Mooie foto's van Dave!! Super! En filmpje had ik al gezien!! Mooie kanjer heb je!
_Moonwalker_
Geplaatst: 20-07-10 21:45
Wat is die Dave een stoere kerel Lekker aan de maat ook
Vera
Geplaatst: 22-07-10 18:18
Nah hele topic niet gezien! Was een hete ochtend maar wel ontzettend leuk! Dave deed goed zijn best
ChicaxIlke
Geplaatst: 29-07-10 14:00
Haay, wat een knappe paint heb je! echt een leukerd, daarmee sta je zo in de picture
Zou ik je nog een paar tips mogen geven voor je showmanship? Ik vind het er netjes uitzien, maar de finishing touch is er nog niet echt. Probeer zelf een showmanship actief te lopen. Ga niet wachten op je paard tot die in draf of in backup is (dit is natuurlijk iets waar op getraint moet worden). Je paard moet jouw lichaamstaal leren lezen. Je linkse hand, waarin je de overschot van de lead vasthoudt, dient als been. Dit is de drijvende kracht. Door deze op bepaalde plaatsen te houden, ga je een paard in die beweging drijven.
Ook met je turn zou ik actiever doorstappen, zo heeft je paard sneller door dat je een turn wilt en gaat die er frisser uitzien. In de training, als zijn schouder niet mee wilt, geef je met je hand een tik op zijn schouder zodat hij weet dat hij deze moet verzetten. Als je in je set up staat en je moet naar de andere kant van je paard wanneer de jury rond loopt, probeer dit in 3 pasjes te doen. Zij, kruis, zij. Zo ziet het er ook netter uit
Het zijn natuurlijk maar kleine tips, maar die maken van een showmanship een echt shówmanship