[WN] Nieuwe Appaloosa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaiLady

Re: Nieuwe Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:04

Gefeliciteerd met je nieuwe paard, mooi dier!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:19

TS zit al een tijdje zonder internet, zodra ze weer kan reageren, doet ze dat... :j

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 23:04

Hoi iedereen! Weer een pc dus weer op internet.....wat zit je om het hand dan zeg!!
Aqua ( Olans Attraction) is idd drachtig van de hengst Perfect Host. Ik hoop op een mooi en gezond stippel veulen volgend jaar! :D Alle knoppen blijken erop te zitten met rijden en ze heeft een heel zacht en lief karakter. De planning is zeker om haar te gaan showen! Ik hoop weer naar Oud Gastel te kunnen om weer bij Willem aan de koeien te gaan snuffelen. Omdat ik helemaal geen info kan vinden over haar bloedlijnen is het nog wel de vraag of ze daarvoor geschikt is. Anders zullen we een ander onderdeel moeten gaan zoeken wat haar past! Voorlopig ben ik heel gelukkig met haar, alleen al van dat koppie wordt ik zo blij!! *D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 10:33

Afbeelding

En ik rij haar nu voorlopig op een bosal en ze doet dat prima!! Ik ga nu eerst werken een een hele goede vertrouwensband. Laat haar door een tandarts en Eqiunehealthcare nakijken en dan ga we weer eens kijken met een bit in...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:48

ziet er goed uit !
voor een app heeft ze redelijke manen en staart ! :j

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 11:06

Ze heeft nu wel een Pleasure look hoor.....die modder in die witte manen heel de tijd.... ;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:08

das waar ja, je had ze gekortwiekt. maar toch weer laten groeien?

freeride

Re: Nieuwe Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:55

ze ziet er goed uit op de foto hoor! fingers crossed for a happy,healthy spotted baby :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:32

mooi gezegd ! _/-\o_

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:56

Wow wat een mooie dame.
Was bezig om namen uit de stamboom van Devil op te zoeken en toen stuitte ik op dit topic.
Maar ik heb een vraagje, Je schrijft dat je merrie drachtig is van Perfect host maar volgens mij is deze hengst al in 2002 overleden. Hij is namelijk de opa van ons paard.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:35

Nou geef Aqua maar een dikke knipoog van Saf :o

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:40

mooi paard
waar staat ze precies

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:55

Inky_devil schreef:
Wow wat een mooie dame.
Was bezig om namen uit de stamboom van Devil op te zoeken en toen stuitte ik op dit topic.
Maar ik heb een vraagje, Je schrijft dat je merrie drachtig is van Perfect host maar volgens mij is deze hengst al in 2002 overleden. Hij is namelijk de opa van ons paard.

Mr Proud host is nog gewoon alive and kicking hoor, en hij is geboren in 2003, dus in 2002 is die niet gestorven.
Hij is voor zover ik weet nog altijd in eigendom van Fourstar's appaloosas, en een plaatje om te zien, als mijn merrie geen pssm had zou ik daar graag een veulentje van willen.
Wie zijn de Dam en Sire van jouw paard? ik ken misschien wel wat van zijn ouders?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:55

Inky_devil schreef:
Wow wat een mooie dame.

Mr Proud host is nog gewoon alive and kicking hoor, en hij is geboren in 2003, dus in 2002 is die niet gestorven.
Hij is voor zover ik weet nog altijd in eigendom van Fourstar's appaloosas, en een plaatje om te zien, als mijn merrie geen pssm had zou ik daar graag een veulentje van willen.
Wie zijn de Dam en Sire van jouw paard? ik weet misschien wel wat van zijn ouders?
dubbel, geen idee hoe ik dat deed :)

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:43

freeride schreef:
Inky_devil schreef:
Wow wat een mooie dame.

Wie zijn de Dam en Sire van jouw paard? ik weet misschien wel wat van zijn ouders?
dubbel, geen idee hoe ik dat deed :)

Aha, ik las perfect host en geen proud vandaar :Y) .
Vader van Devil is Olan no patches. Moeder is een renpaard die heet als het goed is Mortadella of iets. Gefokt door bream ( of braem) stables. Dat is de info die ik heb.
Ben op zoek naar familieleden van hem omdat het zo'n geweldig paard is. Hij is inmiddels al 14.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:54

Nou we zijn inmiddels een paar maanden verder. de tandarts heeft idd ontdekt dat er iets niet goed zit in haar mond op de plek waar het bit ligt. Hij voelde een bultje onder het tandvlees en bij aanraken stoof ze naar voren! Daar zal een foto van gemaakt moeten worden. Of het een botsplintertje is of een wolfskiesje......maar daar wacht ik mee tot het veulen er is. Ze doet het prima op de bosal. Ze begint al een aardige buik te krijgen en ik moet zeggen dat het karakter van Aqua zo bijzonder is!! Wat een vreselijk lieve merrie die ook nog eens superbraaf buiten is! Ook in de bak is ze onverstoorbaar...zo fijn om te rijden dit dier! Ook is de band tussen ons nu duidelijk aanwezig, ze volgt me overal door de bak.... ik ben heel blij dat ik voor deze Appaloosa gekozen heb! En als het veulen ook dit karakter krijgt..... *\o/*