Je kunt zien dat het nog een beetje onwennig is voor jou, maar als je er wat meer op leert 'vertrouwen' gaat het vanzelf veel beter. Wat mij betreft zijn alle nodige tips al gegeven.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ElCamino schreef:TS: ik mag toch best mijn mening geven...sorry dat je het zo opvat maar er zijn al genoeg knoeiers in de wereld en dan denk ik "arme paardjes".
Zelf vind ik echter WEL dat de meeste western paarden best een goede dressuurmatige basis kunnen gebruiken ( al is alle basis hetzelfde uiteindelijk) dus dat is een pluspunt. Maar western rijden kun je gewoon nog niet.
ElCamino schreef:natuurlijk is dat zo, maar jij bent ook geen western ruiter en hoeveel echt verstand heb je van western trainen ?? ( gewone vraag hoor) En als het paard doorgetrained is heeft het niet zoveel problemen lijkt me...dan is het dus óf verkeerd doorgetrained en kan TS dit niet oplossen óf TS kan er niet mee overweg.
En om te praten over "cowboys" ipv western ruiters vind ik al helemaal niet sympathiek en getuigt van weinig kennis... afijn.....mijn mening.
?
roosjuh17 schreef:Ja hoor ik heb les.
Van 3 verschillende lesgevers.
De eigenaar is zelf een ervaren cowboy die al meerdere jaren mee draait met cutting paarden.
Dan heb ik nog les van een reiner ( hier moet ik nog aan beginnen) en een man zie zelf een stal heeft in brunsum nl.
Ik heb inderdaad nog niet veel ervaring qua benamingen od. Maar ik doe mijn uiterste best.
Bedankt voor je vriendelijke en opbouwende commentaar Elcamino....
In ieder geval heel veel plezier.
en ik spreek uit ervaring, heb een jaar of 10 geleden de overstap gemaakt. En al snel wilde ik niet anders meer!
en begin bij de basis. Dressuur is goed voor elk paard, dat ben ik helemaal met je eens, alleen is dressuur bij westernpaarden iets anders in de uitvoering. Loslaten, en dan vooral loslaten op het goede moment, is heel belangrijk zodat het paard ook leert op eigen benen te lopen. Daar moet ik ook nog aan werken
Gelukkig heb ik hiervoor een fijne lesgeefster gevonden!
je denkt dat je door teugelcontact meer controle hebt, maar dat is helemaal niet zo
uiteindelijk ga je leren om meer met je benen en zit te werken. Goed van je dat je daarom ook alleen met snaffle rijdt, dit deed ik in het begin ook.
Hou ons maar op de hoogte en onthoudt ons vooral de vooruitgang in beeldmateriaal niet

Mijn nicht en tante reden western met hun Quarters (ik was 10 toen?) en toen ontstond voor mij de interesse al. Ik ben feitelijk pas een half jaar geleden echt begonnen met westernrijden, heb in Amerika 3 maanden een pleasure paard gereden en nog een paar cattle horses erbij. Was een erg leuke ervaring en nu heb ik sinds een paar maanden een Quarter als bijrijdpaard