Wildgirl schreef:Hier was ik al een beetje bang voor, zooooo jammer dat Bokt gelijk weer veroordelend te werk gaat.
Ik ben idd niet gediplomeerd westerninstructrice Spicegirl, maar betekent dat automatisch dat ik niet weet waar ik over praat?
Ik ben met alle bokt mensen hier eens dat je problemen niet op moet lossen met een scherper bit; veiligheid is echter ook belangrijk en Jiske dramde in het verleden zodanig door dat een wat pittigere inwerking op zijn plaats was.
Ik zie dat liever dan die mensen die continu blijven schoppen en trekken en ondertussen met een trensje rijden maargoed, dat is een andere discussie.
Imo ben ik prima in staat om Emma de beginselen van de western bij te brengen; wat ook daadwerkelijk lukt als je zou zien hoe haar pony in een jaar tijd al is gaan veranderen....
Mocht Emma uiteindelijk echt door willen naar een hoger niveau en wedstrijden willen gaan starten dan zal ze opzoek moeten gaan naar een andere instructrice aangezien mijn kennis van het western rijden dan onvoldoende is....
Maar zolang ze er beide plezier aan beleven, de pony vooruit gaat en de ruiter dondersgoed weet wat wel en niet kan....wat is dan het probleem?
Mocht iemand anders mijn kennen en kunnen in twijfel trekken...ik verdedig me graag, maar dan wel via PB om zo Emma's topic niet te verpesten....
Hier kan ik best in meegaan.
Je hoeft geen western instructrice (dat zegt sowieso niet zo veel) te zijn om een goede basis mee te geven.
Ik heb genoeg ervaring met fjorden om te zeggen dat ze niet makkelijk zijn, qua karakter al niet en door de dikke korte hals waar ze zich graag op vast zetten al helemaal niet.
Zelf heb ik eens een fries paardje iets moeten opvoeden, zij zette ook de hals erop om gewoon met je aan de wandel te gaan. Ook hier op een gegeven moment de (Mayler) shank gebruikt, en het was alsof ze ineens door had dat ze ook vier benen had om op te lopen en van je handen af kon lopen.
Toen ze dit éénmaal door had was ze later gemakkelijk te rijden op een trens/snaffle.
Zolang je maar weet waar je mee bezig bent en je logische verstand gebruikt komt het vast wel goed.