[WN] Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:55

essiedepessie schreef:
Loes, daar zat ook het punt van loslaten, want na de klik liet ik los... daar boog hij namelijk net in.

Ik zou het wel eens leuk vinden een filmpje van jullie te zien! :j

essiedepessie

Re: Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 11:56

Hij heeft de aankomende drie weken weer vakantie, dus dat gaat nog wel een tijdje duren!

Maar er komen in de toekomst zeker wel filmpjes van de kip en mij.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:58

Zo kreeg ik altijd te horen: achter zowat los van de grond is met je mond op de grond. En nee dat wil je ook weer niet ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 11:58

Sann_e schreef:
Tuurlijk willen wij neusje laag en los teugeltje, maar zo is een paard niet geboren!!
Daarbij kan ieder paard met een losteugeltje stappen en draven maar wij willen toch niet dat hij dan op de voorhand valt???
En wat jullie willen: lekker los teugeltje, paard lekker altijd en veel op de voorhand dan doet hij het niet lang meer hoor!!
Western en horsemanship is wel wat anders!!

nou inderdaad... het is wel de bedoeling dat we nog wat gaan winnen ook... Als ik door het bos had willen hobbelen had ik heel wat minder euro's uitgegeven dan aan dit paard met een leuke bloedlijn...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:01

Spatter, ik ben heel tevreden over alledrie mijn trainers, alledrie zijn ze erg succesvol en wat ze doen of hebben gedaan.

De mening over de verschillende stallen in NL zijn mij geheel bekend.. maar niet van toepassing op dit topic, en mijns inziens geeft het ook geen nuttige toevoeging. Ik hoop dat jij ook gelukkig bent met jouw trainers.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:02

Loesje88 schreef:
@Cassidy, vind de link die je plaatst niet erg informatief, eerder commercieel?

Er stonden een aantal artikelen op van zijn hand, zie net dat ze zijn weggehaald.
Ik kan even kijken of ik op Youtube wat vinden kan.
Verder zou CA goed gek zijn om zijn methode gratis op het internet te zetten, denk je niet? Die man moet ook zorgen voor brood op de plank en voer voor zijn paardjes...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:04

Zou ik wel fijn vinden trudy! zou me bergen met geld schelen aan dvd's van CA en ook die van fappani zijn niet al te vriendelijk qua prijs...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:04

Mooie foto's!!

De commentaren... ach, ik zou altijd dan willen zien hoe die mensen hun paarden trainen. Met een lo steugeltje krijg je geen verzameld paard die zijn achterhand gebruikt, dat is nu eenmaal zo. De achterhand gebruiken voor een paard is niet makkelijk en hij moet daar de nodige spieren voor kweken. Om dat te bekomen moet je hem toch echt werken (vooraan opnemen en drijven) en niet met een los teugeltje rijden. Ik wil het eerste paard zien die zomaar uit zich zelf netjes verzameld gaat lopen met de achterhand eronder, zonder dat er ooit aan die teugels is gekomen... (en nu krijg ik waarschijnlijk allemaal voorbeelden van paarden die dat wel doen ;) )
Foto's zijn zo moeilijk om te beoordelen!

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:06

Ja die van mij doet dat ;)

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:06

( nee grapje ) - trouwens ons hobbelpaard heeft aardig balans, en hij blijft ook zo rechtop in de wendingen!!

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:07

Heel mooi paard! Ziet er goed uit hoor.

Mensen moeten niet zo snel hun oordeel klaar hebben. Foto's zijn moment opnames, en kan in 1 seconden gemaakt worden. Wil niet zeggen dat ze een aantal minuten zo rond stapt.

Verder vind ik dat het haar paard is, en al traint ze hem terwijl ze er achterstevoren op zit en geeft ze hem m&m's als beloning.. Dat is dan haar keuze. Zij is er bij, en ze zal zelf wel aanvoelen hoe of wat.

Goede bedoelingen tot daar aan toe, maar je mening opdringen aan iemand, of verandering eisen gaat gewoon te ver.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:10

essiedepessie schreef:
Zou ik wel fijn vinden trudy! zou me bergen met geld schelen aan dvd's van CA en ook die van fappani zijn niet al te vriendelijk qua prijs...

Ik heb op dit moment problemen met Youtube en mijn oude browser. Maar CA heeft een eigen kanaal (kijk even naar de user DUhorseman), en bij de user JohnHarrer vind je de nodige filmpjes met vorderingen van het trainen van zijn eigen paardje Jessie.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:11

t is een mooi paardje Es! En ziet er in mijn ogen ok uit, maar ik heb hier dan ook geen verstand van ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:13

Es, wat een leuke foto's van jullie! Jammer van al het commentaar als je vol trots foto's van je paard wilt laten zien. Ik vind het altijd bijzonder knap hoe mensen je altijd weer a.d.h.v. een foto precies weten te vertellen wat je fout doet. Volgens mij heb je ook niet om commentaar gevraagd. Kortzichtig allemaal hoor, bah.

Jullie zijn een fijne combi samen!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:13

Cassidy schreef:
essiedepessie schreef:

Ik heb op dit moment problemen met Youtube en mijn oude browser. Maar CA heeft een eigen kanaal (kijk even naar de user DUhorseman), en bij de user JohnHarrer vind je de nodige filmpjes met vorderingen van het trainen van zijn eigen paardje Jessie.

Ik heb zijn dvd's op dit moment thuis liggen!

mocht ze lenen! :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:16

San1978 schreef:
Es, wat een leuke foto's van jullie! Jammer van al het commentaar als je vol trots foto's van je paard wilt laten zien. Ik vind het altijd bijzonder knap hoe mensen je altijd weer a.d.h.v. een foto precies weten te vertellen wat je fout doet. Volgens mij heb je ook niet om commentaar gevraagd. Kortzichtig allemaal hoor, bah.

Jullie zijn een fijne combi samen!

danke!

Vind het wel gezellig Sannie, met alle jonge diertjes!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:19

Offtopic, maar wat een leuke rijhal! Hij is nog niet helemaal af zo te zien, maar echt mooi om te zien. Het paard mag er overigens ook zijn ;-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:20

Dat je de DVDs mocht lenen is natuurlijk een meevaller. Maar de tip waar je filmpjes van CA of zijn methode op internet kunt vinden is ook bedoeld voor alle sceptici en ignoramussen, voor degenen die zonder te zijn voorbelast met enige kennis van zaken denken hun mening hier in dit topic te moeten spuien...:x

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:24

Ik vind het altijd wel van lef getuigen dat mensen hier rij foto's plaatsen!
Ik zelf zou het nooit doen vanwege het eeuwige commentaar! Je doet het namelijk nooit goed is wel weer gebleken.

Als je foto's plaatst neem dan voortaan foto's in stilstand met een lange teugel op een paard van pak hem beet 10 jaar ofzo. Waarschijnlijk krijg je dan wel respect :+

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:27

rapido schreef:
Ik vind het altijd wel van lef getuigen dat mensen hier rij foto's plaatsen!
Ik zelf zou het nooit doen vanwege het eeuwige commentaar! Je doet het namelijk nooit goed is wel weer gebleken.

Als je foto's plaatst neem dan voortaan foto's in stilstand met een lange teugel op een paard van pak hem beet 10 jaar ofzo. Waarschijnlijk krijg je dan wel respect :+

Mijn idee! +:)+

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:27

hahaha! rapido, ja... en toch dacht ik, laat ik het eens doen...

ik ben namelijk beretrots op mijn paard... en ik weet dat er ook hier mensen zitten die het wel waarderen... maar, je gaat inderdaad wel wat vaker over je hoofd krabben voor je ze plaatst.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:32

Ik begin er al nieteens aan. Ik ben ook heel trots op mijn paardjes, maar men krijgt hier op bokt alleen blootfoto's van de paarden te zien. Lekker in de wei. En ook dan moet ik nog censuur toepassen...:D

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:33

Ik lees: MIJN blootfoto's _O- _O-

sorry, ik zal het on-topic houden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:38

:))....ik wist dat er mensen rare dingen van zouden maken...:))

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:39

Zelfde reden waarom ik hier nooit rijfoto's zou plaatsen al ben ik dan nog zo trots op mijn paardje... jammer eigenlijk.