[WN] quarter aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:51

op de foto is ze 2 jaar? Dus je bent begonnen met inrijden toen ze 1,5 was?

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:51

Ze is van 2008 hé, hallo ... van april dan nog wel. Dus dat was september 2008 die foto's. Nu is ze zogezegd van januari 4 jaar. Ze is totaal niet over bereden. Als je ze hier zou zien, zou je pas weten wat voor een prachtpaard het is. Aangezien ik er zelf het meeste mee gereden heb, weet ik dat ook. Ik heb ze volledig zien mee opgroeien. Het eerste jaar moest ze 3 keer in de week een half uur rijden .. man man dat is veel werken hé. Haar rug ziet er perfect uit en ze kan helemaal niet klagen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:52

:')
Er zitten inderdaad rare mensen op deze site genaamd bokt! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:53

Met 2,5 jaar 3x per week een half uur werken op de rug, vind ik niet heel fijn. Maar, je zal zelf weten waar je mee bezig bent hoop ik en ik hoop van harte dat het paardje oud bij je mag en kan worden ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:53

ik snap niks van je posts.
Ze is geboren in april 2008. De foto's zijn van september 2008.
Dus op de foto's is ze een half jaar oud? :')

Anoniem

Re: 2 jarige quarter aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:54

Moet inderdaad wel zeggen, dat de leeftijd die ze heeft op de foto's wel erg verwarrend word inmiddels :+

Adamootje

TS, je zegt zelf dat het paard twee jaar is. |o

Maar goed, het is de laatste weken weer komkommertijd hier op bokt, dus alle redenen om een reltopic te starten. Dat zal het dan wel weer wezen. ;)

Pistasche

Whizonita schreef:
Ze was toen 2 en half, ik mag er toch trots op zijn. Man man ... wat een rare mensen hier op deze site. Begin dan met dressuurpaarden ook niet op hun 3 jaar als ze tot 6 groeien. Dat is toch hetzelfde. Ik neem aan dat er hier toch niet veel westernruiters zitten.

Ojahoor van mij mag je trots zijn, wie is dat niet op z'n knol :D
Maar dit is een topic met als insteek: rel-topic. Onzin dus.

En dressuurpaard.. westernpaard.. menpaard.. verschilt heel niet wanneer ze uitgegroeid zijn. Want een westernpaard kan alsnog een dressuurpaard/menpaard/springpaard worden. Ligt eerder aan het ras en sowieso ligt de leeftijd bij alle paarden wel rond de 5 jaar.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 15-01-12 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Whizonita schreef:
Ze is van 2008 hé, hallo ... van april dan nog wel. Dus dat was september 2008 die foto's. Nu is ze zogezegd van januari 4 jaar. Ze is totaal niet over bereden. Als je ze hier zou zien, zou je pas weten wat voor een prachtpaard het is. Aangezien ik er zelf het meeste mee gereden heb, weet ik dat ook. Ik heb ze volledig zien mee opgroeien. Het eerste jaar moest ze 3 keer in de week een half uur rijden .. man man dat is veel werken hé. Haar rug ziet er perfect uit en ze kan helemaal niet klagen.

Misschien heb jij als kleuter al geleerd hoe je moest autorijden, maar de meeste van ons leren dat pas rond hun 18e.
Hetzelfde geldt voor paarden beleren..

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:55

Deze foto's zijn natuurlijk niet van september 2008 want dan was ze nog een veulen. Ik bedoel september 2010 ...
Ik ben gewoon zo kwaad, dat ik foto's zet over het paardje waar ik heel erg van hou en zo aangevallen word ... terwijl ze hartstikke gezond is! Er super uit ziet en een super leventje bij mij heeft.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:56

Dus ze was eerst 2 jaar, toen 2,5 toen werd het 4, en nu is ze 0,5 jaar op de fotos :=

You lost me...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:57

Dan zou je toch echt beter informatie moeten geven. Als jij vermeld dat je jouw paard op tweejarige leeftijd beleerd hebt, ja dan kun je deze reacties verwachten. Dan mag je zelf heel erg trots zijn, ik vind het zelf geen "prestatie" om trots op te wezen... sorry.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:57

Pistasche schreef:
Whizonita schreef:
Ze was toen 2 en half, ik mag er toch trots op zijn. Man man ... wat een rare mensen hier op deze site. Begin dan met dressuurpaarden ook niet op hun 3 jaar als ze tot 6 groeien. Dat is toch hetzelfde. Ik neem aan dat er hier toch niet veel westernruiters zitten.

Ojahoor van mij mag je trots zijn, wie is dat niet op z'n knol :D
Maar dit is een topic met als insteek: rel-topic. Onzin dus.

WAT is een reltopic en waarom is dit een reltopic? Had ik dan moeten verzwijgen dat ze daar 2 en half was? Dat ik op een paard zat dat 2 en half was? Amaai erg gesteld met deze site precies.

papagroom

upendo schreef:
Whizonita schreef:

Misschien heb jij als kleuter al geleerd hoe je moest autorijden, maar de meeste van ons leren dat pas rond hun 18e.

hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren??? :Y)

Marjo

Whizonita schreef:
Deze foto's zijn natuurlijk niet van september 2008 want dan was ze nog een veulen. Ik bedoel september 2010 ...
Ik ben gewoon zo kwaad, dat ik foto's zet over het paardje waar ik heel erg van hou en zo aangevallen word ... terwijl ze hartstikke gezond is! Er super uit ziet en een super leventje bij mij heeft.

Ja, nu nog wel. Maar het is gewoon niet gezond om een paard zó vroeg al aan het werk te zetten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:58

Ah kijk, nu wordt het duidelijker!!!
Je bent dus gaan beleren toen ze 2 jaar oud was. Op de foto's is ze dus 2,5 jaar oud.
Opzich nog erg jong, maar ja dat is jouw keuze geweest.

Rennie89

even een leuk berichtje, vind dat je een erg leuk paard hebt. Het is idd gebruikelijk dat quarters jong worden beleerd (of het goed of fout is laat ik maar achterwegen, de quarters die mijn nicht had die uit USA kwamen waren ook vroeg beleerd en getraind.) en ze ziet er erg relaxed uit :j

upendo

Je wordt niet aan gevallen.. Ik las dat je meer paarden hebt..
Wat is je doel? Recreatie toch?
Wat is het verlies nou als je een jaar later begint met belerrn?
Dan is zo'n dier er in zijn koppie net wat meer aan toe.. Een 2,5 jarige is nog maar net kleuterschool-af...

Nessa

Mee eens Renee! Vind het ook een leuk paardje om te zien!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:59

he wat gek....deberichten teller van TS blijft op0 stan

BaileyMix

Als jij zoveel van je paardje houdt, doe je hem dit niet aan. Begrijp me niet verkeerd, je hebt waarschijnlijk niets kwaads in de zin en wilt he tallerbeste voor je paard, maar ik denk dat het dan gewoon onwetendheid is.

Dus ik vraag je, nee ik smeek je, om in geval van onwetendheid open te staan om te leren, en alsjeblieft een wijze les te halen uit dit topic. En dat meen ik echt vanuit het diepste van mijn hart.

dennisje

Whizonita schreef:
ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.
En als je weet hoe dat ik omga met mijn paarden, zal je zeker weten dat ze niet verkeerd bereden is. Helemaal niet teveel ook niet. Ze is ondertussen 4 en kent een spin ... maar helemaal niet snel. Kan een stop ... maar max 2m en kent rollback 1 op 2 dat ze die goed doet.
Ik ben een recreatieve ruiter en kan haar gewoon niet overrijden ... niet op vlak van rijvaardigheid en ook gewoon omdat ik een groot hart voor dieren heb.

elk paard is pas rong5/6 jaar uitgegroeit ook een quarter, als jij echt goed bent voor je paarden dan laat je je paard lekker paard zijn tot 3,5/4 jaar en niet nu er al op gaan rijden dat is voor geen 1 paard goed.
vind dit echt sneu voor dit dier.

Steentje

De topictitel an sich vind ik ook tamelijk provocerend.
Waarom is het relevant om de leeftijd van je quarter te benadrukken, TS?

Desalniettemin is het een prachtig paard. :)
Wees er zuinig op, alsjeblieft!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:00

papagroom schreef:
upendo schreef:

hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren??? :Y)

_O-

Waarom reltopic, wat is een reltopic? :') Nou precies wat jouw topic is.. en volgensmij weet je dat heel goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

tamary schreef:
Whizonita schreef:
ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.

Het is misschien gebruikelijk (zeker in USA), maar quarter wordt net zo laat volwassen als elk ander paard. Hoe fors bespierd ze ook gefokt zijn er is er geen 1 die uitgegroeid is voor zijn/haar 6de jaar.

Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg. ;) En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... Zou dus heel goed kunnen dat dit dier op 2.5 beleerd is maar vind em op deze foto's ook een stukkie ouder tonen.

Enneh, bijgebrek aan kennis van de nederlandse taal kúnnen de meeste paarden inderdaad niet klagen maar dat betekent niet dat ze niet beklagenswaardig zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt