Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het woord 'dralop' was ook het eerste wat bij mij opkwam; ik heb altijd begrepen dat de lope een vorm van de galop is, vlak en met weinig sprong, maar wel in drietakt. Klopt dat?
(in a good way hoor
) paardje wil wel, jij wil wel, maar het komt er op deze manier niet uit.
), maar op de manier waarop je nu traint gaat dat hem niet worden. Ik wil niet direct je trainer als verkeerd bestempelen, maar voor jou is hij wellicht wel verkeerd.
XoNo schreef:IMaargoed, je gaat de overstap naar reining maken lees ik, toch zou ik je paard qua training even flink omgooien, de manier waarop hij nu loopt bevordert de verkoopkansen niet.
belletjhee schreef:Bedankt voor deze reacties! ik hoop dat ik er aan kan werken.. En ik vind het goed om mezelf daarom ook op een filmpje terug te zien, zodat ik ook kan zien wat ik goed en wat ik fout doe. Dat ''Hengelen'' wat jullie bedoelen.. Dat heb ik allemaal geleerd van mijn trainer.. maar ik zal het mezelf weer proberen af te leren.. hoop ik. En het klopt dat het paard ook te koop staat.. Ivm de overstap op de reining..
belletjhee schreef:Ik heb deze middag nogmaals een filmpje gemaakt, in mijn training.. Ik heb hem zoals jullie zeiden, wat sneller laten galopperen en wat sneller laten joggen. Heb hem geloof ik meer verzamelt, en vanmiddag zien jullie het resultaat. Ik ga er echt aan werken, maar het is nog een jong paard met een jonge ruiter, die samen nog een hoop moeten leren..
Lekker doorleren!
Ik vind het ook prettig om mezelf gewoon af en toe te filmen zodat ik zelf ook kan zien wat er goed is en niet goed is. En ik dacht ik zet het filmpje een keer op bokt.. kijken wat mensen er van vinden, en ja je ziet he! Maar commentaar is altijd welkom.. ik wil alleen niet helemaal de grond in worden gestampt
BloodElf schreef:Mooi paard! Lijkt een fijn dier! Rijd je hem nu sinds een jaar zelf bedoel je? Ik heb niet zoveel westernervaring maar is dat een correcte lope?

En wat meer sprong...zeg maar liever VEEL meer sprong
Ik denk dat ie t vanavond zoiezo wel doet.. Maar ik zit in het jeugdteam, dus volg zoiezo veel clinics van verschillende trainers.. Het probleem is alleen dat ze erg ver weg wonen.. Zoals JPK, woont in brabant, en geeft niet les op locatie.. Wel heb ik het geluk dat ik binnenkort bij hem stage ga lopen, en hoop dat ik mijn paard mee kan nemen..