[WN] Mijn grote jongen zonder hoofdstel op de barrel race

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:07

Gleyla schreef:
Sassy; daar staat toch ook dat je vóór de barrels moet vertragen, maar niet rond te barrels... Daarom dat ik even niet kan volgen, maar als dit een bepaalde techniek is van de TS, dan is dat zo. Was daar gewoon benieuwd naar aangezien ik ook barrel.

Als je net voor de barrel vertraagt, zet het paard de achterhand er sterker onder en maak je een betere draai.
Je kunt immers niet voor de barrel vertragen en dan in de draai weer gas geven. Dan vliegt je paard namelijk uit de bocht 8-)
Gas terugnemen voor de barrel en dan een korte, sterke draai levert meer tijdwinst op dan vol gas rond de barrel rijden.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:30

Leuke filmpjes en foto's Wendy, super!!

Dat was ook de manier waarop ik trainde, afremmen voor de barrel zodat ze de achterhand beter onderzetten bij het draaien. Lijkt me nogal logisch dat je zo beter kan draaien, dan in volle galop je paard om de barrels sleuren

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:35

Thanks :) en Ja klopt :) Mikkee en Jaycee daar gaan ze echt kort van draaien, Waar ik wel op moet letten is dat ik in de draai meer ga zitten (ook in het langzame werk) maar dat vergeet ik nog wel eens :D
Geyla; Je remt voor de ton af (waar precies is bij ieder paard verschillend) maar gaat ook achter de ton nog langzaam. Anders kun je een MJ dvd kopen daar kun je het op zien. Bij mijn trainer in Italie doen ze het ook zo. Je versnelt pas weer .. op het moment dat je de ton verlaat (waar hij normaal in run ook gas bij geeft voor snel naar de volgende ton te gaan) Op mijn videotje kun je goed horen waar ik whoa zeg en waar hij langzamer gaat. Normaal zeg ik dat niet zo heel hard en duidelijk maar nu had ik geen hoofdstel in vandaar :D Bij sommige paarden (bijv mijn oude merrie had een free running styl) ga je zelfs in het routine werk van de galop terug naar de stap (en als ze dat niet goed doet achterwaarts) en galopeer je naar de wending weer aan. Maar zoals ik al zei: is dat de techniek die ik heb geleerd en die voor mij werkt maar niet voor iedereen, ieder paard en iedere ruiter is anders
Quote van Joyce Kernek (Loomis)
Citaat:
Is your horse gathering? When you go to the spot where you have taught him to gather, there will come a time when he will gather for you on his own. This is a sign that he has thoroughly understood that he must gather to turn. I never speed a horse up until he has begun gathering on his own and I always go back a step when I see them run by their gathering spot.

Afbeelding

edit foto training bij joyce

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:33

Dat vertragen voor de barrel doe ik ook, maar ik zie in het eerste filmpje dat het paard echt bijna stilvalt, terwijl mij altijd gezegd is geweest dat het tempo rond de ton constant moet blijven (ik train ook niet volle gas rond de tonnen, zou nogal..apart..zijn)

In de zin van; als je van galop naar draf gaat voor de ton, moet je de tempo van de draf ook aanhouden, en niet van een snelle draf naar een bijna stap gaan..

Maar goed, als dit ook een methode is, en die wordt gebruikt door professionals, zal ik eens wat opzoek werk moeten doen :-)

barrelracer

Re: Mijn grote jongen zonder hoofdstel op de barrel race

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:03

Ik heb het filmpje ook gezien en ik zie Buck niet stilvallen hij gaat in de draf of galop rond iedere ton. Op 1 ton in het eerste filmpje remt hij alleen iets te laat af volgens mij maar ja wat wil je ook zonder hoofdstel :D Ik ben nu een paard aan het trainen die rem ik heel erg af hij moet van mij in de stap om de ton voor gehoorzaamheid. Ik heb liever dat hij teveel terugkomt ´stilvalt´ dan te weinig in het begin. Later in een run vergeten ze toch graag om af te remmen dus kan je dat beter teveel er in trainen vind ik. Maar dat is bij Buck niet het geval: Hij is een echte pro en het meest automatische paard die ik ken. Op hem heb ik leren barrel racen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:23

Gleyla : Als het voor jou zo werkt dan zou ik dat niet veranderen. Ik pas meestal per paard aan. Ik heb wel 1 techniek maar probeer die per paard aan het paard aantepassen bijv met de grootte van de draai maar ook het tempo. Ligt aan het niveau van het paard, zijn grootte en zijn manier van draaien. En wat werkt verander ik ook niet meer :) Barrelracer : En op Skinny ;)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:59

Tuurlijk, als het werkt, hoef je ook niet te veranderen! :-)
Was alleen benieuwd naar de reden. Die weet ik nu ook weer, en misschien moet ik eens kijken of ik met montana op die manier van trainen wat tijd eraf krijg :-)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 19:06

Welke stijl van draaien heeft ze ? Want als ze bijv al heel erg gaat zitten en dan met haar achterhand naar binnen gaat in de draai (dat doet mijn merrie) dan werkt het niet

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:32

Ik vind het leuk om naar te kijken :j

jessjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:02

wooow die flipt niet als hij de tonnen ziet +:)+

vet goed
de meeste paarden worden heet :D