[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:27

Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:27

Evelli schreef:
Moniek schreef:
word niks getrokken!!
jullie zijn tegen 2 jarige inrijden prima maar daar lopen al genoeg topics over dus liever daar je ongenoegen plaatsen

Neee, in de eerste 20 seconde zie ik de ruiter elke keer met zijn handen richting zijn buik gaan en aan de teugels trekken

Mag dan wel geen western rijden, maar vind dit echt verschrikkelijk om te zien en nog erger om te zien dat het blijkbaar normaal is om ze zo te trainen als ze 2!!!! zijn!

net wat je zegt je kent de tak van de sport niet

Miranda06

Sorry, maar ik vind het echt vreselijk om te zien dat filmpje.
Dat arme paard kan zijn evenwicht enalles nog niet eens vinden en dan een ontzettend strakke teugel ze staat zowat helemaal bol.

Leuk paardje verder wel maar als je haar koopt zou ik haar
eerst lekker een jaar op de wei zetten en volgend jaar weer oppakken.

Kell_87

Moniek schreef:
Elvira24 schreef:
ik bedoel natuurlijk..
Hoop wel dat ze bij jou op zo'n jonge leeftijd NIET zo hard getraind word!!

waar haal je uit dat er zo HARD getrained word?

Voor een 2-jarige is dit te HARD ! Snap niet waarom je hem niet eerst lekker sterker laat worden, vindt het een beetje dierenmishandeling !!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:28

Voor de niet-westernrijdende posters: ik sta op een grote reiningstal (western dus) maar rij zelf engel. Ik vind het altijd jamaer dat er door engelse ruiters vrij ongenuanceerd op de manier van westernrijden en beleren (inclusief leeftijd) weordt gereageerd. Verdiep je eerst eens in de materie zou ik zeggen.....

Het enige wat ik dan niet snap is de bijzetteugel....ziet er minder prettig uit en vrag me af of het niodig is. Bij ons op stal heb ik het niet eerder gezien en daar lopen toch ook niet de minste trainers rond

Anoniem

Je hoeft de tak van de sport niet te kennen om te weten dat een 2-jarig paard gewoon nog niet belast zou moeten worden.

Somebitch

Geld.. Wat een dierenliefhebber. :n Paardje zal zeker lang mee gaan.. :n

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:29

Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:29

Moniek schreef:
goh wat een onverwachte reactie's :+ :+
laat ik het zo zeggen ze staat bij een trainer die weet wat hij doet.
maar goed ik ga hier niet over uitwijdetotaal geen zin n!!!
ik ben erg blij

Ook al weet die trainer blijkbaar niets van de anatomie van een paard, bv dat het skelet van een paardenrug pas met 6 jaar helemaal dichtgegroeid is :? , om over de belasting voor pezen, banden etc maar niet te spreken......
Laatst bijgewerkt door Breghje op 14-09-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:29

Moniek schreef:
Lara_Silver schreef:
Wat een ramp dat filmpje! := Wat is die kerel nu eigelijk aan het doen met dat paard? Proberen te spinnen met een strakke bijzetteugel? Tja kunnen rijden is een totaal andere zaak. 8)7 2 jaar. Ik zou me schamen, diep schamen. Overigens ook geen goed idee dat beestje te kopen, wie weet hoe lang ze al op die verkeerde manier belast word. Hier kan je later behoorlijk veel last mee krijgen. Het beestje heeft nu al geen enkele flair meer, ziet er nu al mat uit. :n

moet erg lachen om deze post.
gelukkig richt ik me alleen tot mensen die wel degelijk verstand hebben en dat is niet bokt

Laten we zeggen dat ik me meer in western hebt verdiept dan jij kan denken. Maar ik heb boven alles een zeer kritische geest dus ik neem niet schaapachtig aan wat de grote baas verteld. Dus lach maar, maar je maakt je zelf er eerder belachelijk mee. Jij bent diegene die een bereden 2 jarige heeft gekocht, ik niet, dat zegt imo meer dan genoeg. .

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:30

OKHannes schreef:
Voor de niet-westernrijdende posters: ik sta op een grote reiningstal (western dus) maar rij zelf engel. Ik vind het altijd jamaer dat er door engelse ruiters vrij ongenuanceerd op de manier van westernrijden en beleren (inclusief leeftijd) weordt gereageerd. Verdiep je eerst eens in de materie zou ik zeggen.....

Het enige wat ik dan niet snap is de bijzetteugel....ziet er minder prettig uit en vrag me af of het niodig is. Bij ons op stal heb ik het niet eerder gezien en daar lopen toch ook niet de minste trainers rond

ik ga niet de training van deze man verklaren omdat ik geen zin heb in een discussie topic.
maar verder heb je helemaal gelijk

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:31

Moniek schreef:
Moniek schreef:

En jij kent blijkbaar de tak van omgaan met paarden niet ..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:32

[quote="RedPassion"]Je hoeft de tak van de sport niet te kennen om te weten dat een 2-jarig paard gewoon nog niet belast zou moeten worden.[/quote]

Jawel, want dan weet je [i]hoe [/i]er getraind wordt. En dat is niet zwaar in t werk ofzo....trust me, zie dagelijks genoeg.
En natuurlijk, dat is per paard afhankelijk zoals hierboven aangegeven. Het ene paard is er eerder "rijp" voor dan de ander....

En reken maar dat ik als buitenstaander er kritisch naar kijk.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:32

Moniek schreef:
Lara_Silver schreef:
Wat een ramp dat filmpje! := Wat is die kerel nu eigelijk aan het doen met dat paard? Proberen te spinnen met een strakke bijzetteugel? Tja kunnen rijden is een totaal andere zaak. 8)7 2 jaar. Ik zou me schamen, diep schamen. Overigens ook geen goed idee dat beestje te kopen, wie weet hoe lang ze al op die verkeerde manier belast word. Hier kan je later behoorlijk veel last mee krijgen. Het beestje heeft nu al geen enkele flair meer, ziet er nu al mat uit. :n

moet erg lachen om deze post.
gelukkig richt ik me alleen tot mensen die wel degelijk verstand hebben en dat is niet bokt

Laten we zeggen dat ik me meer in western hebt verdiept dan jij kan denken. Maar ik heb boven alles een zeer kritische geest dus ik neem niet schaapachtig aan wat de grote baas verteld. Dus lach maar, maar je maakt je zelf er eerder belachelijk mee. Jij bent diegene die een bereden 2 jarige heeft gekocht, ik niet, dat zegt imo meer dan genoeg. .[/quote]

prima je wuift hier nu immers 80 % van de topreiners weg,,maar net wat je zegt jij zal het wel veeeeeeeel beter weten dan die 80%

Adil

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

Nou ja, je hebt uiteindelijk gelijk, als jij er vertrouwen in hebt is het goed, dat is alles wat er toe doet. Maar ik ben wel benieuwd waarom juist met 2, zou je dat uit kunnen leggen? Het hoeft niet per se en mag ook via PB, maar ben toch best nieuwsgierig...!

Kell_87

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

top stal/trainer of niet.. dit is niet echt gezond !

HindaFree

er is al zo veel te lezen over dat het niet goed is voor het dier... maja geld is een grotere rol is altijd al zo met dieren geweest... vind het net zo slecht als het broodfokken... maj hopenlijk bied jij het paard een goed leven en doet er nog even rustig mee aan. zo lang iedereen ze nog koopt zal het niet stoppen ook..

Neskolay

Breghje schreef:
Moniek schreef:
goh wat een onverwachte reactie's :+ :+
laat ik het zo zeggen ze staat bij een trainer die weet wat hij doet.
maar goed ik ga hier niet over uitwijdetotaal geen zin n!!!
ik ben erg blij

Ook al weet die trainer blijkbaar niets van de anatomie van een paard, bv dat het skelet van een paardenrug pas met 6 jaar helemaal dichtgegroeid is :? , om over de belasting voor pezen, banden etc maar niet te spreken......

Idd.....
Diertje kreupelt er gewoon van...
Niet prettig om naar te kijken nee :n :n

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:33

er is al zo veel te lezen over dat het niet goed is voor het dier... maja geld is een grotere rol is altijd al zo met dieren geweest... vind het net zo slecht als het broodfokken... maj hopenlijk bied jij het paard een goed leven en doet er nog even rustig mee aan. zo lang iedereen ze nog koopt zal het niet stoppen ook..

Booooo

Dan ben ik wel héél benieuwd wie deze man is, en welke stal als hij zo'n prof is! :D

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:33

Moniek schreef:
Moniek schreef:

En jij kent blijkbaar de tak van omgaan met paarden niet ..[/quote]

nee is me helemaal onbekend,,omdat ik jou mening niet deel.

Breghje

OKHannes schreef:

Dit heeft niks met rijden te maken, dit heeft met de anatomie van het dier te maken. Quarter of niet, 2 jaar is te jong.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:34

arm paardje

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:34

Booooo schreef:
Dan ben ik wel héél benieuwd wie deze man is, en welke stal als hij zo'n prof is! :D

nee ga ik niet doen omdat het niet over hem gaat en ik dat ook alles behalve netjes vind..ookal was iedereen vol lof over de geweldige trainer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:34

OKHannes schreef:
Het ene paard is er eerder "rijp" voor dan de ander....

Een 2-jarige is per definitie niet rijp genoeg.