[WN] Halterimpressie, NK Quarters te Wanroij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:29

Oke, thanks. Ja ik vroeg het omdat het lijkt alsof -ie een jasje heeft uitgetrokken. Maar misschien zeg ik nu wel iets heel doms hoor. :o

XoNo

Re: Halterimpressie, NK Quarters te Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:37

Een jasje heeft uitgetrokken? :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:40

Haha ja, ken je die niet? :D
Ik bedoel dat het lijkt alsof hij wat kilo's kwijt is. :o

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:42

Wat grappig ik heet Wanrooy, waar is dat dan ben wel nieuwsgierig, effe google erbij pakken hoor

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 23:31

Natascha dH schreef:
Eén uitzondering was er wel: bij de Stallions hebben ze een 2-jarige echte "bullebak" laten winnen. Jemig, wat een bulten spier zaten er op dat beest. Was bovendien net zo groot en breed als een volwassen paard. Allemaal een beetje twijfelachtig voor zo'n jong paard. }>
Kwam uit Luxemburg en kaapte alle titels weg......
Heb je daar nog een plaatje van Gera?
Ja, dat blijk ik te hebben! Direct van de camera, onbewerkt: zo ziet het paard er dus echt uit!

Afbeelding

Afbeelding
beetje onscherp, maar de spiermassa is overduidelijk te zien

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:43

Jeeeemig wat een dier!
Ben wel benieuwd naar zijn bloedlijnen...

Jammer van de ketting door zn mond

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:04

Gave foto's Gera!
Mooie paarden, niet allemaal mijn smaak maar toch een paar mooierds d'r tussen.

Maar wat vínd ik het weer jammer (en eerlijk gezegd ook ergerlijk) dat zoveel paarden met slecht passende/zittende showhalsters geshowed worden. Heeft men nu nog niet door hoe dat ding hoort te zitten en dat een slecht zitten halster echt ontzettend afbreuk doet aan het hoofd van je paard!
Zo moeilijk is het echt niet...

En ook jammer dat er aan die tweejarige hengst getwijfeld wordt... Ik dacht dat de mensen hier toch meestal wel Quarterkenners zijn die weten dat dergelijke massa in bepaalde bloedlijnen al wel zo vroeg te zien is en dat dit gewoon een gevolg van selectief fokken kan zijn. Of je dat wilt en of dat mooi is laat ik daarbij in het midden, daar ging het even niet over. Maar da's mijn 2cts.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:12

Vinden ze dat normaal een ketting door de mond dat mag toch helemaal niet.
En het is niet mjn smaak qua paard, niet omdat het een buitenlander is trouwens

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:54

Mooie foto´s zeg!
En zoals Wranglerbutt al zei: wij lucky bastards kunnen elke dag van de mooie ronde kaken van Kidding genieten ghehe (dat beest brengt volgens mij wel een heel groot deel van z´n leven vredig slapend door!).

Idd wat een spierbundel zeg, dat laatste jonge paard. En wat doet die ketting daar?

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:44

gera schreef:
Ja, dat blijk ik te hebben! Direct van de camera, onbewerkt: zo ziet het paard er dus echt uit!

Afbeelding

Eigenlijk vind ik hem een beetje flatterend.... ik kan me herinneren dat de spieren bovenop zijn heupknobbels er zo ongeveer afvielen. ;(

Francis schreef:
En ook jammer dat er aan die tweejarige hengst getwijfeld wordt... Ik dacht dat de mensen hier toch meestal wel Quarterkenners zijn die weten dat dergelijke massa in bepaalde bloedlijnen al wel zo vroeg te zien is en dat dit gewoon een gevolg van selectief fokken kan zijn. Of je dat wilt en of dat mooi is laat ik daarbij in het midden, daar ging het even niet over.

Sorry Francis, maar zoals ik al schreef in het echt was het nog een tikje erger. En ik heb het dier ook zien draven, dan schieten echt de tranen in je ogen. Er is een grens tussen aanleg voor spiermassa en pathologisch oppompen. Dan zal ik niet zoveel in de 'halter-scene" zitten als jij, maar ik zit weer in een ander "scene" 8-) (ik mag weer zeggen hoe het komt dat ze kreupel zijn, en vooral, moet ze weer beter maken)

Francis schreef:
Maar wat vínd ik het weer jammer (en eerlijk gezegd ook ergerlijk) dat zoveel paarden met slecht passende/zittende showhalsters geshowed worden. Heeft men nu nog niet door hoe dat ding hoort te zitten en dat een slecht zitten halster echt ontzettend afbreuk doet aan het hoofd van je paard!
Zo moeilijk is het echt niet...

Beken gelijk schuld, ik zag ook direct op de foto's dat de voorkant van de neusriem was gaan zakken. Stoorde mij ook, jammer, zal wel met de onervarenheid met Halter en de "stress" rond het showen van een jonge hengst geweest zijn. Maar we hebben wel lol gehad en ik blijf trots :+:

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:56

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:43

Natascha, ik ben het helemaal eens met het feit dat je zulke extreem gebouwde paarden niet moet willen, zoals ik zei laat ik die discussie even in't midden.
Het ging mij puur om de opmerking "allemaal een beetje twijfelachtig voor zo'n jong paard". Deze opmerking kwam op mij over alsof de eigenaar verdacht werd van anabolengebruik o.i.d. en het ging mij er dus puur om dat dit soort dieren ook 'gewoon' zo gefokt worden.
Dat ik het als toch bestwel Halterliefhebber ook te extreem vind en persoonlijk ook van iets rijtypischer paarden houd en vind dat een dier hoe dan ook normaal moet kunnen lopen, laat ik dan even buiten beschouwing, zoals ik zei gaat het daar even niet over.

Wat het showhalster betreft. Ik snap dat niet iedereen de ervaring heeft maar je zet je hoed ook recht op en je jasje knoop je ook niet scheef dicht. Je halster is een essentieel onderdeel aan je paard op het moment dat je showt, de meesten geven kapitalen uit aan zo'n halster, gebruik het dan ook goed en hang het niet om alsof je je paard naar de wei brengt. En dan heb ik het niet over 2 jarigen die nog nét niet in een full size halster passen waardoor de bakstukken langer zijn dan mooi zou zijn, ik zie op sommige foto's echt halsters vlak boven neusgaten hangen en onder de kaak helemaal los. Als het 2 maten te groot is, koop of leen dan een kleinere maat of laat het aan passen. Vriendin van mij heeft mijn showhalster gekocht voor haar 2 jarige en even een los kopstukje laten maken zodat het toch paste. Da's een kleine moeite als je een paarhonderd euro aan een stukje duur showtack uitgeeft toch?
Ik heb m'n halster en m'n paard niet meer maar had altijd nog de planning om een keer 'goed' en 'fout' foto's te maken om het effect van een fout hangend halster te laten zien. Zo af en toe ben ik zo brutaal om - als ik zo'n slap onderaan de neus hangend halster zie in de inrijbak - een en ander met permissie recht te trekken en het is echt leuk om te zien dat die mensen stuk voor stuk het positieve effect er van zien.
En dat zulke dingen op een kleinere show mis gaat, vooruit. Maar op het NK mag je toch verwachten dat men weet waar men mee bezig is. (maar goed... misschien verwacht ik weer te veel... ik zie Halter nou eenmaal niet als iets wat je d'r 'effe bij doet omdat je d'r toch bent')

Maar goed... eigenlijk ga ik hiermee een beetje off-topic. Die slecht hangende halsters is een beetje een 'pet-peeve'* van mij dus ik stap van m'n kissie en ga nog even mooie paardjes kijken ;)

Oh... en TERECHT ben je trots Natas!! ;)

*A pet peeve is a minor annoyance that an individual identifies as particularly annoying to them, to a greater degree than others may find it.

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:48

Prachtige foto's van mooie en minder mooie halter paarden. Maar ja, smaken verschillen! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:56

storrum schreef:
Toekie schreef:
Jeeeemig wat een dier!

http://www.floryhalterhorses.com/Mares_ ... igree.html ;)

Je kunt hem mooi vinden of niet, maar hij is wel een écht halterpaard.

Een blik op zijn pedigree laat zien dat hij van Impressive afstamt en HYPP H/N is. Dan verbaasd het me niets dat hij er zo uitziet. Hoeven helemaal geen anabolen aan te pas te komen...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:59

storrum schreef:
Toekie schreef:
Jeeeemig wat een dier!

http://www.floryhalterhorses.com/Mares_ ... igree.html ;)

Je kunt hem mooi vinden of niet, maar hij is wel een écht halterpaard.

Check die pedigree, haltergefokt is een understatement,haltergekloond is hij....
Ben benieuwt hoe zijn hyppstatus is. Met zoveul Impressive.
Ik vind zijn kleur wel geweldig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:08

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 10:14

Francis schreef:
Wat het showhalster betreft. Ik snap dat niet iedereen de ervaring heeft maar je zet je hoed ook recht op en je jasje knoop je ook niet scheef dicht. Je halster is een essentieel onderdeel aan je paard op het moment dat je showt, de meesten geven kapitalen uit aan zo'n halster, gebruik het dan ook goed en hang het niet om alsof je je paard naar de wei brengt. En dan heb ik het niet over 2 jarigen die nog nét niet in een full size halster passen waardoor de bakstukken langer zijn dan mooi zou zijn, ik zie op sommige foto's echt halsters vlak boven neusgaten hangen en onder de kaak helemaal los. Als het 2 maten te groot is, koop of leen dan een kleinere maat of laat het aan passen. Vriendin van mij heeft mijn showhalster gekocht voor haar 2 jarige en even een los kopstukje laten maken zodat het toch paste. Da's een kleine moeite als je een paarhonderd euro aan een stukje duur showtack uitgeeft toch?
Ik heb m'n halster en m'n paard niet meer maar had altijd nog de planning om een keer 'goed' en 'fout' foto's te maken om het effect van een fout hangend halster te laten zien. Zo af en toe ben ik zo brutaal om - als ik zo'n slap onderaan de neus hangend halster zie in de inrijbak - een en ander met permissie recht te trekken en het is echt leuk om te zien dat die mensen stuk voor stuk het positieve effect er van zien.
En dat zulke dingen op een kleinere show mis gaat, vooruit. Maar op het NK mag je toch verwachten dat men weet waar men mee bezig is. (maar goed... misschien verwacht ik weer te veel... ik zie Halter nou eenmaal niet als iets wat je d'r 'effe bij doet omdat je d'r toch bent')

Qua showhalsters begrijp ik helemaal wat je bedoelt en deel ik je standpunt, maar ik heb ervaren dat juist veel mensen aan de halterklassen meedoen voor extra ervaring, het in toom houden van zenuwen, wennen aan wedstrijdsituaties etc. Het is voor menig Quarterbezitter geen doen om voor een weanling (of zelfs soms nog suckling) een passend halster te kopen, dan weer een stapje hoger te gaan voor een yearling, dan naar een two-year-old te gaan en dan naar een cob size/mare size. Oke, ik was wel erg extreem met Jagger met eens in de vier maanden een nieuw halster :o, guilty dus, maar ik heb nog steeds profijt van deze halsters in fotoshoots en heb twee exemplaren ook uitgeleend voor de haltershow van vrijdag, waaronder deze die inderdaad niet netjes aansluit, maar het is dan ook een grote cob size op een tweejarige.. Helaas was het niet anders, want een cherrykleur vind ik persoonlijk wat ontsierend op een blue roan en mijn kleinere halster was al 'weg'
Echter weten heel veel mensen niet hoe aansluitend een showhalster moet zitten en dat bijvoorbeeld een mare size echt niet op elke merrie past. Net zo min als ik bij fotoshoots paarden voorgebracht krijg met altijd perfect passende halsters. Het is een kers op de taart als het halster perfect aansluit en inderdaad, wanneer het te laag hangt, afstaat, maar ook wanneer het te 'zwaar' is of juist veel te fijn, kan het enorm ontsieren en misleiden. Een paardenhoofd lijkt centimeters langer met de neusriem enkele centimeters lager op de neus... Voorheen werden door westernstands nog wel eens halsters uitgeleend voor de halter, kan ik me herinneren. Hier is ook een mooie business in. Ik ben sowieso nogal gek van showhalsters, dus zal binnenkort in de USA weer eens om me heen kijken. Wie weet dat ik dan ook weer mensen van dienst kan zijn bij aankomende shows, want voor een perfect 'slick' totaalplaatje moet het halster mooi achter de kaak kunnen vallen en genoeg ruimte op de neus hebben om hoog aan te sluiten. ...Misschien is de tijd weer rijp voor een groomclinic, Francis? ;) Ik heb er in ieder geval enorm veel van opgestoken wat ik nog vrijwel wekelijks in de praktijk breng!
Wat ik echter wel een vooruitgang vond, was dat ik iedereen dit jaar met showhalster heb zien starten. Of ze nou wat aan de grote of kleine kant waren, ze hadden wel de moeite gedaan een showhalster te bemachtigen, en dat terwijl ik je foto's van vier jaar geleden kan laten zien waarin toch nog redelijk wat nylon halsters de revue passeerden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:46

Ik snap ook dat je niet elke maat vanaf weanling wilt kopen, maar dat heb ik ook niet gedaan. Met een beetje moeite valt er best wat te lenen en als je dat niet hebt... er staat echt nergens in het rulebook dat het halster vol zilver moet hangen. Net als dat je in de WP gewoon met 'clean working tack' mag showen en geen super bling zadel hoeft te hebben, mag je in de Halter ook gewoon een net leren halster gebruiken. Da's dan nog even iets netter als je uit de drek getrokken nylon weidehalster.
Ik heb Dot als weanling met een heel net leren veulenhalstertje van Heja geshowed met een geleende lead er aan. Maar wel mooi strak om d'r koppie zoals een showhalster hoort te zitten.
Stond heel netjes en daar kwamen we prima mee voor de dag.
Als jaarling heb ik een showhalster geleend en als 2 jarige had ik een showhalster gekocht (goedkope van Ebay hoor, toen had ik ook nog geen Dale Chavez) wat ze als 3 jarige ook nog om kon. Pas toen ze 4 of 5 was heb ik m'n Dale Chavez op de kop kunnen tikken... 't Hoeft echt niet duur te zijn om netjes te zijn en ik zie persoonlijk liever een zorgvuldig gepast en gefit simpel leren halster wat het hoofd complimenteert dan een duur showhalster wat op half 7 hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:07

Wow gave foto's weer Gera! :j Wat een hunk is die Probie zeg! :wow: Prachtig paard!

En wow, dat halster van Just Mr Magic Comand! Gaaf zeg! Wat staat hem dat mooi!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:18

Gaaf Gera! :j

Ik moet wel zeggen dat ik schrik van de conditie van GGB. Zoals Toekie zegt: Die heeft wel een jasje uitgedaan zeg! Maar wellicht is daar een goede reden voor?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:25

Mooie foto's weer Gera! +:)+
Misschien heeft GGB een druk dekseizoen achter de rug? daar kunnen er niet genoeg van rondlopen O:)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:34

Francis en Gera, het zijn weer wijze woorden die voorbij komen, bedankt hiervoor! *\o/*
Ik heb ook geen duur showhalster, maar het past goed op Rose.

Mocht je er zijn op het NK Francis, tips zijn altijd welkom!

Nog even over de foto's, prachtige dieren heb ik voorbij zien komen, lang niet allemaal mijn smaak, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) Een klein minpuntje: de mevrouw die die enorme "hunk" showt, mag toch wel een béétje vrolijker kijken? Volgens mij kost dat niets en het geeft toch wel wat extra's .. :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:38

dropje2 schreef:
Een klein minpuntje: de mevrouw die die enorme "hunk" showt, mag toch wel een béétje vrolijker kijken? Volgens mij kost dat niets en het geeft toch wel wat extra's .. :D

:') Idd, ik vind het overigens wel een gaaf paard hoor. Ja, jammer dat hij N/H is, maar daar kan het paard niets aan doen ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:21

Dropje, je geeft maar een gil. Paintshows ben ik min of meer standaard als groom aanwezig, heb inmiddels een vast lijstje mensen die m'n hulp inroepen, maar op de show help ik iedereen waar kan dus schiet me gerust aan.
En m'n PB box staat uiteraard altijd open voor vragen.

En idd... glimlachen kost niks en doet een boel. Alvast eerste tip: Wees trots op je paard en straal dat uit, laat zien dat jij vindt dat jouw paard de allermooiste is. In de showring mag je arrogant lijken ;) Als jij al niet trots bent op je paard en hem niet de allermooiste vindt, hoe moet een judge jouw paard dan de allermooiste vinden? Showen, het woord spreekt voor zich, is meer dan alleen maar met je paard aan de hand in de bak gaan staan. Show je paard, laat hem op z'n voordeligst zien (van toiletteren tot neerzetten dus) en ga er naast staan met een blik van 'Kijk... mooi hé! Zet maar op 1 want dit is de mooiste!'

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:48

Mijn hemel wat ziet GGB er slecht uit ,hopelijk is daar een goede reden voor . ik herinner me hem als vol en goud glanzend.