[WN] Sjaak aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sontana

Re: Sjaak aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:55

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:33

En? Al muntjes gevonden? ;)
Wat een knap paard!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:18

Je staat op de voorpagina =:)

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:23

Naja, een reactie als 'Oh ja, dit is bokt'... vind ik wel enigzins overtrokken. Ik reageer weinig en eigenlijk nooit kritisch, maar ik vind het volkomen legitiem dat iemand zich af vraagt waarom je geen cap draagt. Wanneer je zelf angstig bent en je aan geeft dat je paard zo af en toe onverwacht kan reageren lijkt het mij niet meer dan veilig om een cap te dragen. Ik heb zelf jaren geleden een ongeval mee gemaakt met een (overigens zeer braaf) paard waarbij ik het dankzij mijn cap nog na kan vertellen. Desondanks een dikke week in het ziekenhuis waarvan 1 dag op de I.C. en hersentrauma opgelopen waarvan ik gelukkig zeer goed ben hersteld.

Terwijl ik nu onze vierjarig knollie aan het inrijden ben, die ik werkelijk volledig vertrouw dankzij zijn super karakter, draag ik zeker altijd een cap, je weet namelijk nooit hoe die bedoeld of onbedoeld reageert.

Uiteraard is het je eigen keuze, en dat hebben anderen zeker te respecteren. Maar 'oh ja dit is bokt' vind ik in jouw situatie geen terechte reactie, ook al is het 'zeik' gehalte op deze site zo af en toe behoorlijk hoog.

Succes met je knappe knol, en het overwinnen van je angsten!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:28

Dank je wel iedereen!

FemkeMarije: Wat jammer dat je het vervolg van de post waarin ik uitleg dat ik die reactie snap én 'het lachen' om de reactie in je reactie totaal buiten beschouwing laat. Dat je er persoonlijk door geraakt wordt kan ik me voorstellen na zo'n ongeluk, maar om te zeggen dat mijn reactie overtrokken is, vind ik niet terecht. Het lachen heeft namelijk niet zoveel te maken dat ik die mensen uitlach, zoals jij het waarschijnlijk interpreteert, maar gewoon dat ik in mijn openingspost al aangeef dat ik láng heb getwijfeld om een topic te openen en dat heeft mede te maken met de standaard reactie op het rijden zonder cap, zadel wat niet past, shanks aan je bit, enz enz.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:48

wat een prachtige kleur heeft ie :o
ik vind hem persoonlijk op de 3e foto te diep lopen, en te ver over z'n voorhand heen vallen. maar verder zien ze er mooi uit!
weetje wie zijn vader is, en of hij nog dekt? (ben opzoek naar een hengst voor kit :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:50

Wauw!! Die laatste foto is vooral prachtig zeg!
Stoer dat je hem weer rijdt :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:18

kitlover schreef:
wat een prachtige kleur heeft ie :o
ik vind hem persoonlijk op de 3e foto te diep lopen, en te ver over z'n voorhand heen vallen. maar verder zien ze er mooi uit!
weetje wie zijn vader is, en of hij nog dekt? (ben opzoek naar een hengst voor kit :P)

Kan ik me voorstellen, want daar heeft ie wel een beetje een handje van, ook al is het moment van de foto ook niet in zijn voordeel. Moet ook wel zeggen dat ie nog behoorlijk overbouwd is, getuige deze foto:
Afbeelding
:D

Zijn vader heeft maar 1 keer gedekt (met Sjaak als resultaat ;)), later is ie geruind.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:13

Citaat:
Kan ik me voorstellen, want daar heeft ie wel een beetje een handje van, ook al is het moment van de foto ook niet in zijn voordeel. Moet ook wel zeggen dat ie nog behoorlijk overbouwd is, getuige deze foto

jemig, :+ ik kan nu ook zien waarom hij over zijn schouder heen viel :+ wel schattig, die van mij is ook iets overbouwd (is volgensmij een kwaaltje ofzo bij western paarden)

Citaat:
Zijn vader heeft maar 1 keer gedekt (met Sjaak als resultaat ), later is ie geruind.
-O- jammer, sjaak heeft precies de kleur(en) die ik in mijn veulen wil hebben.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:27

kitlover schreef:
jemig, :+ ik kan nu ook zien waarom hij over zijn schouder heen viel :+ wel schattig, die van mij is ook iets overbouwd (is volgensmij een kwaaltje ofzo bij western paarden)
Mwah, neem aan dat het nog wel bijtrekt, hij is pas 4 jaar oud. :P
Zijn vader heeft maar 1 keer gedekt (met Sjaak als resultaat ), later is ie geruind.

kitlover schreef:
-O- jammer, sjaak heeft precies de kleur(en) die ik in mijn veulen wil hebben.

Sjaaks moeder is een buckskin en zijn vader is een bay, maar ja, eigenlijk heeft een goed paard geen kleur hè :D \

Ik had m al gekocht toen ie nog in de buik zat, kleur was een leuke bijkomstigheid, maar niet de reden dat ik m heb gekocht.

sontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:37

Ik deel de mening van deze meneer met oog op het dragen van een cap. Ik ben ook een angstige ruiter. maar een cap help me dus echt niet . Kijken hoe ik het kan oplossen met mijn paard wel. Maar ja zoveel mensen zoveel ideeën :D
http://youtu.be/6Z2Aa3QZlIk
http://youtu.be/HRX2B1T0Rn8

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:23

Warwick is goed! Jammer dat ie de commercie heeft gevonden...

Xlisa_dekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:32

Mooi hooi!!

sontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:34

My_Little_P schreef:
Warwick is goed! Jammer dat ie de commercie heeft gevonden...

Yeap dood zonde

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG *\o/* *\o/* :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 07:37

Hahaha, dank je wel!

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:54

Ziet er goed uit! +:)+

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:33

Wat een knapperd! Je hebt 'm ook netjes lopen.
Gevoelige paarden...ik ken er alles van, heb er ook zo eentje. Ik zit soms met mijn handen in het haar. Maar een goede lesgever/trainer kan inderdaad veel doen.
Veel succes samen!
En als je nog eens zo'n mooie foto's hebt... ;)

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:59

Mooie foto's :D :D :D :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:42

Gabacho schreef:
Mooie foto's :D :D :D :D

Jaja, instructrice én fotograaf ineen, ik bof maar! :D

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:42

My_Little_P schreef:
Dank je wel iedereen!

FemkeMarije: Wat jammer dat je het vervolg van de post waarin ik uitleg dat ik die reactie snap én 'het lachen' om de reactie in je reactie totaal buiten beschouwing laat. Dat je er persoonlijk door geraakt wordt kan ik me voorstellen na zo'n ongeluk, maar om te zeggen dat mijn reactie overtrokken is, vind ik niet terecht. Het lachen heeft namelijk niet zoveel te maken dat ik die mensen uitlach, zoals jij het waarschijnlijk interpreteert, maar gewoon dat ik in mijn openingspost al aangeef dat ik láng heb getwijfeld om een topic te openen en dat heeft mede te maken met de standaard reactie op het rijden zonder cap, zadel wat niet past, shanks aan je bit, enz enz.

Beetje late reactie, maar wilde toch nog even reageren: Je hebt gelijk. Ik was blijkbaar door het 'Oh ja, dit is bokt' al zo afgeleid dat wat je in het vervolg van je post schreef niet bij me aangekomen is. Sorry voor het te snel reageren daarop, helemaal mijn fout.

Wordt er persoonlijk niet door geraakt hoor, ik heb nooit angst over gehouden aan het ongeluk. En ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor maatregelen hij neemt met betrekking tot zijn eigen veiligheid. Hoewel ik angst/onvoorspelbaar paard en dan geen cap geen logische keuze blijf vinden, maar dat is aan jou, uiteraard...

moniquemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:34

Wat een mooi paard die Sjaak. Het is ook niet gek dat je voorzichtig en bang was op zo'n jong paard. Fijn dat je hem zo goed heb laten te trainen en begeleiding hebt genomen. Julie zijn zo te zien een combinatie die alleen maar beter kan worden en julie kunnen naar elkaar groeien. Veel succes.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:56

Dank je wel hoor!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 22:02

FemkeMarije schreef:
My_Little_P schreef:
Dank je wel iedereen!

Beetje late reactie, maar wilde toch nog even reageren: Je hebt gelijk. Ik was blijkbaar door het 'Oh ja, dit is bokt' al zo afgeleid dat wat je in het vervolg van je post schreef niet bij me aangekomen is. Sorry voor het te snel reageren daarop, helemaal mijn fout.

Wordt er persoonlijk niet door geraakt hoor, ik heb nooit angst over gehouden aan het ongeluk. En ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor maatregelen hij neemt met betrekking tot zijn eigen veiligheid. Hoewel ik angst/onvoorspelbaar paard en dan geen cap geen logische keuze blijf vinden, maar dat is aan jou, uiteraard...

No worries :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:06

Hij ziet er goed uit hoor Ploon! En super dat het vertrouwen de goede kant uit gaat. Ik zie je nog trillend naast hem staan en trots afstappen na 5 rondjes! Komt helemaal goed met jullie. Op naar de wedstrijdring! :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:54

de laatste foto vind ik echt schitterend