Nogmaals allemaal veel dank!! Wat een lieve reacties!
@Moonwalker, je bent WELKOM! 
Ja, Ronnie kan wel foto's maken, wanneer ie niet werkt en het daglicht is, hopelijk maandag!
Weet je wat het is? Het vertrouwen cre-eer je, in mijn ogen, juist door zo in het "open" erop te gaan. In een omheide omgeving is het paard op z'n gemak, en heeft meer vertrouwen in zichzelf, uit in de openheid verplicht je ze als het ware meer op jou te vertouwen en zich dus afhankelijk van jou te voelen 
Je moet dan wel natuurlijk vertrouwen in jezelf hebben en een leider kunnen zijn. Ik laat ook bewust heel de tijd de teugels mega lang, maar heb stiekem wel een pluk manen losjes vast, als ze en sprong maakt wil ik wel mee kunnen komen, maar ik wil haar niet strak houden, want ik wil juist dat ze beweegt en dat ze geen spanning voelt door strakke teugels ofzo. Uiteraard heeft ze aan de hand al geleerd na te geven op druk van de teugels wat betreft sturen.
Plus dat rechtuit stappen/draven makkelijker gaat en uitnodigender is zonder omheining. Dus heel eerlijk, ik maak juist gebruik van hun onzekerheid buiten de omheining
Maar goed, ieder zijn manier hoor, dit past goed bij mij 
(Los van het feit dat ik nu gewoon geen bak heb...
)