[WN] Jona @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thillie

Re: Jona @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:14

waar zie jij een neusriem???? Ze rijdt namelijk met een bosal.

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:37

Wat loopt Jona weer fijn!
Ziet er goed uit hoor +:)+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:41

bosal dan... hangt toch ook om zn neus of nie? :P

Mij is geleerd dat bitloze optomingen op het bredere stuk van het 'neusbot' (weet de naam niet :P ) moet rusten :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:52

Ik heb nog nooit met een bosal gereden, maar hij ligt volgens mij prima. Veel hoger moet ie igg niet.
Mag ik vragen wat nou precies zo fijn is aan het rijden met een Bosal? Ben ik wel benieuwd naar :)

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:47

Ik rij ook met Bosal, mijn paardje hangt en knauwt erg op een trensje. Met een Bosal kan dat dus niet :D en daar rijdt hij heerlijk fijn en licht op.

Start je zondag ook weer in Callantsoog Alline? L3 inmiddels zeker?

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 11:04

thillie schreef:
waar zie jij een neusriem???? Ze rijdt namelijk met een bosal.

hihi, ik dacht, jij schrijft ;)

maradamas schreef:
Wat loopt Jona weer fijn!
Ziet er goed uit hoor +:)+

Misschien moet je er van maken, wat liep Jona fijn, met de zwarte kabouters op het moment ;)

LiVetime schreef:
Ik heb nog nooit met een bosal gereden, maar hij ligt volgens mij prima. Veel hoger moet ie igg niet.
Mag ik vragen wat nou precies zo fijn is aan het rijden met een Bosal? Ben ik wel benieuwd naar :)

Uhm, zo fijn aan het rijden met bosal.. Tsja, toen ik 'vroeger' nog dressuur reed vond Jona het bit niet grappig. Met toen naar western/natural horsemanship over gestap met een touwhalster. Alleen het nadeel van een touwhalster is, dat wanneer je meer wil vragen je toch wat ruis krijgt in de communicatie. Dus toen ik ben gaan lessen bij Sil ben ik overgestapt op bosal. Ik heb niet veel andere bitloze optomingen uitgeprobeerd, maar volgens mij werkt de bosal het helderst en je mag er mee starten in de western.. (maar ja, binnenkort moet ie, heueuel zielig, weer eens op bit ;) )

Ryan2209 schreef:
Ik rij ook met Bosal, mijn paardje hangt en knauwt erg op een trensje. Met een Bosal kan dat dus niet :D en daar rijdt hij heerlijk fijn en licht op.

Start je zondag ook weer in Callantsoog Alline? L3 inmiddels zeker?

Jona kan wel gewoon schuimen op bosal haha

Nee, ik start zondag niet in Callantsoog. We gaan inderdaad l3 starten, maar we moeten eerst nog even een paar afspraken maken over 'enge' dingen, waar die op wedstrijd nogal last van heeft. Ik hoop in November weer in Oosterwolde.
En jij, start jij zondag wel?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:09

Ik vroeg iets? :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:29

@em_papillon: Nou simpel, deze bosal hangt goed dus dus dat is je verkeerd aangeleerd..

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:42

em_papillon schreef:
Ik vroeg iets? :P

Aangezien je niet eens wist dat dit een bosal is ga ik ervan uit dat jij niet echt veel verstand hebt hoe een bosal moet hangen. En inderdaad, zoals meerdere mensen al hadden aangegeven, de bosal zit goed bij Jona, en nog steeds op een breder stuk van zijn neus.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:48

Bedankt voor je vriendelijke antwoord.. Ik vroeg het me alleen af.. niks verwijtend.. en ik wist wel dat het een bosal was hoor.. dacht alleen dat ie hoger moest.. maar prima hoor :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:19

ja maar waarom zeg je dan neusriem?? Als jij weet dat het een bosal is waarom vraag je er dan naar? Vraag dan moet die bosal niet hoger ofzo

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:20

Haha wat maakt het woord nou uit.. je snapt toch dat ik bedoel of dat ' ding om zn neus' goed zit :+

T was totaal geen kritiek.. vroeg t me alleen maar af omdat ik zelf ook bitloos rij en gewoon benieuwd was.. mar dat mag blijkbaar niet op bokt als je niet de goede termen gebruikt :=

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:22

nou er zit nogal verschil tussen een bosal en neusriem dus ja. Maar goed ze heeft antwoord gegeven lijkt mij.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:23

:= ja idd.. moeilijk doen zeg :+

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:00

Hey dat ziet er goed uit Alline. Ik ben al weer jaloers }:). Maar nog even over die neusriem...oeps.. bosal gesproken...ik dacht dat jij van de juf over moest op schaartjes ;) .

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:31

leuk paard, ik hou wel van grote blessen... :-)

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 17:57

sjappe schreef:
Hey dat ziet er goed uit Alline. Ik ben al weer jaloers }:). Maar nog even over die neusriem...oeps.. bosal gesproken...ik dacht dat jij van de juf over moest op schaartjes ;) .

Jeps, idd.. de volgende les neemt onze juf schaartjes mee.. Jona heeft nu al nachtmerries.. (hmm, of was ik dat := )