_Hackney_ schreef:Even een vraagje betreft de sporen. ( Dit is is niet aanvallend bedoelt maar gewoon uit nieuwschierigheid)
Ik vraag me af waarom ze bij westen altijd die wielsporen gebruiken, en zijn er uberhaubt mensen die in de western zonder sporen rijden? Ik het namelijk altijd, beginner of geen beginner.
Ik ben een westernruiter die niet met sporen rijdt. Ik ken meerdere westernruiters die ook niet met spoor rijden. Op wedstrijden rijden de meeste westernruiters wel met spoor(voor de zekerheid), dus misschien dat je daardoor dit beeld hebt?
Ik vind hem onder het westernzadel stuk relaxter lopen! Ik vind het ook mooi bij jullie staan! Als ik jou was zou ik zeker met western doorgaan, want dit beeld belooft al veel!
Aantal tips:
Ik zou je sporen nu nog even aflaten. Het lijkt of je hem veel prikt en je hebt op het begin je sporen nog niet nodig. Wanneer je zeker weet dat je je sporen op de juiste manier kan gebruiken en nodig hebt voor de afwerking zou ik ze weer omdoen.
Ik vind het feit dat hij met zn snoet over de grond loopt erg positief. Betekent dat hij erg ontspannen is! Als ik jou was zou ik nu verder trainen op 2 handen, dan kan je hem beter corrigeren. Je hebt je teugels nu op sommige teugels los hangen en met 2 handen rijden is makkelijker om contact te houden. Heb je hem waar je hem hebben wilt en blijft die op die wijze constant lopen, dan zou ik denken om hem op 1 hand te rijden. Af en toe laten wennen om op 1 hand te lopen, is natuurlijk niet verkeerd.
en dan zodra ze goed is ontspannen?? en dat dus herhalen?? als ik t goed begrijp