[WN] Turbo @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:26

Reiner01 schreef:
Het ziet er gewoon uit als dressuur.
Je kunt simpelweg niet spinnen, stoppen en rollbacks maken als je paard niet nageeflijk over zijn rug loopt.
Je paard moet zichzelf eerst leren dragen en weten hoe hij zijn lichaam moet gebruiken.
Hij moet op de neckreining getraind worden en op de cirkels en rechte lijnen. Als je dat allemaal beheerst, kun je verder
aan de stops e.d. Je kun tuurlijk je paard aanleren uit draf ho = stilstaan. Maar met echt stoppen komen ook plates aan te pas.

Dit is puur opbouwende kritiek en no offense! Ik hoop alleen dat als je serieus wilt reinen en ook al zie je dit alleen als
leerpaard, leer het jezelf goed aan dan rij je op elk paard zo weg met de juiste training.

Verder veel succes het is een leuk beestje :)

Mag ik zo vrij zijn om te vragen van wie je les hebt?

je hebt pb over mijn lesgevers ;)

Anoniem

Re: Turbo @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:33

Haha wat een leuke pony om te zien! Het rijden gaat zeker weten goed komen hoor, maar ook ik denk dat je beter eerst aan de algehele gangen/houding van paard en ruiter moet werken voordat de stops en rollbacks echt goed gaan lukken. Succes, jullie komen er wel!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 08:36

Buckskey schreef:
Haha wat een leuke pony om te zien! Het rijden gaat zeker weten goed komen hoor, maar ook ik denk dat je beter eerst aan de algehele gangen/houding van paard en ruiter moet werken voordat de stops en rollbacks echt goed gaan lukken. Succes, jullie komen er wel!

De stops vanuit draf doe ik eigenlijk puur om hem aan mijn hulpen te krijgen.
Die rollbacks waren een uitprobeersel die ik nu enkel nog onder begeleiding doe :)
Dankje voor t compliment

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:44

Surprise_Boy schreef:
Ik ga met bovenstaand commentaar mee :j maar je hebt zelf ook door dat je hem nog losser kan laten, dus dat komt vast wel goed, zeker als je nagaat dat je een hele tijd voor de lol hebt gereden :).
Voor de 3e keer serieus trainen gaat het best goed hoor, maar gaat hij nou ook snel of lijkt dat zo door z'n korte beentjes? :P
Jammer dat ie zo klein is, hopelijk valt je groeispurt mee of heb je die al voor het grootste deel gehad :(:) .

Even een kleine toelichting, ik reed hem eerst niet voor de lol. Heb hem in 2010 verkocht (toen reed ik dressuur met hem).
Heb er 2 jaar niet meer op gereden en rijdt er nu een 3 weken terug mee, de pony is heel erg veranderd en dit was de 3de training. Voor mij is het ook nog aftasten wat de pony kan en wat hij niet kan/moeite mee heeft :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:59

erg leuke pony hoor, maar wat al gezegd is, veelste dressuurmatig.
Je 'trekt' de pony naar beneden en zet je handen vast.
Probeer handen meer voor je te houden en paard lang-laag laten lopen, is de basis om over de rug te laten lopen. Als de pony ontspannender gaat lopen maakt die ook fijnere passen en kun je fijner doorzitten.

Nogmaals erg leuke pony, ziet er niet slecht uit en het komt vast goed!
Veel plezier met hem!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 19:31

suikermeisje schreef:
erg leuke pony hoor, maar wat al gezegd is, veelste dressuurmatig.
Je 'trekt' de pony naar beneden en zet je handen vast.
Probeer handen meer voor je te houden en paard lang-laag laten lopen, is de basis om over de rug te laten lopen. Als de pony ontspannender gaat lopen maakt die ook fijnere passen en kun je fijner doorzitten.

Nogmaals erg leuke pony, ziet er niet slecht uit en het komt vast goed!
Veel plezier met hem!

Fijn doorzitten doe ik wel hoor :)
En trekken doe ik zeker niet! Ik hou contact op mijn teugel en ontspan mijn hand zodra hij ook ontspant, meer doe ik niet ;)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:42

Wat een leuke spijkerbroek had je aan. :')

Thunderblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:42

inderdaad leuke spijkerbroek :P

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:06

Hoezo dat dan?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:20

Nou, vrij logisch: op het filmpje had je een leuke spijkerbroek aan en dat wilde ik even melden. :+