[WN] Aint She Dainty weer 's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:17

@Rina: wil je dan met/zonder zadel en met/zonder hoofdstel op je fokproduct rijden? :D

Het enige nadeel van dit boomloze zadel (heb geen ervaring met andere merken) is dat de beugelophanging te ver naar voren ligt voor het 'mooi', maar dat is bij veel reinigzadels ook het geval :P
Er komt overigens wel een boomzadel voor Dainty, maar pas als ze uitgegroeid is :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:23

Essie ik zit mezelf nergens tegen te spreken, lezen is echt een kunst en het interpreteren ook ;) Er staat letterlijk dat haar beugelophanging en dus been net iets voor de lijn zitten. Dat is boomloos, althans BM eigen, maar je hoeft echt weinig tot geen moeite te doen om goed in een BM te zitten. Die lijn zie je, zoals WB ook al zegt, ook veel met reiningzadels. Omdat ik van oorsprong dressuurruiter ben, zie ik liever een rechte "equitation" zit in een zadel. Daarom heb ik mijn eigen BM ook met naar achter gezette fenders laten maken.

@WB ik had iets anders in gedachte }> Jij op de professor :D En nope das niet Dais, Clips is professor als het aankomt op ophoudingen met de hand }> Die leert je dat heel snel af 8-) Maar goed dat moet nog even wachten, omdat de professor kiespijn heeft. En dat letterlijk. Ik op Dainty dat zie ik dan wel weer.............................. En dan liggen er zeker een zadel op dat paard en heeft ze een hoofdstel in, zonder no way. Ik en vreemde paarden is niegoedecombinie :o

Tinne

Re: Aint She Dainty weer 's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:02

Jeutje wat is Daint opeens volwassen geworden :wow: !! Ze ziet er goed uit WB!

Die rechterhand van jou... die doet hetzelfde als die rechterhand van mij, irritant he? :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:08

Jeetje, wat reageert ze goed op de neck rope WB!
Dat heb je haar toch maar mooi zelf allemaal geleerd, daar mag je best trots op zijn.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:13

Heee dat ziet er super uit zeg ! :P
Ik wou dat ik al zo ver was met mijn Smartje !

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:48

Zijn heel gave foto`s geworden! +:)+

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:28

super leuk filmpje! Ik wil dat in de toekomst ook eens gaan proberen. Ben benieuwd hoe mijn paard hierop reageert. Heb je dit onder begeleiding gedaan in het begin of gewoon zelf mee aan de slag gegaan?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:20

Je mag trots op jezelf en Daint zijn en nu jullie les hebben komen de puntjes op de i en gaat het helemaal goed komen met jullie! Jullie zijn een mooie combi en ik wens jullie nog vele jaren samen +:)+

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:36

Hey wat leuk dat je een heel topic gemaakt hebt! +:)+

Ik zie ook "van alles" maar of je nou "al" 1.5 jaar bezig bent, of "al" 10 jaar bezig bent, niet iedereen is perfect en gaat het allemaal direct fantatsich goed doen. Vooral gexzien WB geen trainer is of prof of weet ik wat ;) En die hééft ze wel, dus die zal haar vast van commentaar voorzien :j

Verder vind ik het super leuk dat je alles zelf doet en gedaan het en jullie steeds wat verder komen +:)+ hoe "snel' dat gaat is, mijn inziens, totaal níet van belang.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:23

Jullie zijn echt heel leuk bezig samen +:)+ !!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:04

Jeddah snapt mij ;)
Het tempo van onze training en hoe snel mijn paard 'wedstrijdklaar' is, interesseert me dus geen biet :P
Als me dat wel zou boeien, dan had ik haar waarschijnlijk wel naar 'n trainer gebracht :7

Ik heb 1 superleuk paard en daar wil ik graag zo lang mogelijk van genieten, liefst 'n jaartje of 25 ofzo 8-)
Ondertussen beleef ik ontzettend veel plezier aan het hele trainingsproces, van 6 maanden oud veulen tot nu <3 en wie weet hoe ver we ooit zullen komen... *D :+

Verder iedereen bedankt voor de complimenten en/of adviezen! +:)+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:09

morelia schreef:
super leuk filmpje! Ik wil dat in de toekomst ook eens gaan proberen. Ben benieuwd hoe mijn paard hierop reageert. Heb je dit onder begeleiding gedaan in het begin of gewoon zelf mee aan de slag gegaan?

Ik heb het in het verleden ook al met bijrijdpaarden gedaan - zelfs met 'n engels gereden KWPN'r :))

Je paard moet goed reageren op neckreining (ik doe het in het filmpje zelf ook 'n paar keer fout :o), been- en zithulpen :j
Verder vergt het alleen een dosis vertrouwen in je paard :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:21

Paardje ziet er goed uit!

Ik vraag me alleen een beetje af waarom je met zulke korte teugels rijdt, daardoor mis je her en der de ontspanning ... op het filmpje rijd je met een neckrope, dus blijkbaar heb je voldoende vertrouwen in haar om haar los te laten. ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:28

'Korte teugels' is geen kwestie van (gebrek aan) vertrouwen, Simodi :P maar ik ben de kunst om 'n paard 'bij elkaar te rijden' zonder begrenzing van de voorkant nou eenmaal niet machtig ;)

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:40

Wauw!! Ik vind het heel gaaf om te zien hoe goed ze met die neckrope om gaat...! :) Wees maar trots op zo'n paardje.

Aan het rijtechnisch commentaar wilde ik nog toevoegen dat het in de rechtergalop kan helpen om je buitenhand iets naar buiten te zetten in galop. Alleen op de momenten dat ze naar binnen valt en moeite heeft, niet constant, het moet geen basispositie worden(!). Dan wordt ze gewezen op wat extra ruimte die ze kan pakken, om haar buitenbeen (voor) om haar binnenbeen heen te zetten. En natuurlijk veel oefeningen doen om rug en rechter achterbeen te versterken...
Als jouw balans beter wordt, en zij sterker, dan kan ze je beter dragen en hoef jij niet zoveel steun te zoeken. Je belemmert haar minder en dan kan jij weer fijner zitten, waardoor jullie nog meer van elkaar gaan genieten. Maar volgens mij zijn jullie al goed bezig!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:11

Wauw Dainty is en blijft een spetter! :+:
En WB dat filmpje is ook heel gaaf! Wat een vertrouwen +:)+

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:07

Boomloos of niet, aan je zithouding moet je zelf werken! :D

WB> ik vind je foto`s heerlijk herkenbaar! Het gata prima, maar hier en daar doe je zo je best dat je even vergeet het gewoon goed te doen haha! Met name de galop zijn jullie zoekende vind ik, maar in de jog ziet het er top uit, daar is je houding ook prima. Dus gewoon lekker blijven zoeken en als je een remedie weet voor een uitstekende rechtervoet die minstens zo recalcitrant kan zijn als een rechterhand....

;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:41

Wat zijn jullie super bezig! Ik vind het netjes hoor, en die neckrope is geweldig. En die rechterhand van je, tja.... :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:42

ik heb vooral genoten van het filmpje, heerlijk om te zien
Dainty blijft een schitterende merrie en jullie zijn echt een team

het zadel kiept inderdaad wat veel,dat verbaasde mij ook
verder heb ik mijn beugels wat korter gemaakt (echt tegen mijn eigen gevoel in, reed altijd lang) maar merk nu wel dat mijn benen veel netter aan mijn paard blijven en meer naar achteren blijven liggen

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:45

Ziet er goed uit. Heb totaal geen verstand van dit soort rijden maar vind het knap voor nog geen 5 jarige.
Maar 1 vraagje rijden jullie dan zonder cap?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:35

bonnefooi schreef:
Maar 1 vraagje rijden jullie dan zonder cap?

Western he, daar heerst meer de filosofie dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen en dat het beleefd is om daar dus ook geen feedback over te geven..

Niet l*llig bedoeld hoor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 10:01

@Spatter: de beugels van dit zadel kunnen niet korter dan dit (en ik heb de fenders al laten inkorten := )
@Bonnefooi: soms met en soms zonder ;)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:06

ik dacht alleen maar WOW :wow: ik wou dat ik mn jonge paarden zo had lopen! :wow:

ik vind je zit juist heel netjes en ben zelf ook BM rijder ,maar ik zie het probleem van de benen niet zo.
en die eigenwijze handjes zijn door goed drillen van je trainer zo verdwenen :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:14

Grappig om te lezen over de beugels. Ik zit zelf ook vrij lang, beetje hetzelfde als wb. Zal binnenkort mijn beugels ook eens wat korter doen, want mijn been verder naar achter leggen lukt me steeds maar 5 seconden :')

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:47

Wranglerbutt schreef:
@Spatter: de beugels van dit zadel kunnen niet korter dan dit (en ik heb de fenders al laten inkorten := )
@Bonnefooi: soms met en soms zonder ;)

Oke dus dan maar hopen dat ze altijd zo braaf is ;)