[WN] Barrelrace

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:38

knap hoor! ik zou dat maar eng vinden met zo'n snelheid om die tonnen heen! doe het je niet na!

Mooie foto's ook!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:48

Kirr__ schreef:
quarterH schreef:
haha typisch bokt weer!
zij doet haar sporen uit als ze bij paardenrennen de zweepjes wegdoen goed?

mensen dit is een snelheids sport, die sporen zijn er dus om het paard beter aan te sporen...horen er helemaal bij.

coole foto's mis inderdaad alleen de hoed :-)

Goede deal ;-)
Hoed had ik op hoor, maar lag eraf net voor de eerste barrel, kan echt nooit mijn hoed op laten staan als ik buiten barrelrace, was ook wel veel wind. Volgende keer toch is eentje kopen die misschien wel blijft staan :+.

*edit: typo

Als je je hoed kwijtraakt krijg je toch 5 sec straftijd?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 12:24

Daar dus niet....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:02

Ging het goed met een beugel :D

Ziet er leuk uit!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:04

echte actie foto's

waarom heb je gewisseld van bit bij de tweede run?

_Evelyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:05

Knappe foto's !

Nog nooit tegen een ton aangeknald ? :-)

Het lijkt mij dat het paard geen last heeft van de sporen, zeker niet in de adrenaline van het moment. Die zal zo geconcentreerd zijn op het werk, dat die prikjes hem wel effe de juiste richting insturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:13

Sodemieters wat een kracht en snelheid straalt er van die foto's af!
Weet je wat ik zo mooi vind om te zien? De rust in de blik van jouw paard op de meeste foto's, en ook buiten je run om.
Helaas wordt jouw discipline (in ieder geval hier in de regio) regelmatig gepromoot door mensen die hun paard volledig over de zeik helpen en maar voor 'gek en onwies' zoals we dat hier noemen, door de baan gaan. Tja, en dan gaat het wel hard, maar het heeft geen drol meer met techniek te maken.
Bij jouw foto's krijg ik een héél ander beeld. Die wendingen om de barrels, wow! Petje af, hierdoor krijg ik een héél ander beeld van barrelen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:56

_Evelyn_ schreef:
Knappe foto's !

Nog nooit tegen een ton aangeknald ? :-)

Het lijkt mij dat het paard geen last heeft van de sporen, zeker niet in de adrenaline van het moment. Die zal zo geconcentreerd zijn op het werk, dat die prikjes hem wel effe de juiste richting insturen.

Al verschillende keren een ton omvergeknald, maar niet bij deze foto's. Al lijkt het soms wel zo. Heb altijd scheenbeschermers aan ook, want wat snijden die tonnen seg, ook als je ze niet omver rijdt maar er gewoon naast schuurt. Heb 2 benen vol littekens :+, allemaal brandwonden.

spatter schreef:
echte actie foto's

waarom heb je gewisseld van bit bij de tweede run?

Ik rij haar normaal altijd op snaffle, bij alles. Maar soms is dat bitje gewoon net dat iets te licht, als het gaat om een wedstrijd met veel publiek, muziek, lawaai, vreemd terrein,... Dus ik zou graag af en toe kunnen rijden op een babyshank, als ik het idee heb dat we het nodig hebben. Daarom heb ik het daar geprobeerd. Maar achteraf toch terug gewisseld, had ik beter niet gedaan. We gaan nu proberen een tijdje te trainen op babyshank en als de routine er nog beter in zit, terug naar snaffle gaan. Daarmee heb ik het idee dat ik ze veel beter kan draaien.

ZusJacobs schreef:
Ging het goed met een beugel :D

Ziet er leuk uit!

Ik ben blijven zitten ja :D.

Sonja schreef:
Sodemieters wat een kracht en snelheid straalt er van die foto's af!
Weet je wat ik zo mooi vind om te zien? De rust in de blik van jouw paard op de meeste foto's, en ook buiten je run om.
Helaas wordt jouw discipline (in ieder geval hier in de regio) regelmatig gepromoot door mensen die hun paard volledig over de zeik helpen en maar voor 'gek en onwies' zoals we dat hier noemen, door de baan gaan. Tja, en dan gaat het wel hard, maar het heeft geen drol meer met techniek te maken.
Bij jouw foto's krijg ik een héél ander beeld. Die wendingen om de barrels, wow! Petje af, hierdoor krijg ik een héél ander beeld van barrelen!

Bedankt, enorm leuk om dit te horen.
Mijn paard doet barrelrace zo enorm graag, de dag dat ik het idee krijg dat ze het niet leuk meer vind, niet meer als spel ziet maar wel als competitie en druk, stop ik ermee. Ze loopt de run echt met liefde, heb nog tal van foto's, op rechte lijnen, oren altijd recht vooruit, als ze maar snelheid kan maken is ze gelukkig.
Er zit inderdaad zoveeeeel techniek achter, maar de meeste denken inderdaad dat het alleen om snelheid gaat. Er zijn er ook bij ons, tal van mensen die voor de eerste keer barrelrace rijden en ineens volle snelheid de wedstrijd meerijden. Verschrikkelijk om te zien...
Nogmaals bedankt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:34

Ziet er supergaaf uit zeg!! Het valt mij op hoe weinig contact je met haar mond hebt, het ziet er vriendelijk uit vind ik juist, en ik denk dat je paard er ook veel plezier in heeft!

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:32

Mooie fotos 8-) Mooi paard en de wedstrijd ziet er ook leuk uit ! Je kan zien dat het goed
georganiseerd is want de grond lijkt heel goed en dat is het belangrijkste met de barrel race :)
Jouw paard maakt goede turns, ja is goed te zien dat je niet met de teugels stuurt maar met
de been. Sporen gebruik ik zelf niet maar vind het geen probleem, paard ziet er vrolijk uit en
heeft er duidelijk geen last van. Voor degene die barrel race doen en geen gewone sporen willen
gebruiken zijn bumper spurs of sidewinders ook een optie http://www.joseywesternstore.com/Search ... arch=spurs

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:38

Wat ziet het er weer gaaf uit!Jullie geven duidelijk GAAAASSSzoals we hier in België zeggen :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:21

Bedankt :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:37

Wat een kracht tonen die foto's!
Vooral 6 vind ik erg gaaf!
Jij hebt een mooie kijk op de relatie tussen jou en je paard, als ik je posts zo lees. Ook dat stuk over stoppen wanneer je paard aangeeft het niet meer als lol te zien, respect voor jou. :j

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:45

Woooow, reageer bijna nooit op foto topics maar dis wel heel erg stoer!
Heel erg knap dat je met deze snelheid toch nog balans hebt met je paard! Zou het best willen proberen met mn reiner maar ik weet echt verder niets van die sport af en ga niet zelf aanklooien.
Echt respect!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:51

jammer dat er nooit een topic is op bokt zonder ruzie :+
maar ik ben het er mee eens; sporen:AAN
het is niet alsof ze een uur lang haar sporen in een paard aan het prikken is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:43

Weet je, ik ken er als dressuurprikker helemaal níks van. Echt nie...

Maar als ik deze foto's bekijk, zie ik een paard dat lekker gast (inderdaad: "Gaaas!!!!" en "En goan!!" komen in me op :') ) en een ruiter die fijn uit de mond blijft. :) Als ik sommige beelden barrelraces zie krijg ik spontaan pijn in mijn mond maar dat heb ik bij deze foto's helemaal niet! +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:24

Ik mis je oxbow stirrups.
En je hoed
Maar verder ziet het er spectaculair uit.
Is je paardje ook redelijk te hanteren als ze de barrels ziet, of moet jij ook achterstevoren starten als je aan een barrelwedstrijd meedoet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 04:42

Echt gave foto's!! :))
Lijkt mij zo stoer om ook eens te doen!
Volgens mij weet jij precies wat je doet en heb je het beste voor met je merrie. :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 09:02

Cassidy; Hoed had ik op voor vertrek, maar was ik al kwijt voordat ik aan de eerste barrel was, er was verschrikkelijk veel wind.
Washaki is altijd hanteerbaar op elk moment, dus ook als ze barrels ziet. Maar ze is niet altijd even rustig. De eerste keer als we hier barrelde kon ik uit stilstand vertrekken, maar nu was ze al wel zenuwachtiger, maar buiten een klein beetje getrippel lukt het wel.
Als we echt op show/demo zijn met enorm veel publiek, muziek, lawaai,.. dan moet ik soms wel omgekeerd vertrekken.
In augustus ga ik in Frankrijk barrelen, daar heb je een inloopparcour, ben benieuwd hoe ze daar vertrekt.
Oxbow, is echt niets voor heb, heb er een paar keer mee gereden, maar dat zit voor mij niet comfortabel.

Bedankt :o
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 02-06-10 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:40

Cassidy schreef:
Ik mis je oxbow stirrups.
En je hoed
Maar verder ziet het er spectaculair uit.
Is je paardje ook redelijk te hanteren als ze de barrels ziet, of moet jij ook achterstevoren starten als je aan een barrelwedstrijd meedoet?

Waarom oxbow stirrups om te barrelen? Zit idd helemaal niet comfortabel volgens mij, je hebt minder grip en steun.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:37

Ziet er gaaf uit zeg!!

en is ook een leuk onderdeel, barrelraces :D Heb het in Australie gedaan tijdens een rodeo weekend :D en was ook telkens mijn hoed kwijt haha.. door de snelheid :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:34

Leuk ! ziet er erg stoer uit zeg !

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:42

Mensen die benieuwd zijn naar wat meer live-action.
Heb 2 filmpjes van de training vandaag.

http://www.youtube.com/watch?v=2SGYP7PPphM

Eerste run is op 2 handen gereden, 2de run is op 1 hand. Eigenlijk de eerste keer dat ik dit probeerde.
Nog wat miscommunicatie na de 2de en 3de ton, maar ik best tevreden.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:12

Een typisch voorbeeld van: 'Een foto zegt meer dan 1000 woorden' :D. Hele gave foto's!

wildheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:43

Kijk , dit vind ik nou echt stoere foto's :D