[WN] Agossie en ik recreatief western rijden! VOOR HET EERST!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puagaus

Re: Agossie en ik recreatief western rijden! VOOR HET EERST!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:02

supper gaaf,!

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:47

Ziet eruit als een erg leuke dag :D leuk paardje ook!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:37

Echt leuk zeg!! Ik heb ook een Fries (wel een compacter model dan de jouwe) en zit al heel lang te twijfelen om ook over te stappen. Mede omdat ik helemaal geen dressuurwedstrijd ambities heb en het altijd al een prachtige manier van rijden heb gevonden!

Loop jij tegen typische Friezendingen aan in het westernrijden?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 09:59

Vooralsnog niet, maar heb pas twee x western gereden. Hihi. Ik ben eerst nog bezig met verbinding, het echte loslaten nog niet. Binnenkort mijn eerste les. :) Gewoon doen. Ze zijn misschien niet zo snel en wendbaar, maar puur op karakter kunnen ze een heleboel. Je moet alleen geen NK Western gaan rijden denk ik. :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:03

Chaos schreef:
Vooralsnog niet, maar heb pas twee x western gereden. Hihi. Ik ben eerst nog bezig met verbinding, het echte loslaten nog niet. Binnenkort mijn eerste les. :) Gewoon doen. Ze zijn misschien niet zo snel en wendbaar, maar puur op karakter kunnen ze een heleboel. Je moet alleen geen NK Western gaan rijden denk ik. :P

Neuh NK was ook niet echt mijn doel ;-) Nah, ik ga het gewoon een keer doen. Ik heb in de buurt een western instructeur dus kijken of het een beetje bij ons past en daarna eens de nodige spullen kopen. Ik heb al een Myler D trens met sweet iron ;-) Dus het begin is er!

Mijn paard heeft wel een kortere rug dan jouw paard maar ik heb ook een kleine kont dus in verhouding zou ik wel een kort zadel kunnen kopen. Of is het zadel echt belangrijk? Je kunt toch best in een Engels zadel blijven rijden en t.z.t. een goed westernzadel te kopen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 10:50

Vriendin van mij heeft vorig jaar een van haar twee Quarters laten inslapen. Het zadel van de overleden merrie leen ik nu. Ik rijd met gewoon hoofdstel en bit, hihi. Volgens mijn vriendin past het zadel redelijk en voor zo af en toe rijden ga ik daar dan maar vanuit. Met mijn pony nu een x western gereden in dressuurzadel, maar dan val ik contstant terug naar engels sturen en netjes lichtrijden enzo. :+