-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:50

Als je zelf dan western gereden hebt, dan zou je toch moeten weten wat een goed westernzadel kost. En als dit dan 1/10 van die prijs kost, koop je het toch en ga je er nog mee rijden ook...
Dat je western gereden hebt, maakt dit alleen maar minder aanvaardbaar...

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:27

Mooie fotos! Veel plezier nog met je paard :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:45

Meid in je profiel staat er ook geen enkele foto waar je paard goed loopt. Ik heb nog nooit een zo slecht gespierde PRE (of is hij geen PRE maar gewoon een Anda zonder papier?) gezien, ik dacht dat het een warmbloed was, zo iel en helemaal niet barok. Ik denk dat een paar goede dressuurlessen jullie beiden geen kwaad zou doen. Dat is minder leuk dan hobbelen, want je wordt opeens met een hoop problemen geconfronteerd, maar als dit paard eenmaal goed in de bespiering zit en op de correcte manier gereden word zal je een wereld van verschil onder je kont hebben! Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua rijden.

Begrijp me niet verkeerd, volgens mij staat bij jou plezier voor jezelf en je paard voorop en verzorg je hem echt goed. Maar je manier van rijden is te zien op het paard. Hoekige kont, onderhals, deuk bij de schoft. Allemaal tekenen van een paard dat niet correct over de rug gereden word. Als de dressuurbasis er éénmaal goed in zit kun je veel makkelijker en met veel meer plezier het westernrijden gaan proberen. De basis voor zowel dressuur als western is exact dezelfde. Een goed gereden dressuurpaard kan ook op 'neckreining' gereden worden, omdat ook deze heeft leren wijken voor de druk.

Ik wou dat ik iets positiefs over de foto's te zeggen zou hebben, maar omdat het simpele kiekjes zijn met een zeer slecht passend zadel word dat helaas moeilijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:01

moonforever schreef:

Dan is er helaas niet zo veel van die lessen blijven hangen... :') Je schiet nu in de verdediging, maar ik hoop toch echt dat je wat met de gekregen tips doet ter behoud van je paard.

Hij is echt niet gebaat met dat slecht passende zadel, ook al heb je er ook één die past. Jij loopt toch ook niet met te kleine schoenen terwijl je thuis een passend paar hebt? Daarbij zou ik me echt zorgen maken over zijn houding en ruggebruik.

Ik dacht ook eerder aan een arabier ipv een andalusier...