) maar ik schrok echt een beetje van het eerste filmpje. Je doet veels te veel met je handen. Ik vind het er voor je paard erg onprettig uitzien. Krijg je niet aangeleerd om op je zit en stem te stoppen? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar ik schrok echt een beetje van het eerste filmpje. Je doet veels te veel met je handen. Ik vind het er voor je paard erg onprettig uitzien. Krijg je niet aangeleerd om op je zit en stem te stoppen?
het was voor zowel joker als mij de eerste keer dat we stopten. We zijn druk aan het oefenen op de stem en zithulpen, dus dat gaat vast helemaal goed komen

Ik heb genoeg ervaren westernruiters bezig gezien om te zien dat ieder op een andere manier ergens begint. Er zullen maar heel weinig ruiters zijn die vanaf het begin alles precies voor elkaar hebben. Was het misschien makkelijker geweest als het paard alles kon en ik alleen had hoeven leren, misschien wel. Dat is nu niet zo en we leren het nu samen.
Iemand alleen op de negatieve dingen wijzen is makkelijk, maar uitleggen wat/hoe het dan wel zou moeten of kunnen is 2. Reiner01 schreef:De basis moet er veel meer in! Zoals Hollywood86 zegt en quarterH al zeggen.
Reining is veel meer dan aan een los teugeltje rond hobbelen en maar ho roepen.
Het paard moet willingly guided worden! En zo te zien is dit paard totaal tegen het bit etc.
De bak ziet er ook niet echt uit alsof er een reiningbodem in ligt....
Dit is echt funest voor je paardje...
Volgens mij krijgt topicstarter les van xxxx.
Ik vind het dan ook echt niet erg dat er op bepaalde punten gewezen wordt. Ik baal alleen van die reacties die mij het gevoel geven dat ik maar wat aanklooi. Je durft bijna geen topic meer te openen, ik heb nl meer gepost behalve dat filmpje. Ik geef mijn verbeterpunten al aan (zoals het teveel willen gebruiken van mijn handen) en geef ook aan open te staan voor tips ed. Op de foto's zijn er een paar waar hij niet loopt zoals het hoort door verschillende redenen, op weer anderen loopt hij zoals hij tijdens de training ook grotendeels loopt. Net als ieder ander die net begint is het dus niet perfect. Veel reacties zijn ook reacties waar ik wat mee kan, dus dat vind ik echt super. Maar alleen negatief en doodstaren op 1 punt vind ik persoonlijk niet echt eerlijk.