[WN] Barrelrace

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jenny_

Re: Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:51

Dat ziet er echt geweldig uit!! Ook een erg leuk paardje :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:04

Zie veelal iets andere (lees heftigere) bitjes waarbij het paard met wijdopen bek de barrel wordt rondgetrokken. Na, dan hoeft het voor mij al niet meer... Mooi om es een keer iets professioneels te zien!
Jij laat op deze foto's zien dat het ook op een eerlijke manier kan; chapeau! +:)+

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:11

stoer joh!!
zou ik ook wel willen doen,
maarja ik heb geen eens een verzorgpony....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:00

Bedankt voor alle leuke reacties

@ diana, vind het ook leuk jou buur te zijn hoor ;-) en met Hank komt alles wel goed, zolang als je er maar plezier in hebt.

Over die open monden en brute beelden heb je gelijk, meeste barrelracen en barrelracer zijn helemaal niet leuk om naar te kijken. Ik moet wel zeggen dat het erg moeilijk is om een gepast bitje te vinden dat goed werkt zowel voor jou als je paardje in de barrelrace. Zoals je ook wel op de foto's ziet heb ik ook al wel enkele bitjes geprobeert, zowel snaffles als correctiebitten en met shanks (korte, lange), soms met noseband soms zonder. Maar tot nu toe werkt nog steeds mijn gewone snaffle zonder noseband het beste, toch zeker op thuisterrein. Ben nog opzoek naar iets beter als we op verplaatsing barrelracen, dus als iemand een idee heeft.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:17

hoi kirr.
de mijne heeft altijd zn bekkie open hoor.
zowel in pleasure als barrel.
ligt denk ik niet altijd aan welk bit je gebruikt.
zal vaak wel in de knollies liggen.

gr

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:18

REGINA76 schreef:
hoi kirr.
de mijne heeft altijd zn bekkie open hoor.
zowel in pleasure als barrel.
ligt denk ik niet altijd aan welk bit je gebruikt.
zal vaak wel in de knollies liggen.

gr

Weet niet waar je het gelezen hebt, maar mijn paard loopt zowat nooit met haar mond open hoor. Het is niet daarom dat ik een ander bitje wil voor op verplaatsing. Als je bitloos rijdt en je pard loopt nog steeds met zijn mond open dan kan je zeggen dat het NIET aan het bit ligt, maar als ze bitloos mooi met het mondje dicht lopen dat wil dit volgens mij toch zeggen dat ze niet echt tevreden zijn met hun bitje of dat ze er stress van krijgen.
gr

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:58

Ben het eens met wat hierboven staat. Eerst eens bitloos proberen en kijken wat er gebeurt vooraleer je zegt dat er niets mis is met het bit waar je momenteel mee rijdt. Het is niet een normaal iets dat een paard met de mond open loopt, doen ze op de wei toch ook niet?!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:44

ja maar de mijne is al 17 jr en rij hem op dubbel gebroken bustrens paardvriendelijker bit bestaat niet.

kirr ik zeg ook niet dat jouw pony met zn bekkie open loopt staat wel ergens in jouw topic van iemand anders ofzo.
vandaar dat ik reageerde.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:40

Of een bit paardvriendelijk is hangt af van de mond van je paard en de ruiterhand. Wie zegt dat jouw paard een dubbelgebroken bit het fijnst vindt? Kan goed zijn dat jouw paard zich beter voelt met een ongebroken bit. (of misschien wel helemaal geen bit)