[WN] Ons eerste échte trailparcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: Ons eerste échte trailparcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:12

Leuk filmpje!
Enne, dit is bij de Esperloop toch? En bij de Grotelse Heide? Hier rijd ik ook altijd als ik ga buitenrijden, alleen rijden wij altijd aan de andere kant van de Esperloop. Het pad op de bovenste foto is ons 'galoppad'.
Leuke foto's!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:20

Thanks! Het is inderdaad De Grotelse Heide. Geen idee hoe die slootjesroute heet, zou best de Esperloop zijn. Haha. Ik rijd normaal ook aan de andere kant van de sloot, vandaar dat ik we nu ook ''in de problemen'' kwamen. :+ We rijden vaak ook bij de Aarlese visvijver. Of de andere kant op richting de Stippelberg. Maar de Stippelberg zelf dan moet ik wat meer de tijd nemen. Je kunt echt eindeloos buiten rijden daar he! :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:24

Jac schreef:
jaaaaa, mooie omgeving!! Heb er heimwee naar....vooral het slootpaadje ja, en dan in de zomer, net de Ardennen! Lekker hoor!

Kom een keer deze kant op!!!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:33

Toekie schreef:
Thanks! Het is inderdaad De Grotelse Heide. Geen idee hoe die slootjesroute heet, zou best de Esperloop zijn. Haha. Ik rijd normaal ook aan de andere kant van de sloot, vandaar dat ik we nu ook ''in de problemen'' kwamen. :+ We rijden vaak ook bij de Aarlese visvijver. Of de andere kant op richting de Stippelberg. Maar de Stippelberg zelf dan moet ik wat meer de tijd nemen. Je kunt echt eindeloos buiten rijden daar he! :)

Ja echt heerlijk! Voor de Stippelberg moet je inderdaad meer tijd hebben, is voor ons ook helemaal de andere kant op.
Maar het is inderdaad de Esperloop, wat hebben ze er weer veel bomen gekapt!
Wij gaan vaak ook met de paarden de hei op, om pauze te houden.
Degene waar ik altijd mee rijd moet altijd erg om mij lachen, ik rij nu ruim 2 jaar in dat bos en ik weet nog steeds de weg niet precies, hihi.
Staat je paard hier ook in de buurt? Wij moeten zeker 10/15 min. stappen om bij het bos te komen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:48

Haha. :D Ik rijd hier nu ook zo'n twee jaar, maar ken de weg al best wel. Hihi. Bij de Stippelberg nog niet hoor, daar ben ik nog niet zo vaak geweest.

Wij staan bij de Biezen, vlakbij Camping Grotelse Heide. Het is een minuut of vijf draven (ik doe het stuk over de weg het liefst in draf) en dan bereiken we de bosrand/het zandpad. Maar inderdaad ongeveer een kwartier voordat we dan echt bij die koeien zijn zeg maar (de hei). Met zo'n drie kwartier zitten we al in de Stippelberg schat ik zo. Als je draaft en stukken galoppeert nog wel sneller misschien. Maar dan moet je de rit daar nog gaan maken. :P Gelukkig is de weg er naar toe (als we de bosroute nemen) ook leuk. :)

Bedoel je de hei waar die koeien ook lopen (van mijn eerste foto)? Echt prachtig daar! Maar dacht dat paarden daar verboden waren? :P

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:57

Whahaha, dat muziekje bij je filmpje!!!! Wat heb jij een braaf paardje! Geweldig!

Ziet er heerlijk uit om zo op avontuur te gaan samen!

@Susan, daar heb ik ook 7 minuten op zitten wachten! :P :D

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 07:14

Toekie schreef:
Bedoel je de hei waar die koeien ook lopen (van mijn eerste foto)? Echt prachtig daar! Maar dacht dat paarden daar verboden waren? :P

Sssst... Mag inderdaad niet, maar is wel heerlijk om te rijden. Wij gaan altijd bij de ingang vlak bij het Grotels Hof door de poortjes, dan kan je aan de overkant er weer uit en dan zit je zo bij de weg tussen Bakel en de Mortel (dat is een heel stuk afsnijden richting de Stippelberg).
In mijn profiel zie je bij een van de eerste foto's dat we daar aan het pauzeren zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:39

Leuk ritje Danai! Bon vind het zo te zien ook wel spannend om te zien waar jullie terecht komen, leuk hoor!!
Het is nu met de kale bomen nog wel beter eigenlijk. Ik ben weleens van het pad af gegaan, maar liep helemaal vast, kreeg zelf alle takken in mijn gezicht, hahahaha

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:51

...het hele filmpje heb ik met mijn knieën tegen elkaar gezeten. Die bomen..zo dichtbij en die sloot..ook zo dichtbij...
(moet even toelichten dat ik tijdens precies zo'n rit op mijn toen nog groene Moon met mijn knie tegen een boom ben geklapt...)
Kan me helemaal voorstellen dat je af en toe een blik richting "ravijn" hebt geworpen...
Het paadje aan de overkant lijkt me toch iets comfortabeler rijden... :D
Maar niets is zo heerlijk ontspannen als een rit door het bos...en wat een lief paardje heb je!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:26

Hey een bekende omgeving zo te zien :D
Leuke foto's en filmpje!

Toekie schreef:
Maar inderdaad ongeveer een kwartier voordat we dan echt bij die koeien zijn zeg maar (de hei). Met zo'n drie kwartier zitten we al in de Stippelberg schat ik zo. Als je draaft en stukken galoppeert nog wel sneller misschien. Maar dan moet je de rit daar nog gaan maken. :P Gelukkig is de weg er naar toe (als we de bosroute nemen) ook leuk. :)

De route van stal naar de Stippelberg over de weg (in stap en draf) duurt een half uurtje.
Via het bos (stap, draf en galop) duurt het zo'n 3kwartier.
Zeker als je een hoop mensen tegenkomt :( .
Voor een 'simpel' ritje in de Stippelberg ben ik in totaal minimaal 3 uur weg O:) ondanks dat ik vrij stevig doorrij....

corinne1981 schreef:
Sssst... Mag inderdaad niet, maar is wel heerlijk om te rijden.

stouterd ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:52

Wou net zeggen, beekje en toren komen bekend voor :D . Honden lieten wij altijd uit vanuit de Kanthoeve op de Grotelse heide. Zelf zit ik op 10 minuten stappen naar de Stippelberg, heerlijk rijden daar.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:04

Whoehahahaha _O- dat filmpje!! :)) ik zie 'm nu pas met het geluid erbij , snapte eerst al niet wat er zo bijzonder aan was :P

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:09

Toekie schreef:
Jac schreef:
jaaaaa, mooie omgeving!! Heb er heimwee naar....vooral het slootpaadje ja, en dan in de zomer, net de Ardennen! Lekker hoor!

Kom een keer deze kant op!!!

Das een goed idee, vriendinnetje van me verhuist binnenkort naar een adres vlak bij de ´paal´ ;) . kunnen we een keer wat afspreken om een lekker ritje te maken! Zowel mijn vriendin als ik weten de weg daar, en een shortcut naar de Stippelberg vanuit jullie!!

keep in touch! 8-)

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:12

Jullie rit is zo wel erg spannend met die muziek......leuk gedaan :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:36

Gihi, die muziek past idd wel erg goed bij het filmpje :D . Spannend muziekje op spannende momenten :P . Bon doet het overigens allemaal fluitend :)ddd . Cool 8-) !

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:14

super dat muziekje stopt exact op de goede momenten, precies op de goede momenten wordt het muziekje spannender alsof het speciaal hiervoor geschreven is!
en zo leuk om je paardje bezig te zien, die oortjes even wachten nadenken vragend achterom kijken
heerlijk zo op buitenrit he?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:52

corinne1981 schreef:
Sssst... Mag inderdaad niet, maar is wel heerlijk om te rijden. Wij gaan altijd bij de ingang vlak bij het Grotels Hof door de poortjes, dan kan je aan de overkant er weer uit en dan zit je zo bij de weg tussen Bakel en de Mortel (dat is een heel stuk afsnijden richting de Stippelberg).
In mijn profiel zie je bij een van de eerste foto's dat we daar aan het pauzeren zijn.

Haha ja ik dacht het al te herkennen op de foto in je profiel. :D Ik zou het zelf niet durven (ik vind die koeien verraderlijk kalm }>) maar ik zal niets zeggen hoor. :D

Jac schreef:
Das een goed idee, vriendinnetje van me verhuist binnenkort naar een adres vlak bij de ´paal´ ;) . kunnen we een keer wat afspreken om een lekker ritje te maken! Zowel mijn vriendin als ik weten de weg daar, en een shortcut naar de Stippelberg vanuit jullie!!

keep in touch! 8-)

Jaaa!! :))

Bedankt voor jullie reacties!! <3

Ja zulke buitenritten zijn zó genieten! Vandaag weer DRIE uur de hort op geweest!!
Ben zo trots op mn Bonnepon. :+:

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:25

Zó, die is braaf!
Harley is super braaf, maar er is één ding waar hij een hekel aan heeft: crossmotoren! Hoewel ik die een keer toen ik ook nog eens voor het eerst alleen met hem in het bos was ook tegenkwam en het toen wel meeviel, relaxed was hij niet maar het ging...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:49

Ik zat te wachten tot dat lawaaiding door het beeld kwam zetten, maar hij/zij bleef geloof ik lekker in zijn/haar eigen stuk bos :D . Bon maakt er iig niks van. Braaf peerd :-) .

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:23

...als Moon die dingen al van een afstand hoort...!!! Inderdaad...ongelofelijk braaf diertje. Al meekijkend geniet ik zelfs van jouw buitenrit..haha...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:27

wat een heerlijk braaf paard,, Dacht dat die van mij braaf was maar dit is nog beter,, heerlijk

mpkz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:50

haha leuk zo met die oortjes op de foto :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:54

Mag ik vragen waar dit is? wij hebben namelijk het zelfde "kompas", haha en ik ga nu even je filmpje proberen te kijken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:56

Erg leuk!!

Adami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 08:34

Leuk filmpje ! en goed passende muziek erbij :D