Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Whizonita schreef:Ze was toen 2 en half, ik mag er toch trots op zijn. Man man ... wat een rare mensen hier op deze site. Begin dan met dressuurpaarden ook niet op hun 3 jaar als ze tot 6 groeien. Dat is toch hetzelfde. Ik neem aan dat er hier toch niet veel westernruiters zitten.

Whizonita schreef:Ze is van 2008 hé, hallo ... van april dan nog wel. Dus dat was september 2008 die foto's. Nu is ze zogezegd van januari 4 jaar. Ze is totaal niet over bereden. Als je ze hier zou zien, zou je pas weten wat voor een prachtpaard het is. Aangezien ik er zelf het meeste mee gereden heb, weet ik dat ook. Ik heb ze volledig zien mee opgroeien. Het eerste jaar moest ze 3 keer in de week een half uur rijden .. man man dat is veel werken hé. Haar rug ziet er perfect uit en ze kan helemaal niet klagen.
Pistasche schreef:Whizonita schreef:Ze was toen 2 en half, ik mag er toch trots op zijn. Man man ... wat een rare mensen hier op deze site. Begin dan met dressuurpaarden ook niet op hun 3 jaar als ze tot 6 groeien. Dat is toch hetzelfde. Ik neem aan dat er hier toch niet veel westernruiters zitten.
Ojahoor van mij mag je trots zijn, wie is dat niet op z'n knol
Maar dit is een topic met als insteek: rel-topic. Onzin dus.
upendo schreef:Whizonita schreef:Ze is van 2008 hé, hallo ... van april dan nog wel. Dus dat was september 2008 die foto's. Nu is ze zogezegd van januari 4 jaar. Ze is totaal niet over bereden. Als je ze hier zou zien, zou je pas weten wat voor een prachtpaard het is. Aangezien ik er zelf het meeste mee gereden heb, weet ik dat ook. Ik heb ze volledig zien mee opgroeien. Het eerste jaar moest ze 3 keer in de week een half uur rijden .. man man dat is veel werken hé. Haar rug ziet er perfect uit en ze kan helemaal niet klagen.
Misschien heb jij als kleuter al geleerd hoe je moest autorijden, maar de meeste van ons leren dat pas rond hun 18e.
Hetzelfde geldt voor paarden beleren..
Whizonita schreef:Deze foto's zijn natuurlijk niet van september 2008 want dan was ze nog een veulen. Ik bedoel september 2010 ...
Ik ben gewoon zo kwaad, dat ik foto's zet over het paardje waar ik heel erg van hou en zo aangevallen word ... terwijl ze hartstikke gezond is! Er super uit ziet en een super leventje bij mij heeft.
Whizonita schreef:ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.
En als je weet hoe dat ik omga met mijn paarden, zal je zeker weten dat ze niet verkeerd bereden is. Helemaal niet teveel ook niet. Ze is ondertussen 4 en kent een spin ... maar helemaal niet snel. Kan een stop ... maar max 2m en kent rollback 1 op 2 dat ze die goed doet.
Ik ben een recreatieve ruiter en kan haar gewoon niet overrijden ... niet op vlak van rijvaardigheid en ook gewoon omdat ik een groot hart voor dieren heb.
papagroom schreef:upendo schreef:Misschien heb jij als kleuter al geleerd hoe je moest autorijden, maar de meeste van ons leren dat pas rond hun 18e.
Hetzelfde geldt voor paarden beleren..
hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren???

Nou precies wat jouw topic is.. en volgensmij weet je dat heel goed. tamary schreef:Whizonita schreef:ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.
Het is misschien gebruikelijk (zeker in USA), maar quarter wordt net zo laat volwassen als elk ander paard. Hoe fors bespierd ze ook gefokt zijn er is er geen 1 die uitgegroeid is voor zijn/haar 6de jaar.
En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... Zou dus heel goed kunnen dat dit dier op 2.5 beleerd is maar vind em op deze foto's ook een stukkie ouder tonen.