Verder hele mooie traditie.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

NRJ schreef:Ze hebben hier in europa absoluut een beter leven! ik wil niet weten wat ze allemaal al meegemaakt hebben voordat ze hier aankomen ... het vormt inderdaad wel hun befaamde karakter, maar of dat het waard is? daar kun je eindeloos discussies over voeren
je kunt het natuurlijk ook zo zien als je er eentje laat overkomen: ik heb hem gered en kan hem hier een beter leven bieden ...
voor mij is het het in ieder geval niet waard, als ik terugdenk aan mijn criollo wat ik gehad heb. hij was erg getraumatiseerd, maar misschien was hij ook wel een extreem geval, wie zal het zeggen?
toch, als ik nog eens besluit om een criollo aan te schaffen, dan ga ik in europa kijken hoor![]()
![]()
maar in die keuze is iedereen uiteraard vrij!
ik was ook erg blij met hem! Nog steeds denk ik (bijna elke dag) met plezier aan hem terug, mijn geweldige maatje
we hebben uiteraard de welbekende "opstartproblemen" gehad, maar daarna hadden we een super band met elkaar.
en moet je nagaan, hij is pas 2 jaar! connie64 schreef:mijne komt uit uruguy en is geimporteerd via italie naar nederland.
Ik heb begrepen dat er geen import meer komt via de boot en dus zullen de criollos voortaan per vliegtuig moeten komen wat inhoud dat ze behoorlijk duur gaan worden!Jammer voor t ras, er zijn er al niet zoveel in Nederland en ik vrees dat t dus hier een uitstervend ras gaat worden.
Er is bij mijn weten 1 criollo hengst in Nederland en die zou je natuurlijk wel op een criollo merrie hier kunnen zetten maar die specifieke training en het karakter wat gevormd wordt in Zuid amerika dat kennen wij niet.
De korte staarten hebben een betekenis daaraan kunnen ze zien of de paarden zijn beleerd of niet.En tja de manen zijn van mijn criollo ook superkort en zn staart ook geknipt, ik heb er zelf voor gekozen om zn pluk te laten.
Kwestie van smaak en de nekken van criollos komen wel supermooi uit als ze geschoren zijn.

!