Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Natascha dH schreef:Ja, dat blijk ik te hebben! Direct van de camera, onbewerkt: zo ziet het paard er dus echt uit!Eén uitzondering was er wel: bij de Stallions hebben ze een 2-jarige echte "bullebak" laten winnen. Jemig, wat een bulten spier zaten er op dat beest. Was bovendien net zo groot en breed als een volwassen paard. Allemaal een beetje twijfelachtig voor zo'n jong paard.![]()
Kwam uit Luxemburg en kaapte alle titels weg......
Heb je daar nog een plaatje van Gera?
gera schreef:Ja, dat blijk ik te hebben! Direct van de camera, onbewerkt: zo ziet het paard er dus echt uit!
Francis schreef:En ook jammer dat er aan die tweejarige hengst getwijfeld wordt... Ik dacht dat de mensen hier toch meestal wel Quarterkenners zijn die weten dat dergelijke massa in bepaalde bloedlijnen al wel zo vroeg te zien is en dat dit gewoon een gevolg van selectief fokken kan zijn. Of je dat wilt en of dat mooi is laat ik daarbij in het midden, daar ging het even niet over.
Francis schreef:Maar wat vínd ik het weer jammer (en eerlijk gezegd ook ergerlijk) dat zoveel paarden met slecht passende/zittende showhalsters geshowed worden. Heeft men nu nog niet door hoe dat ding hoort te zitten en dat een slecht zitten halster echt ontzettend afbreuk doet aan het hoofd van je paard!
Zo moeilijk is het echt niet...
Toekie schreef:Jeeeemig wat een dier!
Ben wel benieuwd naar zijn bloedlijnen...
storrum schreef:Toekie schreef:Jeeeemig wat een dier!
http://www.floryhalterhorses.com/Mares_ ... igree.html
Je kunt hem mooi vinden of niet, maar hij is wel een écht halterpaard.
storrum schreef:Toekie schreef:Jeeeemig wat een dier!
http://www.floryhalterhorses.com/Mares_ ... igree.html
Je kunt hem mooi vinden of niet, maar hij is wel een écht halterpaard.
Francis schreef:Wat het showhalster betreft. Ik snap dat niet iedereen de ervaring heeft maar je zet je hoed ook recht op en je jasje knoop je ook niet scheef dicht. Je halster is een essentieel onderdeel aan je paard op het moment dat je showt, de meesten geven kapitalen uit aan zo'n halster, gebruik het dan ook goed en hang het niet om alsof je je paard naar de wei brengt. En dan heb ik het niet over 2 jarigen die nog nét niet in een full size halster passen waardoor de bakstukken langer zijn dan mooi zou zijn, ik zie op sommige foto's echt halsters vlak boven neusgaten hangen en onder de kaak helemaal los. Als het 2 maten te groot is, koop of leen dan een kleinere maat of laat het aan passen. Vriendin van mij heeft mijn showhalster gekocht voor haar 2 jarige en even een los kopstukje laten maken zodat het toch paste. Da's een kleine moeite als je een paarhonderd euro aan een stukje duur showtack uitgeeft toch?
Ik heb m'n halster en m'n paard niet meer maar had altijd nog de planning om een keer 'goed' en 'fout' foto's te maken om het effect van een fout hangend halster te laten zien. Zo af en toe ben ik zo brutaal om - als ik zo'n slap onderaan de neus hangend halster zie in de inrijbak - een en ander met permissie recht te trekken en het is echt leuk om te zien dat die mensen stuk voor stuk het positieve effect er van zien.
En dat zulke dingen op een kleinere show mis gaat, vooruit. Maar op het NK mag je toch verwachten dat men weet waar men mee bezig is. (maar goed... misschien verwacht ik weer te veel... ik zie Halter nou eenmaal niet als iets wat je d'r 'effe bij doet omdat je d'r toch bent')
dropje2 schreef:Een klein minpuntje: de mevrouw die die enorme "hunk" showt, mag toch wel een béétje vrolijker kijken? Volgens mij kost dat niets en het geeft toch wel wat extra's ..