[WN] Western op haflinger Lindey!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:20

Bubbleee schreef:
_Tess schreef:
He, is niet (vlakbij) well?

Klopt, dit is in Nederhemert ;)

Ja, ik herkende het :=

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:25

Ik was inderdaad wel van plan om een kortere pad te gaan kopen :)

En voor degene die echt bang zijn dat mn paardje over 10 jaar helemaal verpest is door dit zadel,
Ze heeft plezier, en dat heeft ze denk ik niet als er iets op haar schoft drukt.. Dan is sowieso haar beweging anders..

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:25

@ _Tess, Okee :) woon je in de buurt?

xMayo

Re: Western op haflinger Lindey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:26

Ja in 't mooie Brakel haha ! :D

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:27

Hahaaa okee :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:30

Bubbleee schreef:

En voor degene die echt bang zijn dat mn paardje over 10 jaar helemaal verpest is door dit zadel,
Ze heeft plezier, en dat heeft ze denk ik niet als er iets op haar schoft drukt.. Dan is sowieso haar beweging anders..

Je moet het zelf weten we geven alleen advies.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:33

Rugproblemen door een niet passend zadel ontstaan naar wat ik heb gehoord vaker op langere termijn.
Dus er word idd advies gegeven.
En ja het is aan jou er wel of niet iets mee te doen uiteindelijk. Maar open straks geen topic over wat te doen als je haflinger rugproblemen blijkt te hebben.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:34

D_Desteny schreef:
Bubbleee schreef:

Je moet het zelf weten we geven alleen advies.

Ik snap het ;) Maar misschien lijkt het zo dat ik jong ben, geen geld heb om een goed zadel te kopen en er geen kijk op heb, en dat is niet zo..
Ik vertrouw erop dat mijn zadelpasser gelijk heeft ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:36

Ik kom zelf ook pas kijken hoor in het westerngebeuren ;), maar westernzadels zijn een vak apart. Daar komt qua passen en meten veel meer bij kijken dan bij Engelse zadels.
Welke westernzadelpasser heb je er naar laten kijken?
Laatst bijgewerkt door Lous op 27-01-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:39

Lous ik kom ook net kijken maar bij dit zadel was mijn gevoel gelijk niet goed

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:39

D_Desteny schreef:
Lous ik kom ook net kijken maar bij dit zadel was mijn gevoel gelijk niet goed

Dat heb ik dus ook hoor. Was een van de eerste dingen die me opviel.

dinetteoomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:44

Aaaah leuke foto's
Wat een lief stel....! <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:01

Leuke fotos!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:04

Lous en D_Desteny de TS is 15 en vind het dan ook nogal hard om te zeggen dat ze (als het zadel toch niet goed blijkt te liggen) ze niet moet komen zeuren. Een 15 jarige puber is nog wel afhankelijk van ouders en wat deze beslissen.

Verder heeft ze haar pad te ver naar achteren liggen deze hoort maar een klein stukje aan de achterkant uit te steken en het grootste deel aan de voorkant.

Ik kan aan de foto's niet beoordelen of het een zadelmarkt zadel is daarvoor vind ik ze te onduidelijk door bewerkingen en afstand. Dat het paardje niet correct opgezadeld is is wel duidelijk te zien.

TS is blij en trots en bovenal nog jong dat je haar waarschuwt is oke maar TS heeft ongetwijfelt het beste met haar pony voor en moet net als ieder ander leren van fouten...

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:08

Blon_D schreef:
Lous en D_Desteny de TS is 15 en vind het dan ook nogal hard om te zeggen dat ze (als het zadel toch niet goed blijkt te liggen) ze niet moet komen zeuren. Een 15 jarige puber is nog wel afhankelijk van ouders en wat deze beslissen.

Verder heeft ze haar pad te ver naar achteren liggen deze hoort maar een klein stukje aan de achterkant uit te steken en het grootste deel aan de voorkant.

Ik kan aan de foto's niet beoordelen of het een zadelmarkt zadel is daarvoor vind ik ze te onduidelijk door bewerkingen en afstand. Dat het paardje niet correct opgezadeld is is wel duidelijk te zien.

TS is blij en trots en bovenal nog jong dat je haar waarschuwt is oke maar TS heeft ongetwijfelt het beste met haar pony voor en moet net als ieder ander leren van fouten...

Ik zeg nergens dat ze dan niet moet komen zeuren.
Ik geef alleen advies en zeg wat ik zelf zie. Ze moet zelf weten wat ze daar mee doet.

Overigens had ik niet eens gezien dat TS pas 15 is.
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 28-01-13 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:13

Ik heb geen verstand van Westernzadels, maar wat ik wel zie is dat het bit wel heel ver/strak in de mond ligt.

Verder een leuke haflinger! Lijkt me een heel braaf beessie, die van mij is een crosskonijn zodra we in een bak rijden, doen we dus ook niet zo vaak :') (ik rij buiten met d'r)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:16

D_Desteny schreef:
Blon_D schreef:

Ik zeg nergens dat ze dan niet moet komen zeuren.
Ik geef alleen advies en zeg wat ik zelf zie. Ze moet zelf weten wat ze daar mee doet.

Beetje ongelukkig beschreven maar dat heeft Lous gezegd. Hoe dan ook ik zie op de foto's een zadel dat niet correct op een paardenrug ligt en elk passend zadel dat je verkeerd op een paard legt past ook niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:18

Ik heb het woord zeuren niet in de mond genomen en nee wat ik in die post schreef kwam ook niet op zeuren neer. We geven tips meer niet. :o

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:24

Leuke foto's en leuk paard heb je! :D
En ik wil niet zeuren, maar ik zie helaas ook op zowat alle foto's het zadel naar voren kantelen...
Is jouw zadelpasser een western zadelpasser of een 'gewone' zadelpasser?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:26

Lous schreef:
Rugproblemen door een niet passend zadel ontstaan naar wat ik heb gehoord vaker op langere termijn.
Dus er word idd advies gegeven.
En ja het is aan jou er wel of niet iets mee te doen uiteindelijk. Maar open straks geen topic over wat te doen als je haflinger rugproblemen blijkt te hebben.

Dit is anders geen bijzonder vriendelijk ''advies'' eerder een vermomde ''kom niet zeuren als je niet naar mijn advies luistert''.
Laatst bijgewerkt door Blon_D op 28-01-13 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:26

wat een stoere haf !
mocht ik ooit een geldboom in de tuin hebben komt er bij mij ook een mooi westernzadel voor de buitenritten !

wat voor een merk heb jij er op liggen is een leuk zadel om te zien

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 09:31

Dankjullie wel voor de reacties!

Ik las ergens dat ze niet goed opgezadelt was, dat klopt, komt waarschijnlijk omdat we met haar van huis naar de binnenbak hebben gewandelt (met zadel op) , en daarna haar in de binnenbak hebben losgegooit en toen ze lekker uitgeracet was(ze had een paar dagen binnen gestaan vanwege weersomstandigheden) hebben we haar opnieuw opgezadelt, een slordigheidsfoutje.. misschien dat daarom ook de ligging van het zadel hier verkeerd is.
Ik zal voortaan sowieso goed de tijd nemen om haar op te zadelen :)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 09:32

little_birdy schreef:
wat een stoere haf !
mocht ik ooit een geldboom in de tuin hebben komt er bij mij ook een mooi westernzadel voor de buitenritten !

wat voor een merk heb jij er op liggen is een leuk zadel om te zien

Dankjewel :)
Heb al van meerdere de vraag gehad welk merk het zadel is, ik zal vandaag even een goede foto maken van het zadel zelf, en meteen even kijken welk merk het is :)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 09:35

Femke(ll) schreef:
Ik heb geen verstand van Westernzadels, maar wat ik wel zie is dat het bit wel heel ver/strak in de mond ligt.

Verder een leuke haflinger! Lijkt me een heel braaf beessie, die van mij is een crosskonijn zodra we in een bak rijden, doen we dus ook niet zo vaak :') (ik rij buiten met d'r)

Dankjewel
Edit: Nu ik zelf critisch naar de fotos kijk zie ik dat ze inderdaad haar mond open doet op veel foto's , dus ik zal het hoofdstel aanpassen :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:47

Leuke foto's hoor, plezier straalt er vanaf!
kijk inderdaad even naar het bitje : of jou hand want het trekt op deze fotos veel in de mond.

En welke zadelmaker heb je langs gehad voor je westernzadel? Kan elke zadelmaker dit bekijken of heb je een speciale westernzadelpasser moeten laten langskomen? Ik wil namelijk ook een westernzadel maar weet ook echt niet hoe die moeten liggen.