ik weet niet beter als dat een sliding stop en een technische stop 2 verschillende dingen zijn...
ons doel is dus een ophouding op mijn zit kunnen maken en geen teugels gebruiken 
Dank je Daan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sann_e schreef:Ik vind het wel een eng idee dat je op zo'n harde bodem zonder ijzers een stop gaat oefenen.
Als ik heel eerlijk ben staat er hierboven dan geen één goed antwoord op je vraag want een echt antwoord zou zijn NIET stoppen zonder sliding plates!!
Sann_e schreef:Jij verteld dat je geen teugels wilt gebruiken, dan heb je het toch over een sliding stop of het nu wel glijd of niet, een stop is een stop.
Anders is het gewoon een ophouding!
. Ik ben geen reiningruiter (meer) en ik stop mijn paarden ook gewoon zonder wat voor ijzers dan ook..... Sann_e schreef:Jij verteld dat je geen teugels wilt gebruiken, dan heb je het toch over een sliding stop of het nu wel glijd of niet, een stop is een stop.
Anders is het gewoon een ophouding!
(in vergelijking met hoe ze daarvoor aan het klieren was
). Ojah mensen ik ben dus Vera's zogenaamde 'tussendoorjuf'
en ik heb eigenlijk vrij weinig verstand van western. Zelf rijd ik alleen maar dressuur dus alle technische termen hier zal ik eens nader laten verklaren door Vera. We werken dus ook vrij weinig aan echte westernoefeningen maar vooral aan ontspanning en het lekker laten zakken van Banjer's hals. Dit gaat dus een beetje met mijn kennis en beetje met Vera's westernkennis en wonder boven wonder behalen we hiermee best leuke resultaten. 
quarterH schreef:ik doe altijd een backup na de stop, altijd.
ook als ie goed was maar dan maar een paar pasjes. was ie slecht een snelle backup soms wel halve/hele bak.
daarmee leren ze de kont eronder te zeggen (moet je wel juist backuppen, niet sloom da heeft t geen zin).
Snel en veel en recht. storrum schreef:Sann_e schreef:Ik vind het wel een eng idee dat je op zo'n harde bodem zonder ijzers een stop gaat oefenen.
Als ik heel eerlijk ben staat er hierboven dan geen één goed antwoord op je vraag want een echt antwoord zou zijn NIET stoppen zonder sliding plates!!
Wat een onzin. Ik ben geen reiningruiter (meer) en ik stop mijn paarden ook gewoon zonder wat voor ijzers dan ook.....
In horsemanship en trail etc. moeten ze ook simpel kunnen stoppen vanuit de galop.
sevke schreef:Een SLIDING stop hoor je te doen met sliding plates. Anders rijd je je paard naar de verdommenis. C'est simple comme bonjour.
edit : trouwens als je je paard stops laat oefenen zonder plates, durven ze op den duur niet meer te stoppen. Je gaat toch ook niet schaatsen met werkschoenen ipv schaatsen ?