Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Martine123 schreef:ziet er mooi uit hoor! maar het is ontzettend duur om een paard te verschepen hoor! en als je pech hebt moet ie ook nog 3 maanden in quarantine...

quarterH schreef:paard van usa naar europa zit je rond de 4000-5000 euro inc quarantaine.
maar, van europa naar USA is nog duurder heb ik me laten vertellen.
je zit dus aan minimaal 10.000 euro.
daar kan je paard extreem luxe een jaar voor gestald worden hoor......
quarterH schreef:paard van usa naar europa zit je rond de 4000-5000 euro inc quarantaine.
josewoos schreef:Moniek, daar gaat het niet om. TS wilt in Amerika voor minimaal een jaar werken en heeft hier in NL haar paard staat, dus die wilt ze waarschijnlijk mee nemen daarheen
anneliesdj schreef:Hoezo?
Ik heb altijd geleerd dat bij western het bit er voornamelijk voor de sier zit en dat het paard hoort te reageren op zit, teugelhulpen op de hals en benen.
Ik zie niet wat dat met natural te maken heeft?
anneliesdj schreef:Ik vind je bitgebruik ook niet bepaald vriendelijk, ik dacht dat het juist de bedoeling was om zo min mogelijk met het bit/teugels te doen.
Maar ik zie op je avatar dat je niet gewend bent om zo te rijden? Verklaart ook een deel maar dan nog...