[WN] Mijn (s)tinkert in de kou lekker aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: Mijn (s)tinkert in de kou lekker aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:21

mooie pal! vind het er netjes uit zien!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:13

ziet er toch netjes uit seg :D
jullie zijn een mooi team zo!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:41

Ziet er al heel goed uit !

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:56

Allereerst wat een mooie topline op foto 2 en 11 dat zijn rijtechnisch de mooiste momenten!

A_Pallieter schreef:
rommulus schreef:
ziet er goed uit

hoop tip's zijn al gegeven

alleen zou je hem niet eens wat meer los laten van voor ??
op een foto loopt ie lekker op een los teugeltje maar ik krijg het idee dat ie nog erg aan je hangt

verder ga zo door :D

teugels staat 'strak' maar heb geen enkele druk op mijn handen/ teugels.
ik heb ze zo los dat wanneer hij zijn neusje naar voren duwt hij zo de teugels uit mijn handen neemt.
het komt inderdaad zo over, maar heb dus echt geen enkele druk!
Zal er in elk geval op letten,
ben ook nog vrij veel bezig met rechtrijden, dat gaat natuurlijk niet alleen op een lekker los teugeltje hij heeft net nog wat 'extra' hulp nodig, dit ben ik nu aan het uitbreiden naar steeds minder hulp totdat hij helemaal aan los teugeltje kan lopen. Vergeet niet dat hij nog maar net een kleine 5 maanden aan het rijden is, waarvan de eerste 3 natuurlijk enkelt het inrijden etc. dus het echte werk komt nu pas :P

Ik snap overigens helemaal wat je bedoelt hoor! dat is ook mijn doel!

Toekie, ik heb het ook nooit gezien echt stom, en dat ze dus ook zo op wedstrijd gaan ag ben ik dus niet de enige :P

Ik wilde dus hetzelfde zeggen :D Nu kan ik van deze (prachtige) foto`s niet zine wat je trainingsschema is en hoe je verder bezig bent, maar ik kan wel melden uit ervaring dat paarden heel goed kunnen leunen op je hand zonder dat je het gevoel hebt dat er kilo`s inzitten. Dus ook al lijkt het vrij onschuldig zal het later moeilijker ( lang niet onmogelijk hoor) worden je paard zonder contact te rijden. Zeker bij een jong paard zou ik er zelf voor kiezen met nog minder contact te rijden zodat ie leert op zijn eigen pootjes te lopen. Dat wissel je dan af met rechtricht oefeningen waarbij hij juist op de teugeldruk moet buigen cq met hoofd mond kaak en hals het bit/teugel volgen en loslaten in zijn lijf op de teugeldruk. Daarmee maak je ook meteen een mooi begin met neckreining. Ik kan het niet supergoed uitleggen maar deze man wel>
http://www.youtube.com/watch?v=pSEpVq2v-Rk
Het gaat om het principe dat hij uitlegt trouwens, voor rechtrichten zou ik wat meer buiging vragen in de leidende hand.

Bovenstaand is geen kritiek, ik ben gewoon vet jaloers op hoe goed jullie het doen en bang voor de concurrentie van zo een superwesterntink! :P

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:02

dank je wel!
ik ga morgen het filmpje eens goed bekijken :D

En wees niet bang concurenten zullen we niet zijn :P Jullie zijn echt nog stukken beter!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:07

hahaha... Blizz is ook al 14 he! Ik hoop dat ik jullie eens op het NK tegen kom dan sta ik aan de kant te schreeuwen hup tinker hup! :D

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:08

dapperdier schreef:
hahaha... Blizz is ook al 14 he! Ik hoop dat ik jullie eens op het NK tegen kom dan sta ik aan de kant te schreeuwen hup tinker hup! :D

lijkt me heel gaaf als dat ooit kan lukken,
wie weet , dan laat ik he tjou ook even weten :D

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:26

aangezien je western rijdt, vind ik dat je hem gerust nog wat lager mag laten komen met zijn hoofd, verderl hakke naar beneden en rechtop en vooruit kijken ;)

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 08:09

een gave tinker....snap die meningverschillen wel...had ik met amigo ook ....toen ik overstapte naar western....maar rij nu op 1 hand dus meid..zet hem op en ik kom je ook aanmoedigen op die NK hoor!!

maar waarom rij je met een zweep?

Summy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:28

Wat een leuke tinker!!! Rijden ziet er goed uit!