[WN] Filmpje harry, na een jaartje trainen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Re: Filmpje harry, na een jaartje trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:23

Oow, dan verbeter ik het woord cowboy door ruiter bij deze :)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:44

Ik vind dit ook een heel aansprekend paard, maar ik vind de gangen ook niet overtuigend. Ik zie praktisch geen lope, ik moet moeite doen om te kijken of je nu aan het joggen bent of al in de lope... Dat kan niet de bedoeling zijn...
Probeer echt eens je paard voorwaarts te laten gaan, zodat je een natuurlijke, mooie, en vloeiende gang krijgt. Van daaruit kun je dan gaan verzamelen terug.

Succes!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:05

Ik ben zelf een westernleek, dat voorop gesteld, maar vind het een interessant filmpje. :j Het woord 'dralop' was ook het eerste wat bij mij opkwam; ik heb altijd begrepen dat de lope een vorm van de galop is, vlak en met weinig sprong, maar wel in drietakt. Klopt dat?
Verder ben ik heel benieuwd naar wat je doel is achter je teugelvoering, het telkens binnenhalen en laten vieren van je teugels? Hoort dat erbij en zo ja, wat is de gedachte erachter? Het komt namelijk vrij willekeurig op me over.

Ik vind je paard trouwens een mooie brave en steady uitstraling hebben, hij is werklustig, of niet? :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:14

Ik vind jullie een erg leuke combinatie en je zit heel netjes! Maar ik voel me behoorlijk ''ongemakkelijk'' als ik naar dit filmpje kijk. En als het idd de trainer is die hier genoemd wordt, vind ik dat nog het meest schokkende van alles. :oo

Maar een leuk dier is het zeker, veel plezier verder! ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:34

Mijn handen jeuken als ik jullie op het filmpje zie :D (in a good way hoor :D) paardje wil wel, jij wil wel, maar het komt er op deze manier niet uit.

De lope mist enorm veel drive, er is geen sprong, je paard loopt enorm vlak, je overgangen zijn uit elkaar, je moet constant de aandacht van je paard vragen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:22

Apart dat TS een post plaatst en vervolgens niet meer on line is :?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:24

Bedankt voor deze reacties! ik hoop dat ik er aan kan werken.. En ik vind het goed om mezelf daarom ook op een filmpje terug te zien, zodat ik ook kan zien wat ik goed en wat ik fout doe. Dat ''Hengelen'' wat jullie bedoelen.. Dat heb ik allemaal geleerd van mijn trainer.. maar ik zal het mezelf weer proberen af te leren.. hoop ik. En het klopt dat het paard ook te koop staat.. Ivm de overstap op de reining..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:25

Voor nog meer tips/reacties GRAAG!!!
Laatst bijgewerkt door belletjhee op 29-03-10 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:40

XoNo schreef:
Mijn handen jeuken als ik jullie op het filmpje zie :D (in a good way hoor :D) paardje wil wel, jij wil wel, maar het komt er op deze manier niet uit.

Wat bedoel je ermee, het komt er op deze manier niet uit? Verkeerde trainer? Verkeerde combinatie van paard en ruiter?;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:43

Ik denk dat jullie veel beter kunnen (zowel jij als je paard én samen ook nog :D), maar op de manier waarop je nu traint gaat dat hem niet worden. Ik wil niet direct je trainer als verkeerd bestempelen, maar voor jou is hij wellicht wel verkeerd.

Daarom zei ik al dat mijn handen jeuken :D

Maargoed, je gaat de overstap naar reining maken lees ik, toch zou ik je paard qua training even flink omgooien, de manier waarop hij nu loopt bevordert de verkoopkansen niet.

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:52

Die galop, echt verschrikkelijk! Ik schrok echt! En dat hengelen is een heel vervelend gezicht, als je je paard vraagt, moet je ook je benen gebruiken, want nu geeft ie alleen zijn hoofd en gebruikt die de rest van zijn lijf niet. Ik zou inderdaad maar eens gaan afvragen of je wel de goede trainer hebt, want zo gaat het niet lukken, en voor de verkoop ook niet. Maar jullie zijn wel een leuke combinatie, dus met een goede trauner erbij zouden jullie het ver kunnen schoppen.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:30

XoNo schreef:
IMaargoed, je gaat de overstap naar reining maken lees ik, toch zou ik je paard qua training even flink omgooien, de manier waarop hij nu loopt bevordert de verkoopkansen niet.

En al helemaal niet voor het bedrag dat je voor hem wilt hebben. Daar verwacht je wel een paard met drie fatsoenlijke gangen voor ;)
Ik vind overigens het wel een heel mooi paard om te zien :D

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:49

leuk paard maar sorry ik kan dit geen galop noemen, er gebeurt van achteren helemaal niks.
maar toch zie je zulk soort paarden vaak eerste worden helaas.
zijn met dit paard ook al wedstrijden gereden? ben benieuwd hoe de jury dat beoordeeld heeft
en volgens mij steekt ie zijn neusje ook wat te ver naar voren.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:16

belletjhee schreef:
Bedankt voor deze reacties! ik hoop dat ik er aan kan werken.. En ik vind het goed om mezelf daarom ook op een filmpje terug te zien, zodat ik ook kan zien wat ik goed en wat ik fout doe. Dat ''Hengelen'' wat jullie bedoelen.. Dat heb ik allemaal geleerd van mijn trainer.. maar ik zal het mezelf weer proberen af te leren.. hoop ik. En het klopt dat het paard ook te koop staat.. Ivm de overstap op de reining..

Daar wil ik toch me even mee bemoeien. Als iets NOOIT mag van Ed is het hengelen. Het is vragen paar passen vast houden en dan langzaam loslaten. Daarbij denk ik dat dit een verkoop filmpje is en geen les/training (wie traint in show outfit). Dat verklaart voor mij waarom Ed opdat moment geen aanwijzingen/correcties geeft.

Les je veel bij Ed?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:26

Maar als ik Ed was dan zou ik dit niet eens willen filmen, zeker niet als je stem herkenbaar ' in beeld' komt :n

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:27

Precies, dat vond ik ook al een beetje apart.
Sowieso lijkt het mij niet dat dit van 1x trainen komt, hier zit een hele tijd aan vooraf.
Maarja, wie weet wat de reden is. Tips zijn hier gegeven en wie weet was het gewoon wel een slechte momentopname :)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:58

Ik heb deze middag nogmaals een filmpje gemaakt, in mijn training.. Ik heb hem zoals jullie zeiden, wat sneller laten galopperen en wat sneller laten joggen. Heb hem geloof ik meer verzamelt, en vanmiddag zien jullie het resultaat. Ik ga er echt aan werken, maar het is nog een jong paard met een jonge ruiter, die samen nog een hoop moeten leren..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:59

Het is een prachtig paard! zou alleen als ik jou was het filmpje uit je advertentie verwijderen en er nog een mooie foto van zijn blauwe ogen bij zetten ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:00

belletjhee schreef:
Ik heb deze middag nogmaals een filmpje gemaakt, in mijn training.. Ik heb hem zoals jullie zeiden, wat sneller laten galopperen en wat sneller laten joggen. Heb hem geloof ik meer verzamelt, en vanmiddag zien jullie het resultaat. Ik ga er echt aan werken, maar het is nog een jong paard met een jonge ruiter, die samen nog een hoop moeten leren..

Dan moet je hem niet verkopen :D Lekker doorleren!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:00

Ik vind het super dat je zo open staat voor het commentaar hier en er wat mee doet! +:)+
Ben benieuwd. :j

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:06

Ik kan er beter wat meedoen, dan het wegstoppen toch :o Ik vind het ook prettig om mezelf gewoon af en toe te filmen zodat ik zelf ook kan zien wat er goed is en niet goed is. En ik dacht ik zet het filmpje een keer op bokt.. kijken wat mensen er van vinden, en ja je ziet he! Maar commentaar is altijd welkom.. ik wil alleen niet helemaal de grond in worden gestampt ;)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:20

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:28

BloodElf schreef:
Mooi paard! Lijkt een fijn dier! Rijd je hem nu sinds een jaar zelf bedoel je? Ik heb niet zoveel westernervaring maar is dat een correcte lope?

Ik rij hem nu sinds een jaar zelf ja.. toen hem kocht kon hij inprincipe niets, en of het de correcte loop is.. tja, de een vind van wel, en de ander vind van niet.. dus daarover kan ik je niet heel veel vertellen.. alleen dat hij wat meer sprong mag maken..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:29

Hij doet het (nog) niet...moet nog verwerkt worden...ofzo :? :D
Ben benieuwd. Ik verwacht niet meteen een dag en nacht verschil, als dit iets is waar je een jaar lang naartoe traint, dan is dat niet zomaar weer veranderd.

Bovendien moet je niet meteen alles en iedereen op hun woord geloven, van trainers niet, maar ook van de mensen hier niet. Je gaat nu je paard meteen anders rijden na ons commentaar en gaat er een filpje van maken.

Ga eens rondkijken naar andere trainers, trainingsfilmpjes van andere mensen, filmpjes van shows. Leg dat naast je eigen filmpjes en trek je conclusie. Is dit waar je heen wilt? Prima, zelf weten, zo niet...dan moet je actie ondernemen en eens rond gaan kijken naar iemand die jou brengt waar je wel heen wilt.

En zelf een mening vormen. Een trainer moet jou helpen de juiste keuze MET je te maken, niet VOOR je :)

Zelfs de ouderwetse peanutrollers vinden dit geen correcte lope hoor belletjhee... :D En wat meer sprong...zeg maar liever VEEL meer sprong :j

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:54

Nee klopt hij doet het nog niet :+ Ik denk dat ie t vanavond zoiezo wel doet.. Maar ik zit in het jeugdteam, dus volg zoiezo veel clinics van verschillende trainers.. Het probleem is alleen dat ze erg ver weg wonen.. Zoals JPK, woont in brabant, en geeft niet les op locatie.. Wel heb ik het geluk dat ik binnenkort bij hem stage ga lopen, en hoop dat ik mijn paard mee kan nemen..