[WN] Rocky in herfstzonnetje aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Rocky in herfstzonnetje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:54

Als ik hem op 1 hand rij, dan kan ik hem perfect 'neckreinen' naar rechts toe, maar naar links loopt hij gewoon over zijn schouder heen naar buiten toe met hoofd gesteld... Binnenbeen erbij helpt niets...
Maar die hand op de zadelknop is een goeie tip om mezelf te verplichten mijn hand in het midden te houden, bedankt!

PaolaPromiseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:59

WOW mooi paard zeg!! Inderdaad, wat de rest ook zeg.. werken aan je zit, echt zwaar op je gat gaan zitten en je benen los laten. Heb het idee dat je knijpt met je bovenbenen waardoor je uit het zadel komt? Handen.. zoals je zelf al zegt.. verder vind ik het er fijn en ontspannen uitzien!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:34

wat kijkt je poowny schattig!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 12:44

Bedankt! Ik probeer zo snel mogelijk eens nieuwe foto's te maken met jullie tips!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:25

Tips heb ik niet, maar heb je nog wel het speciale pad onder je barefoot?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:35

Er ligt een Haf-pad onder op de foto's, die vind ik naast Proffesional Choice pads, de beste voor onder mijn Barefoot te rijden :-)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:49

Eerst en vooral : mooi paard <3
Beetje tips : beugels minimum 2 gaten korter maken. Zo heb je de neiging om op je tenen te gaan staan. Meer op je kont gaan zitten ook, het lijkt wel of je voorover kiept (of ligt dat aan het zadel ? Ik heb geen ervaring met barefoots), handen lager en meer naar voren houden. Teugels in één hand met een shankje ;)
Wat ik zou doen, is iets meer met de benen aan het paard rijden, hem iets meer van achter naar voren rijden. Je hebt overal je benen van het paard, zo gaat hij op de voorhand lopen.

veel succes verder met je prachtige paard ! (leuk hoofdstel he ! Mijn dochter heeft het in de éénoor versie. :D )

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 08:52

Bedankt voor de tips, ben hier zeker iets mee!
Ik rij nu ook veel minder 'licht' in draf, ik probeer direct door te zitten, waardoor ik veel beter met mijn benen rond zijn lijf kan blijven, en hij ook meer verzameld.
Handen probeer ik zoveel mogelijk op 1 hand te beperken, maar om in te rijden blijf ik wel eventjes op 2 handen, maar dan lager en breder.